Kleine vraagjes topic #7

Status
Not open for further replies.
Stel hier al je vragen die eigenlijk te kort of klein zijn om een eigen topic voor te openen.

Goedenavond mannen, vanochtend uurtje of 7 hoorden wij een luide knal en toen reed de Super 8 van een maat van mij niet meer. Na wat onderzoek bleek dat de vario door de midden is, inclusief gradenplaat, v-snaar geknapt en rolletjes ook helemaal naar de sodemieter.

Nu is dit probleem zo opgelost, maar is het normaal dat een vario zomaar doormidden breekt?
Gaat om een NCY 'sport' vario trouwens met gladde bus.
 
Advertisement - register to remove this

@ VincentH: Pia als je het mij vraagt, daarbij zit het membraan en spruitstuk namelijk met 2 schroeven vast.

@ Wesking: Volgens mij heb jij het over de bendix? (Rechts onder de krukas, de oliepomp zit links onder de krukas die aangedreven wordt door een klein snaartje).
 
Geen gevaar, dat is normaal, die wordt aangedreven door de startmotor en zal dan naar buiten komen en aangrijpen in de starterkrans waardoor de scooter start (Als het goed is;)).
 
Dat kan zeer goed lek zijn dat mechanisme, komt wel vaker langs bij ons op het werk.

Zou ook nog kunnen dat de vlotternaald zelf versleten is. Als je handmatig de vlotter omhoog doet sluit hij wel af, maar wanneer alles gemonteerd is blijft hij nog steeds lekken.

Maar ik zou eerst een nieuwe vlotterbak erop zetten incl. nieuwe o-ring.
 
probleempje:

mn aerox start niet.

ben er heen en weer mee naar arnhem gegaan
de volgende dag wou ik hem starten .
deed die het niet .
als of die te weinig compressie heeft , soms wil die maar gaat die net niet.
maar soms doet die ook niks ( kickstart vast) of elektrische start maar klein schokje
wat kan het zijn.
koel vloeistof voldoende .
olie net ververst ( zat ook nog in ) benzine genoeg.

aub HELP
 
Hallo Scooter Forummers,

Ik zou graag een aantal dingen in mijn kapjes weg plamuren.
De kappen worden allemaal nieuw, en dus blank gekocht.

Wat voor plamuur raden jullie aan, en moet ik er nog wat extra's bij kopen?
Of een plamuur mesje, plamuur van de Hubo, en schuur papier volstaat?

Er zijn een aantal gaatjes die ik op wil willen, doe ik dit dan in 1 dikke laag, of beter in bijvoorbeeld 3 laagjes op bouwen?

Sommige gaten hebben al een ondergrond waar ik de plamuur op kan aanbrengen, sommige gaten niet.

Ook is er een groot gat, met ondergrond, die ik graag wil opvullen, maar dit is ook precies bij een ophangpunt van die kap.
Volstaat een gaatje boren in die kap, of raden jullie aan om er een stokje oid in te doen, daaromheen te plamuren, en voordat het droog is dat stokje er weer voorzichtig uithalen?

Groetjes,

Tinus.
 
hallo mensen....

Ik heb een runner waar eerst een mk pro race uitlaat onder zat en die heb ik paar dagen terug vervangen voor yasuni c21 ivm te veel geluidsoverlast van de oude uitlaat.
Maar nu komt het...

Sinds de uitlaat vervangen is start de scooter heel moeilijk en hij loopt heel kut....
Als ik vol gas weg rijd trekt hij niet meer zoals de mk pro race en je hoort een harde geluid uit de carb net als of hij alleen maar lucht aanzuigt...
 
Setup is:
Stage 6 racing 70cc
Yasuni c21
Polini evo 2 krukas
19mm dellortho met 92 sproeier (het was 86 met de pro race)
Stnd membramer + carbon klepjes
Stnd Ontsteking (nieuw)
Polini speed controll 2 met 3,5 rolletjes
Orgineel 3g koppeling met omega 10 trekveertjes

Dit was het.

Mvg,
 
70cc stage 6 racing
Yasuni c21
19mm dellortho 92 sproeier ( wat met de mk pro race 86 was)
Polini evo 2 krukas
Polini speed controll 2 3,5 gram rolletjes
Orgineel 3g koppeling met omega 10 trekveren + blauw malossi drukveer
Stnd luchtfilter
Stnd ontsteking

Kleur bougie bruin. beetje aan de donkere kant dit ivm met koud weer.
 
Ik wil mijn binnenrotor eraf halen en heb nu de stator en alles eraf. grondplaat los. maar de rotor zit vast op mijn krukas en krijg hem met geen mogelijk heid los. had al gevonden dat je erop moest slaan met een hamer. maar dat ga ik niet doen. wil niet mijn krukas en rotor verneuken. weet iemand een betere manier ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top