Kleine vraagjes topic #6

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Een tijdje terug had ik al iets gepost over het lekken van kvs bij mijn reservoir(aerox)

Als ik vol gas geef, dan gaat hij af en toe lekker, waardoor het reservoir dus leeg komt te staan, als ik dan ga rijden en in het reservoir kijk komt er geen kvs ingespoten vanaf de rechterkant. Dit lijkt mij echter onmogelijk want mijn waterpomp is nog geen week geleden gereviseerd.

Het kon een probleem zijn met de kop(pakking)/cilinder.

Ik heb een nieuwe cilinder + de kop is weer netjes gemaakt bij de dealer + er zitten overal natuurlijk nieuwe pakkingen tussen, en NOG lekt hij soms kvs.

De radiateur is NIET lek, lijkt me, want anders zou hij altijd moeten lekken.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Zeer kort geleden is dus mijn waterpomp gereviseerd, toen getest en kwam er gewoon weer KVS bij het reservoir in gespoten.

Nu zie ik dat niet. Maar het lijkt mij zo goed als onmogelijk dat hij nu weer stuk is.

Straks zal ik nog even KVS gaan bijvullen en kijken of ik dan weer een straaltje bij het reservoir in zie komen.

Iemand die een oplossing heeft?

Als er lucht in zou zitten, moet dat er allang uit zijn, wanneer je een klein stukje rijdt zonder de dop op het reservoir.

Edit: Het gaat mij er dus om dat hij WEL moet koelen. Want het zou jammer zijn van de nieuwe cilinder + zuiger.
 
Last edited:
Ehm, ik dacht het niet.

Zit nu gewoon een vervang 50cc onder (dr50) en mijn originele kop.

De kop zag er niet helemaal mooi meer uit toen ik er mee bij de dealer kwam, maar ze hadden hem even 'netjes' gemaakt. Dus dan mag ik aannemen dat hij niet gaar als stront is.

Net even wat kvs bijgevuld en even de oprit op en af gereden (150 meter) en als je hem wat toeren liet draaien kwam er dus WEL weer kvs in het reservoir.

Dus de waterpomp is 100% in orde.

Maar, nu even de vraag: Als hij dus weer gaat lekken zodat het reservoir leeg komt te staan, zoals ook gister, toen zag ik dus GEEN straaltje meer het reservoir inspuiten.

Koelt hij dan WEL of NIET?

Ik zou denken van wel omdat de waterpomp gewoon goed is. Maar hij spuit dus niks meer in het reservoir.

Ik zal zo wel ff een paar km rustig zonder dop op het reservoir rijden. Dan MOET hij toch gewoon goed ontlucht zijn?
 
Als je geen ontluchtingsnippel hebt, dan moet je inderdaad zonder dop rijden.

Maar misschien is gewoon die radiateur de boosdoender.
Want je hebt dit probleem al een tijdje, waterpomp is inmiddels goed, en je aansluitingen zijn ook goed.
Je hebt geloof ik al 100x ontlucht..

Dus ik zou eens een andere radiateur proberen, of demonteer en monteer hem even opnieuw.
Misschien dat er toch iets niet goed zit.
 
Nou, ik heb net ongeveer 5 km zonder dop gereden.

Rustig gereden, stukjes volgas vanaf halfgas, zodat die druk er wel voor moest zorgen dat de lucht(?) eruit moest gaan.

Toen dop erop gedaan, rustig gereden, en ook stukken bijna volgas en hij ging dus NIET lekken :)

Heb nu de voorkappen er weer op en ik merk wel of het goed blijft :P
 
jongens ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, ik heb onlangs een 2 takt Vespa S 25 km/h blauw kenteken gekocht, nou moet je om de ik geloof 500 km, deze bijvullen met olie... welke olie is dit precies, er zullen wel tientallen verschillende soorten zijn.. waar moet je op letten, misschien kunnen jullie eentje aanraden.
 
Bijvullen hangt af van je rij gedrag, etc.
Gewoon elke 200 km even een beetje erbij gooien, weet je zeker dat hij goed blijft.

En ik raad Castrol Power RS aan.

Deze:

castrol%20power.jpg
 
Is gewoon een andere samenstelling van mineralen en andere troep die in je olie zit.
Ze zijn beide goed.

Bij de BP verkopen ze degene die ik net postte, en een grijze fles, de scooter xtra.

Werken allemaal perfect, alleen de prijs schommelt een beetje.
En je zal waarschijnlijk semi en vol synthetische olie hebben.

Beste is vol synthetisch, maar semi volstaat prima!
 
Is gewoon een andere samenstelling van mineralen en andere troep die in je olie zit.
Ze zijn beide goed.

Bij de BP verkopen ze degene die ik net postte, en een grijze fles, de scooter xtra.

Werken allemaal perfect, alleen de prijs schommelt een beetje.
En je zal waarschijnlijk semi en vol synthetische olie hebben.

Beste is vol synthetisch, maar semi volstaat prima!

ok.. je zei in je vorige berichtje om de 200km beetje bijgooien, wat bedoel je precies met een beetje? hoeveelste deel van de fles..

stel ik wil ipv om de 200 km, om de 500 km de Vespa met olie bijvullen, hoeveelste deel van de fles heb ik dan nodig?
 
Je moet je even niet zo gekk staren op die kilometers.
Je moet gewoon zorgen dat je tankje vol blijft zitten.
Er staat op de zijkant van de fles 250-500-750 ML.
Je fles is dus in 4-en gedeeld.
Als je gewoon af en toe 1/4 van die fles in je olietankje gooit, dan zal je wel goed zitten.
Afhankelijk van je rijgedrag natuurlijk.
 
dank je Tinus voor je hulp, zo ben ik wat wijzer gevonden.. voor jullie misschien een simpele vraag, maar ik ben niet bekend met de techniek van zo een voertuig. bedankt voor je geduld om mijn vragen te beantwoorden.. groetjes.. Mark..
 
mn rieju RR crosser, valt elke x uit bij het stoplicht als ie in de versnelling staat, en ik de koppeling indruk!
ook start ie niet goed en krijgt ie bij het starten te weinig benzine, dit probleem is er alleen als ie ff heeft stilgestaan!! hij start alleen met de choke!

iemand een idee of dit wat met elkaar te maken heeft en wat het dan wel is?

PS: vonk is prima, hoor hem starten maar dan wil ik gas geven en dan pakt ie m gewoon niet!

kan een plakkende koppeling zijn
even olie verversen
80w90, 75w90 moet erin( versnbak olie auto's handbak)
en anders koppeling bijstellen aan je stuur
 
Beste kenners *D

Ik heb net een nieuwe Booster 12" naked gekocht om naar men werk te rijden. Ik ben niet echt van plan om er honderden euro's in te steken maar zou wel graag willen dat hij de 70-75 echte km's bereikt en goed optrekt. Wat zou in mijn geval een goede setup zijn voor de standaard uitlaat en eventueel met een leovince tt OF touring??
(ga hem ook begrenzen met de euro of een pinasco)
Iemand tips?

Alvast bedankt!!;)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top