Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ze gebruiken wel is lichtspoelen op een HPI, deze levert +/- 19/20 watt.
Dit is perfect voor een dashbord lampje, maar te weinig voor verlichting.

Dus zoals Vincent al zei, probeer een 35 watt lampje, laat hem 20 minuten branden en kijk of hij niet te heet is.
 
Een tijdje terug had ik al iets gepost over het lekken van kvs bij mijn reservoir(aerox)

Als ik vol gas geef, dan gaat hij af en toe lekker, waardoor het reservoir dus leeg komt te staan, als ik dan ga rijden en in het reservoir kijk komt er geen kvs ingespoten vanaf de rechterkant. Dit lijkt mij echter onmogelijk want mijn waterpomp is nog geen week geleden gereviseerd.

Het kon een probleem zijn met de kop(pakking)/cilinder.

Ik heb een nieuwe cilinder + de kop is weer netjes gemaakt bij de dealer + er zitten overal natuurlijk nieuwe pakkingen tussen, en NOG lekt hij soms kvs.

De radiateur is NIET lek, lijkt me, want anders zou hij altijd moeten lekken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?
 
Hey jongens, heb even een vraagje.
Ik heb een Mina AC blok, maar kan dus echt nergens in de buurt een normale 24mm steek/ringsleutel vinden.

Nu denk ik dus ook wel dat er een schroef op het koppelingshuis kan, die een kleinere buitendiameter heeft.
Weet iemand toevallig de binnendiameter van die schroef?

Want vind het eigenlijk onnodig om zo'n grote schroef er op te hebben, terwijl een kleinere ook prima past.
 
Let wel op, dat je op een grotere maat vaak meer kracht kan zetten.
Dus waarom niet gewoon een vastzoendelijke steek/ring/pijp sleutel halen?

Kost je eenmalig 20/25 euro en je hebt hem voor de rest van je leven.

Als je niks in de buurt kan vinden, zou je eens op internet moeten kijken.
 
Er komen natuurlijk wel veel krachten op te staan.
Zo klein boutje gaat nou eenmaal sneller los/stuk omdat je er minder kracht op kan zetten.
Of het veel uitmaakt durf ik je niet te zeggen.

Ik geef alleen het advies de juiste bouten/moeren te gebruiken, en daar het bijbehorende gereedschap te kopen.
En niet de bouten/moeren kopen aan de hand van jou gereedschap collectie.
 
Haha, nee op zich heb je wel gelijk natuurlijk. Die bout hoort bij de koppeling, maar de SR's van dezelfde bouwjaar ook Minarelli werken met het kleintje, dus ik denk dat ik maar gewoon zo'n boutje haal. Want zo'n 24mm heb ik verder toch nergens voor nodig.

En zo'n klein boutje werkt wat makkelijker met de koppelingsblokkeersleutel :)

Bedankt iig, als ik het boutje doordraai weet ik waar het aan lag. ;)
 
Ik heb op zowel mijn koppeling als vario een moer waar sleutel 14 opgaat, op minarelli was het een stuk groter. Zo spannend is dat allemaal niet, als het maar goed vast zit en jij degelijk gereedschap gebruikt.
 
mn rieju RR crosser, valt elke x uit bij het stoplicht als ie in de versnelling staat, en ik de koppeling indruk!
ook start ie niet goed en krijgt ie bij het starten te weinig benzine, dit probleem is er alleen als ie ff heeft stilgestaan!! hij start alleen met de choke!

iemand een idee of dit wat met elkaar te maken heeft en wat het dan wel is?

PS: vonk is prima, hoor hem starten maar dan wil ik gas geven en dan pakt ie m gewoon niet!
 
niet lekt, maar denk dat ik het al weet.... iemand die het kan bevestigen...

ik moest tanken, heb ik dus gedaan.... en toen heb ik ff wat olie erbij gedaan, (op gevoel) maar iig niet te weinig... denk zelf dus te veel waardoor die bagger start en niet stationair blijft lopen :O

draai morgen ook ff bougie eruit voor de zekerheid :)
 
heb geen olietankje, omdat ik dat ding niet vertrouw....

heb roze top 80cc en shit erop zitten en meng dus zelf
alleen was dus mn maatbeker vergeten en wou niet zonder olie rijden.....
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top