Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Hallo ik ben nieuw hier op dit forum.
En ik heb een probleem met mijn speedfight 3.
Ik reed vandaag van de brug af en opeens knalt er iets weg ofzo en begint m'n scooter herrie te maken. klinkt niet kapot maar gwoon veel harder. klinkt als een lekke pakking denk ik. de uitlaat pakking is het waarschijnlijk niet.
Ik heb em nieuw gekocht en hij is net 4 maanden oud kan het zijn dat de kop/voet pakking nu al kapot is?
wie kan mij helpen

Alvast bedankt!
 
Ik heb dus een nieuw setje achterpoulies.

Moet je daar nog even rustig aan mee rijden in het begin? Want als ik volgas ga rijden dan hoor ik een raar geluid wat niet hoort. Alsof de overbrenging niet in 1 lijn staat ofzo.
Kan het geluid niet goed beschrijven.

Hij is nog niet goed afgesteld, daar ga ik morgen ook nog ff naar kijken.

Nu:

DR50
Giannelli Reverse
gele drukveer
blauwe trekveren
3,6 gram rollen
sproeier 82 @ 12mm DO carb met handchoke (buisje nog in luchtfilter)


En hij heeft dus echt een ontzettende dip, zowel koud als warm.
Heb net even een rode drukveer gehaald, dat ga ik morgen even testen en evt. nog icm met 3,2 gram rollen.

Ik heb even geen teller tot mijn beschikking (opgestuurd ivm garantie) en ik gok dat hij vanaf de 65 ongeveer uit de dip komt en dan doortrekt naar de 75/80.

Iemand tips? + antwoord op de vraag over de poulies?
 
hee

Ik heb net nog ff gekeken en de uitlaat is niks mis mee.
wel zit er een slangetje los van de uitlaat ofzo? komt beetje rook uit en veel lucht. en maakt nog veel herrie

Misschien dat er in je uitlaatbocht en dun pijpje naar een soort pompje gaat, dan moet die slang daar op. Is voor je luchtcirculatiepomp, is grote onzin maarja moet tegenwoordig voor de milieu-eisen.
 
Misschien dat er in je uitlaatbocht en dun pijpje naar een soort pompje gaat, dan moet die slang daar op. Is voor je luchtcirculatiepomp, is grote onzin maarja moet tegenwoordig voor de milieu-eisen.

milieu? geweldig ze weten het wel te verzinnen tegenwoordig.
maar ik denk dat ik morge ff langs een scooter dealer rijdt(als ik niet wordt aangehouden:?) en dan laat ik hun het ff fixen, zal weer geld gaan kosten...
 
Hang eerst je hoofd is onder die scooter en kijk of je ziet waar het slangetje heen moet.
Desnoods nog even een kapje eraf trekken zodat je het beter ziet.

Zo klusje gaat een dealer weer abnormaal veel geld voor vragen, terwijl met een beetje zoeken je het zelf ook kan maken.

Waarschijnlijk zit de aansluiting aan de rechterkant van je blok, naast je carburateur.
 
Hang eerst je hoofd is onder die scooter en kijk of je ziet waar het slangetje heen moet.
Desnoods nog even een kapje eraf trekken zodat je het beter ziet.

Zo klusje gaat een dealer weer abnormaal veel geld voor vragen, terwijl met een beetje zoeken je het zelf ook kan maken.

Waarschijnlijk zit de aansluiting aan de rechterkant van je blok, naast je carburateur.

ja dat dacht ik dus ook al, maar was op aanraden van wat vrienden.
het slangetje zit aan de linkerkant los. en weet niet wat het is of waar het heen moet. maar ik moet denk ik dus de kappen er ff af halen daarvoor?
 
Als het een goede zaak is, met een goede service en garantie verlening, dan willen ze hem misschien nog wel ophalen ook voor je.

Gewoon bellen, eerlijk zijn, en alles goed uitleggen.
Ook vertellen dat je aanspraak wilt maken op je garantie, maar je niet even 1-2-3 naar hun toe kan komen en of er misschien de mogelijkheid is om hem op te laten halen. (kostenloos)
 
Oke dat is net buiten Enschede die ken ik helaas niet. Toch gewoon even bellen of je laat je vader even langsgaan en de situatie voorleggen, aan de telefoon kunnen ze je vrij gemakkelijk afschepen ;)

Intussentijd kan je natuurlijk zelf wel even kijken waar het slangetje of buisje heen zou moeten, als het echt een kwestie van even weer erop pluggen en vastmaken is kan je je flinke moeite besparen door het even zelf te doen
 
hoi allemaal,,
ik heb een 4takt maar weet niet wat je er aan kan doen
om hem op tevoeren
nou heb ik me laten zeggen door de dealer dat ze de rolletjes gaan vervangen voor zwaardere ofzo maar ze laten de vario erin zitten
heeft dat wel nut of gaat hij dan net zo hard of langzamer?
 
Wat voor scooter?

Merk?
Brom/Snor?

Wat is er al aan gedaan, is hij nog standaard?

Zwaardere rollen heeft in ieder geval geen nut..
Ga je alleen maar langzamer van op een standaard scooter.
 
Waarschijnlijk gewoon zo'n chinees 4takje met een GY6 blokje. Haal je buddy eruit en kijk bij die grote frot op je frame waar allemaal kabeltjes bij elkaar komen. Vaak is de paarse kabel een electronische begrenzer. Als je deze los trekt loopt hij een stuk harder.

Wat ook zou kunnen is dat hij een andere kleur heeft. Kijk is aan de onderkant van de carterkap. Als daar een kabel uit komt moet je die volgen en waar je hem los kunt trekken lostrekken, dan is dat de begrenzer.

Wat ook nog zou kunnen is dat het in je CDI zit. Als je die kunt vinden en er komt een kabel uit die in een lus weer erin gaat, trek je die los of knip je hem door en dan is hij ook onbegrensd.

Hij zal in ieder geval op een van die manieren begrensd zijn.

Dan zal er nog een variobegrenzer in zitten. Dit kan een ring zijn die OVER de glijbus zit geschoven. Als dat zo is haal je die ring eraf en loopt hij ook nog wat harder.

Wat ook zou kunnen is dat je een variobus hebt met een opstaande rand. Dat werkt hetzelfde als een varioring, alleen kun je die niet 1,2,3 eraf pakken. Dan zul je je variobus moeten vervangen voor eentje zonder opstaande rand, of je moet de huidige afdraaien als je een draaibank tot je beschikking hebt.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top