Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

hey k had ook een vraagje xD;

ik heb net de prop uit mijn techigas next r gehaald om dat deze ratelde -.- (zat wel muurvast)

maar nu als hij koud is dan rijd hij egt super, maar zodra hij warm is wil hij niet in toeren komen tot +- 30 op aerox teller, en daarna schiet hij egt heel hard weg zonder dip tot na de aeroxteller gaat, nu denk ik dat het gewoon in men drukveer/ trekveren zit, maar wat moet ik proberen? ik heb nu in bezit; gele drukveer malossi, witte/gele en uhmm groene? trekveertjes, welke combi zal ik als eerste proberen? mijn setup;

standaart 50 cc
rollen 4.3 gram
origineel koppeling/vario zonder varioring
technigas nest r ontgrensd
en sproeier weet ik niet, het kan toch moeilijk daarin zitten?

en als ik men varioring terug er in plaats gaat men top dan goed naar beneden n kan dit? want 90 aeroxteller is me iets te veel ivm veel rollenbanken in de buurt...e
hopelijk weet iemand het ;p ;D

joren
 
en sproeier weet ik niet, het kan toch moeilijk daarin zitten?

en als ik men varioring terug er in plaats gaat men top dan goed naar beneden n kan dit? want 90 aeroxteller is me iets te veel ivm veel rollenbanken in de buurt...e
hopelijk weet iemand het ;p ;D

joren
Het ligt hoogstwaarschijnlijk juist wel aan de sproeier, je zult een iets grotere sproeier moeten hebben.

Je kan de varioring wel terugplaatsen en je top gaat er ook van omlaag, maar het is niet gezond, beter zet je de prop terug.
 
Het ligt hoogstwaarschijnlijk juist wel aan de sproeier, je zult een iets grotere sproeier moeten hebben.

Je kan de varioring wel terugplaatsen en je top gaat er ook van omlaag, maar het is niet gezond, beter zet je de prop terug.

denk je? hoeveel maten zal ik hoger gaan met prop er uit enzo? met prop er in rijd hij opsich super met deze setup, alleen beetje overtoeren na paar meter voor een paar sec. dan haal k morgen even wat sproeiertjes, dus hoeveel maten doen?
 
Dat is moeilijk te zeggen, maar ik denk al gauw 4-6 maten groter.

Als je nu b.v. 72 hebt dan zou ik met 78 of 80 beginnen en dan afbouwen, als je met 80 begint en de scooter 4-takt als ie warm is dan zou je 76 kunnen proberen, maar als ie redelijk goed loopt moet je kleinere stapjes nemen, je kunt beter een iets te grote sproeier hebben dan een iets te kleine.
 
Als je remklauw los ligt en je knijpt deze in een aantal keer druk je je remplaatjes tegen mekaar aan. Op een gegeven moment zit hij dan idd "vast" ff platte schroevendraaier er tussen(voorzichtig! Zo min mogelijk "wrikken" etc want dan beschadig je de remplaatjes). En dan komt die vanzelf "los". Tenminste als ik je verhaal zo lees denk ik dat dit het is.

Mvg
Stephan
 
Als je remklauw los ligt en je knijpt deze in een aantal keer druk je je remplaatjes tegen mekaar aan. Op een gegeven moment zit hij dan idd "vast" ff platte schroevendraaier er tussen(voorzichtig! Zo min mogelijk "wrikken" etc want dan beschadig je de remplaatjes). En dan komt die vanzelf "los". Tenminste als ik je verhaal zo lees denk ik dat dit het is.

Mvg
Stephan

ok bedankt zal morgen is proberen:W
 
rijproblemen

ik heb een generic xor omgebouwd met een mbk ovetto blok
eronder dus een minnarelli horizontaal ac sd blok
toen ik deze onder de generic gemonteerd had reed mijn brommer
heel goed hij trok goed op en had een snelheid van ong 80 km/h
nu sinds een tijdje wil mijn brommer niet meer vooruit,
ik dacht dat het de cilinder was maar toen ik een nieuwe cilinder van top
performances 50cc had gestoken ging mijn brommer niks beter, nu heb ik onlangs een ontgrensde cdi gestoken en heb heel goede onsteking,
maar de brommer gaat niet boven de 15 km/h heel traag dus,
heb al veel geprobeerd maar vind het niet kdenk dat het de carbu is
maar mijn membraam stond ook open dus heb nu een polini membraan met carbon plaatjes besteld hoop dat het dat is en heb voor de zekerheid ook een nieuwe vario besteld een originele.

wie raad weet laat het me weten merci op voorhand

 
Status
Not open for further replies.
Back
Top