Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Als je altijd met carterdeksel gereden hebt met alle boutjes erin zal een keer zonder deksel rijden geen kwaat kunnen. Niet overdreven over hobbeltjes rijden enzo natuurlijk.

Als je een oud carter hebt waarbij vaak zonder carterkap/bouten gereden is zullen er haarscheuren ed in zitten.
 
Ligt eraan op wat voor onderdelen je precies doelt.
En bedoel je vanuit Piaggio zelf, of je dealer?

Motorische onderdelen, en slijtage onderdelen zoals een km kabel oid geven ze GEEN garantie op.

Maar je koplamp fitting bijvoorbeeld zit twee jaar garantie op. (ervaring mee)

Dealer geeft 1 jaar meestal.
 
welke pijp voor mijn zip 2t
moet veel koppel hebben
en niet te veel herrie maken
en rond de 100 euro
gianelli go?
technigas next?
andere suggesties?

Technigas Next is een kut ding, zonde van je 100 euro.
Gianelli Go moet je denk ik van houden, maar zelf vind ik het niks.
Heeft overigens wel een leuk koppel.

Maar ik zou toch wel voor deze uitlaat gaan:

vlv0712.JPG


Heeft een leuk koppel onderin, echter op wat hogere snelheid heeft hij geen power meer.
Dus vol gas vanuit stilstand en hij rijd erg leuk, maar als je met 60 achter een auto hangt en je wilt er even snel langs gaat dit niet.

En kan eventueel later ook nog op een laag toerige 70cc.

-

Wil je toch nog iets meer 'undercover' rijden, raad ik je deze aan:

imagemagic.php


Bijna dezelfde prestaties zoals die Sito hier boven..

Maar is wel een NO GO op een 70cc.

-

Wil je toch nog iets snellers, kom je al snel terecht bij een Yasuni R, oid.
Maar dat overschrijd jou budget, en ik raad het af om tweedehands te kopen!

Plus dat je met een DR70 en Sito Plus minder snel gepakt word dan met een Yasuni R.
En DR70 + Sito rijd nog leuker ook, veel betere koppel en ongeveer net zo snel op top.

Maar dat snap je wel denk ik zo.
 
Hallo Scooter Forummers,

Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?

Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?

Graag een bevestiging.

Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.

Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.

Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?

Groetjes,

Tinus.

Iemand?
 
Hallo Scooter Forummers,

Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?

Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?

Graag een bevestiging.

Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.

Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.

Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?

Groetjes,

Tinus.
Dat kun je niet zo uitrekenen, M18 en M14 zijn de maten van de bouten en 1,25 en 1,50 is de spoed (Hoe grof/fijn het schroefdraad is).

Klopt, SW staat voor Spanner Width (Engels voor steeksleutel breedte) en die andere getallen geven de hoogte van de moer aan (Zover ik weet).
 
Dus 24 achter, 22 voor?

Is er niet iemand met een Zip die 100 % zeker kan zeggen of dat de juiste maten zijn?
Of jij moet het 100 % zeker weten?
Dat SW voor Spanner Width staat weet ik 100% zeker, of de maten kloppen die op easyparts staan dat weet ik niet, maar het lijken mij gangbare maten.

Bidalot ct1 is ook een leuke std uitlaat! Had m op m'n dr70rpm wat een koppel gaf dat ding zeg! Topsnelheid was ook niet heel verkeerd
Had je die op een PIA of Mina? En wat was de geschatte topsnelheid?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top