Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

Dat SW voor Spanner Width staat weet ik 100% zeker, of de maten kloppen die op easyparts staan dat weet ik niet, maar het lijken mij gangbare maten.


Had je die op een PIA of Mina? En wat was de geschatte topsnelheid?

Op Mina ac, maar heb hem nooit op std cilinder gehad! Met dr70rpm en malossi vario enzo haalde ik 110 op teller, zal 90 echte zijn ofzo
 
wesking, bedankt
volgens vvr parts,


Uitlaat Bidalot CT1 Piaggio.

Merk: Bidalot.
Type: CT1 Original look.
Passend op: Piaggio.

Vanuit hun race ervaring ontwikkelde Bidalot een gehomologeerde vervangings uitlaat. De Bidalot CT1
uitlaat voor Minarelli Horizontaal levert 5.1 PK bij 7150
T/pm aan het achterwiel. Als je dit vergelijkt met de Sito Plus 4.3 PK bij 7700 T/pm en de originele uitlaat 2.8 PK bij 6500 T/pm kun je zeggen dat de Bidalot CT1 een topper is onder de standaard vervangings uitlaten.

niet slecht dacht ik zo
 
Op Mina ac, maar heb hem nooit op std cilinder gehad! Met dr70rpm en malossi vario enzo haalde ik 110 op teller, zal 90 echte zijn ofzo
Jammer, ben juist benieuwd hoe die het op PIA doet (Standaard cilinder of laagtoerige 70cc zoals DR (RPM)).

wesking, bedankt
volgens vvr parts,


Uitlaat Bidalot CT1 Piaggio.

Merk: Bidalot.
Type: CT1 Original look.
Passend op: Piaggio.

Vanuit hun race ervaring ontwikkelde Bidalot een gehomologeerde vervangings uitlaat. De Bidalot CT1
uitlaat voor Minarelli Horizontaal levert 5.1 PK bij 7150
T/pm aan het achterwiel. Als je dit vergelijkt met de Sito Plus 4.3 PK bij 7700 T/pm en de originele uitlaat 2.8 PK bij 6500 T/pm kun je zeggen dat de Bidalot CT1 een topper is onder de standaard vervangings uitlaten.

niet slecht dacht ik zo
Dat verhaaltje staat op bijna iedere site, maar je moet niet vergeten dat je een PIA hebt en dat het verschil daarbij waarschijnlijk een stuk kleiner is, PIA's leveren standaard namelijk meer vermogen (Ruim 4PK als ik me niet vergis), dus ik vraag me af of er verschil in zit met een Sito+.
 
Hallo,

Weet iemand welke sito+ er op een Area 51 past ivm subframe?
Maat van me heeft een sito plus op zijn area,
Deze:
71192370-sito-plus-nieuwe-uitlaat-aprilia-area51-aerox-nitro-sr.jpg


Maar hij heeft een model wat wel past. Ziet er helemaal het zelfde uit.
Weet iemand waar deze te koop is?

Het gaat dus om precies de zelfde sito plus maar dan loopt de bocht iets verder omhoog waardoor de uitlaat niet tegen het subframe aan komt.

En nee ik ga niet mijn subframe aanpassen.
 
Zo, na lange tijd weer eens een vraagje op dit forum...
(volgens mij is dit de goede plek)

Mijn vriendin heeft een Sym Mio waar de tellerkabel van los zit in het dashboard.
Nu wou ik die "even" vastzetten, maar ik krijg het stuurkapje niet los.
Volgens mij zitten ze in elkaar "geklikt" maar durf het niet te proberen omdat het zonde zou zijn het af te breken.

Wie weet hoe je dat stuurkapje los krijgt, zodat ik de tellerkabel kan vastzetten?

Alvast bedankt!
 
Ja wat raad jij aan dan?

Doe het zelf zaakjes hebben vaak kogellager vet, consistentvet, kopervet, of Motip spuitvet.

Kopervet word hem dan dus zowieso niet..
En die Motip meuk dan ook maar niet.

Bovengenoemde vetten zijn trouwens van griffon, is dat wat?
 
Ik gebruik deze altijd voor balhoofdlagers, en moet zeggen dat hij daar erg goed ze werk doet.
Maar is dat dan ook goed genoeg voor een voorwielnaaf?

En weet je toevallig wat er origineel in zit voor vet, want dat was wit..
Dit potje vet is geel/amber.

1800500.jpg
 
Geen idee, lijkt me ook niet echt boeiend, de as draait gewoon in lagers dus lager-vet lijkt me prima.

Oké.

Nog een klein vraagje dat jij vast wel weet!

Balhoofdlagers, die hebben aan 1 kant de balletjes zitten, en aan de andere kant zit een soort van ring.

Snap je wat ik bedoel?

Komen dan de balletjes in de cupjes die in je frame zitten, of komen de balletjes omhoog met daarop je balhoofdmoer?

Als ik hem op deze manier van me plaatje monteer, dan komt de moer dus op de balletjes, en die 'ring' op de cup die in je frame vast zit.

810466.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top