Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Het is een honda x8r dat brengt zowieso niet veel geld op.(Als je al een koper kunt vinden.) Ook kan ik hem alleen s' avonds ophalen en dan is het postkantoor niet open om over te schrijven. En ik heb nu al 3 scooters op mijn naam staan waarvan 2x een x8r en dat vind ik wel genoeg.
 
Hallo Scooter Forummers,

Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?

Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?

Graag een bevestiging.

Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.

Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.

Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?

Groetjes,

Tinus.
 
Het is een honda x8r dat brengt zowieso niet veel geld op.(Als je al een koper kunt vinden.) Ook kan ik hem alleen s' avonds ophalen en dan is het postkantoor niet open om over te schrijven. En ik heb nu al 3 scooters op mijn naam staan waarvan 2x een x8r en dat vind ik wel genoeg.

Frame met kenteken voor 20 of 50 eur op marktplaats zetten, of hier kijken:

http://www.rdw.nl/nl/voertuigeigena...en/zelf_een_voertuig_demonteren_of_slopen.htm

Zelf ook een vraag:

Waarom vragen mensen naar " Keihin met serienummer ", zijn er ook zonder serienummer en wat is daar dan anders aan of wat?
 
Hallo Scooter Forummers,

Welke maat is de voorwiel en achterwiel moer van een Zip SP?

Ik meen dat een 22 pijpsleutel achter paste, en 21 voor?

Graag een bevestiging.

Als rekensom kom ik op 22.5 uit, en 21.

Namelijk achter = M18 x 1.25.
En voor = M14 x 1.50.

Klopt dit dan dat er achter gewoon een 22 past ondanks dat het een 22.5 is?

Groetjes,

Tinus.

Sorry voor de snelle kick, maar het is echt dringend!
 
Maar weet je dat zeker, want zo pijp sleutel kost ook al snel 15 euro ofzo, en dan toch zonde om de verkeerde te kopen.

Wil het wel graag 100 % zeker weten, want er staat S24-13, dus dat zegt mij niks.
 
Ken niemand met een pijpsleutel of ratel in de juiste maat nee.
En het is ook zo moeilijk meten als die bout vast zit, moet ik namelijk die hele scooter mee nemen en dat ding rijd niet momenteel.

Aangezien me bandje lek is..

Maarja, is er een manier om het op te meten ofzo?
 
Dus vertaald staat er "Keihin (geen imitatie)" ?

Dat betekent het inderdaad, het serienummer geeft dus aan dat de desbetreffende carb een "echte" is en geen immitatie.

Het scheeld nogal in prijs echt kost nieuw +- 200, en een immitatie +- 70 ofzo. Het prijs verschil ligt niet alleen puur aan dat nummertje, er zijn natuurlijk wel meer dingen zoals de afwerking en soms ook materiaalgebruik.

Hoop zo je vraag te hebben beantwoord!
 
Wat vinden jullie een betere uitlaat voor een Yamaha Neos?

Stage 6 pro replica

Technigas Next

Gianelli next

Ik heb namelijk nu een Technigas next of Gianelle next (geen idee welke, 2e hands gekocht en zit geen merksticker op) eronder hangen maar die is zwaar verroest...
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top