Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Ben benieuwd wanneer je volgende topic komt Wesking: 'Help, m'n krukas is doormidden' :D

zulk soort topics zijn niet mijn style (A) maar ik controleer hem gewoonf f op speling ed, en anders heb ik nog een std krukas hier liggen tief ik die erin, maar opzich heeft piaggio vrij sterke std krukassen!

Antwoord heb ik al, past dus gewoon!

-

Wesking: 14 PK gaat hij niet leuk vinden.

Boven de 10 PK is het al eigenlijk een must om hem te vervangen.
Het kan wel goed lopen hoor, maar je risico is veel groter.

Nouja, dan een vastnaaier, zal allemaal wel meevallen, en anders was het zonde van die 100 euro die er in zit:winner: komt goed :)

en als je gewoon goed zorgt dat je het elke x goed ff warm rijd en niet als een debiel gelijk volgas overal gaat moet het goedkomen! anders maar weer std50cc sprintertje maken :Z (kan ik gelijk leren tjoenen) :+
 
Aerox start problemen hier!

Dit is het verhaal:

Smorgens als ik de scooter uit de garage pak, start hij meteen naar 1 kick. Als hij 20 minuutjes buiten heeft gestaan start hij ook meteen. Maar als hij een halve dag buiten staat, heeft hij geen zin, en sta ik 5 minuten te kicken. Iemand dacht dat het door het vochtig weer kwam, en dat mijn bobine niet goed is of het weer niet aankan, kan dit kloppen?
 
Je bobine niet zo zeer, eerder je bougie dop en kabel.
Kan ook door de kou komen, dan word de lucht wat dunner, dus misschien je luchtschroef even een kwart slagje uitdraaien.
 
Op je carb, naast je stationair.
Stationair kan je vaak met je handen draaien, en lucht moet echt met een platkop schroevendraaier.

Verscheeld ook per carb natuurlijk!
 
Heb nu me buddy eraf gehaald, zo kwam je volgens mijn bronnetje ''googlé'' het beste erbij, maar nu zie ik een hele boel viezigheid en kan er niet achterkomen waar ik aan moet draaien :p

URL]

URL]


Enig idee? :p

edit: je ziet vrij weinig op de foto's hopelijk kan toch iemand helpen?
 
Foto's zijn te onduidelijk om er wijs uit te maken.
Zie nauwelijks de carb zelf zitten..

Er zitten maar twee schroeven op je carb (als het goed is), maak daar even een close up van.

Dit is een Dell'Ortho 17.5mm.

Hier zie je de twee schroefjes zitten, en links is de luchtfilter aansluiting.
Het linker schroefje is dus je luchtschroef.
Die rechter, daar zie je ook dat je die vast kan pakken, is je stationair.
Omcirkeld is dus stationair!

dq2ozl.gif
 
Hoi,

Ik ben een Aerox uit 2000 (met choque) en het olielampje brandt. Ik kan morgen natuurlijk even langs de scooterwinkel, maar ik heb nog een beetje 5W40 synthetische motorolie staan, die is eigenlijk voor de auto.

Iemand die weet of dat kan?

>thx!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top