Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Ik heb een nieuwe cilinder; een DR50, omdat mijn std cilinder dood is.

Er zitten 2 zuigerveren bij; een zwarte en een zwarte met een alu randje.

Welke moet boven?

En iemand nog tips om de pistonpen clipjes erin te zetten?

Het wordt de eerste keer dat ik aan mn zuiger/krukas ga sleutelen, maar het gaat wel lukken als ik even weet hoe ik het handigste alles kan doen.

Thanks alvast.

Edit:
Zwarte zuigerveer = onder , de ander boven.

Heb ook wel geschikt tangetje voor de circlipjes, maar het wil nog niet lukken.(Heb C - clipjes)

Morgen maar even via de 'draai' beweging proberen ze erin te krijgen.

Als ze erin zitten, moeten ze nog een bepaalde kant op staan? Dus de opening van de letter 'C' richting de cilinderkop oid?
 
Last edited:
Welke rollen zal ik gebruiken bij het inrijden van een dr50?

Bij mijn vorige, std, cilinder had ik 3,2 gram en toen reed het perfect.

Maar ik neem aan dat een nieuwe cilinder wat zwaarder nodig heeft?

Wat zal ik doen voor t inrijden? 4 ? 4,5 gram?

ps. Tips voor de circlips zonder haakjes zijn welkom :)
 
Tip voor die circlips: Fatsoenlijke halen die je goed kunt monteren.

Inrijden gewoon met de goede afstelling doen. Gewoon rustig aan doen en je temperatuurmeter in ge gaten houden. Kun je niet veel aan verkeerd doen.
 
De goede afstelling weet ik dus nog niet he;)

Kheb ook geen temperatuurmeter op m'n digi teller.

Maar als het kvs circuit lek vrij is dan moet het wel goed komen denk ik.

Kheb al 1 C-vormige circlip erin zitten, nu is de zuiger gemonteerd en moet de andere dus nog, wat nu wel een stuk lastiger is.
Straks nog ff met 2 man proberen, dan lukt het wel denk ik.
 
Dan stel je hem toch af.. gewoon op gevoel en gehoor, en als je niet zeker bent kijk je ook naar de bougiekleur.

[ir]http://www.dansmc.com/circlips.jpg[/ir]

Linksonder of rechtsboven heb je neem ik aan? Links boven doe je eerst het niet gebogen gedeelte in je zuiger, en dan duwend en wat draaiend buig&duw je het gebogen deel erin. Als je denkt dat die zit, ff zachtjes een rondje draaien om zeker te weten dat hij overal in het gleufje zit.

Rechts onder gewoon met een punttang die gebogen stukjes naar elkaar toeknijpen en dat ding erin rossen :p mocht hij knappen of kwijtraken, haal dan even bij de dealer een nieuwe en prop er niet zomaar een andere in, als die maat net iets anders is verhoog je de kans heel hard, dat hij losschiet later
 
Op gevoel afstellen heb ik al gedaan, zonder dat hij al loopt.

Dr 50
Giannelli reverse
gele drukveer
groene trekveertjes
sproeier 82 (ruime kant, zodat hij iets rijker loopt)
en ik ga er nu vast 4 gram rollen in zetten.

ps. Circlipje die er nog in moest zit er inmiddels in.

M'n pa drukte hem er binnen 15 sec in :P
 
Welke slang gaat vanaf de waterpomp direct naar de cilinder bij een Aerox?

Ik dacht de onderste van de 2, klopt dit?

Edit: Het is dus andersom, de slang die van van de radiateur komt, die moet op de onderste aansluiting.

Gevonden in een oud topic...

Edit 2: Hier wordt er ook over gepraat, kan iemand bevestigen dan de slang vanaf je RADIATEUR naar de ONDERSTE gaat en dat de BOVENSTE naar de ONDERKANT VAN DE CILINDER gaat?
 
Last edited:
Bij mijn firefox zat het zo:

Onderste slang van waterpomp gaat naar radiateur.
Bovenste slang van waterpomp gaat naar zijkant cilinder.
Slang op voorkant van cilinder (kop/petje) gaat weer de naar radiateur

Is zelfde blok dus is hetzelfde voor jou

Edit: die "schematische tekening" klopt dus ja
Edit 2: wat een ongelofelijke apen daar haha, "warmte stijgt op dus blabla".. ja is ook echt van toepassing als je een vloeistof gekoeld systeem hebt 8P
 
Last edited:
Pijpsleutel tien en even met gevoel aandraaien.. Ooh LC.. dan kan ringsleuteltje ook gewoon.. gewoon ff met gevoel, kruislings aandraaien. Vast is vast. Stelllll er komt er eentje los dan is er nog niks aan de hand, stel er komen er meerdere los dan merk je dat wel aan compressie verlies, dus dan zet je ze alsnog met die momentsleutel vast. Mja als je dat voor elkaar krijgt ben je gewoon een.....:p
 
Ja oke, maar ik speel liever op safe door de nieuwe cilinder met een momentsleutel aan te draaien.

M'n oude zat al door de nicasil wand heen. Hij is één keer met de hand weer vastgezet(m'n pa), maar ik weet niet of de schade daardoor kwam of dat hij gewoon versleten is.
 
Een zuiger hoort er zo niet uit te zien toch? =/

img4110ul.th.jpg


img4116a.th.jpg


img4114a.th.jpg


En ik heb ook zo'n gekke bovenkant was al een topic over...
 
Last edited:
Mja met deze klijne foto's kan ik niet echt.

De zuiger is nogal donker achter de veren. Meestal is dit een teken dat de zuigerveren op zijn.
Compressie was ook al laag neem ik aan? ;p

Maarja gewoon de complete zuiger vervangen door een vertex, meteor of eventueel een pro-x. Teminste dat werd mij aangeraden.

De vertex kost 35 euro ongeveer (voor jou minarelli horizontaal blok dan)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top