Ik en een vriend hebben allebei een aerox. Hij heeft een aerox helemaal standaard blok, alleen gianelli uitlaat, alleen dat ding stinkt gewoon ernstig.
Mijn blok is niet standaard, maar ligt gewoon een standaard uitlaat onder, en ruikt gewoon lekker naar benzine(?) Waar ligt dit aan? Kan dit aan de olie liggen?
Piaggio heeft een langere slag dan minarelli.
Nou word er bij bv sbo vaak met mhr speed enzo gereden.
De zuigers van een speed voor piaggio en minarelli zijn exact het zelfde (van meerdere cilinders maar is slechts een voorbeeld).
Maar als ik het goed begrijp heeft een Piaggio blok met speed bv altijd meer cc's als een minarelli blok met speed (vanuit de doos met krukas met originele slag)
Ik weet dat cc's niet alles zegt maar DUS heeft piaggio altijd een klein beetje voordeel?
Er zit 0,1mm verschil in slag (39,2 voor Mina, 39,3 voor Pia), op de grotere cilinders (80cc+) is dat nog geen 0,3cc verschil.
Dat zal zeker niet het verschil uitmaken tussen winnen of verliezen.
iemand enig idee met wat voor spul je een achterkap best terug aan elkaar plakt? want ik weet het ff niet meer. je gaat het altijd wel zien maar der zal wel niks beters zijn zeker? (ben echt naab in zoon dingen)
Heb laatst een Malaguti Firefox F15 gekocht..
En het geluidje is nog best beschaafd
iemand een goed idee voor een andere uitlaat?
Welk merk?
prijs klassen rond de 150-200 euro..
Welke uitlaat zit er nu op, hoe zit die eruit? Met een R zal je top wat hoger worden, maar als de originele uitlaat (het oude type) er nu op zit zal je trekkracht niet verbeteren. Met de originele uitlaat moet je met name op je teller toch echt al wel een hogere snelheid kunnen behalen, zeker wel 80/85
Waarschijnlijk zit er nog een begrenzer in ergens, of is hij niet goed afgesteld
wss blijft je gasschuif hangen door iets (misschien wel door de stationair schroef) maar anders moet je m er ff uithalen en goed schoonmaken en terug zetten!