This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.

een 8w7 gaat al in een 24 liter kist, gesloten, NETTO!! de displacement van de woofer is ook bijna 2 liter dus dan zit je al op 26 liter, bijna het dubbele van wat je opgaf.

Ik zie net dat een 8w3v2 in een kistje van 10(!!) liter speelt, en de woofer zelf is 1 liter en dat maakt 11 liter. Dit zou een optie zijn, maar het is het vorige model, dus waarschijnlijk lastig te krijgen..

kan je in de kofferbak niks kwijt?
 
Kent iemand hier de nieuwe CDT amps? Ik ben zelf een grote CDT fan (pure sound quality). Wil eigenlijk gaan sparen voor de 4 kanaler en het monoblok. RMR in Soest heeft ze al.
Zelfs op i-net vindt je niks over die krengen (edit ;al gevonden @cdtaudio.com)
Ga dan mijn JBL 755.6 en GTO 1264 sub vervngen door CDT spulletjes.
@Joost op een aerox o.i.d.:Kun jij ze bijvoorbeeld ook leveren?
 
heb ook al eens gezien joost dat der een aantal verschillende mtx subs in 10 a 15 liter speelde.. gingen ook goed..

volgens mij waren dat de 5500 serie en 7500 maar zkr weten doe ik niet meer.. zal het wel eens na vragen.
 
kicker out? kicker knalt :W

hhaha, nah, wil in m;n volgende auto toch van de 12" kicker af en een 10" woofer erin, Hebt t harde beuken wel gehad, word tijd voor SQL met ICE.

weet je wat, ik val jullie er wel weer mee lastig als t zover is
 
wat wil je er aan uitgeven ongeveer? En waarom ga je specifiek voor die sub?

rond de 200 wil ik er wel aan uitgeven.
Deze sub leek me wel leuk. 300 rms.
en lekker afgeprijsed.

raad je me deze niet aan zo jah wat dan wel?
ben namelijk opzoek naar een subje en amp.
wil gewoon muziek knallen , hoeft niet loeihard maar wel beetje kwaliteit uiteraard.
zat te denken aan 1 ampje voor sub en 1 voor compbo.
 

Dit lijkt me een mooie voor je: hifonics txi7506 monoblok
De foto die erbij staat is een beetje slechte kwaliteit maar het zijn hele dekelijke amps die ook gewoon lekker vermogen leveren. Het is het krachtigste monoblok van de hifonics titan serie. Het is een mooie complete amp, er zit ook een remote bij, dus lekker vanaf je stoel de bass harder en zachter draaien Met forumkorting zit die op 218 euro, dus net ietsie over je budget.

wat ook kan is de mtx tc3001. Levert wat minder watts opgegeven, maar de werkelijk geleverde watts liggen wel wat hoger. Ook hier zit een remote bij. Ook een mooi ampje, dit is overigens een klasse D versterker(technisch verhaal, maar deze zijn wat zuiniger met stroom). met forumkorting zit deze op 213 euro.

Als we dan toch goed bezig, zou ik qua sub eerder een mtx t5512 44 pakken. De reden hiervoor is dat deze dubbelspoels zijn. Als je de spoelen dan parallel zet, dan speel je op 2 ohm, en dan geven de amps 2 keer zoveel vermogen af. Je hebt dan meer dan genoeg vermogen om de subs heel mooi strak aan te sturen, met beide amps. subje zit met forumkorting op 119 euro.


waarschijnlijk kan dat wel maar is wat lastiger dan het wat bekendere spul. ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het merk zelf niet (echt) ken..
 
Sinds wanneer is de 5500 serie dubbelspoels ? Weet je het zeker joost ? :X

gechecked... klopt idd
 
:+

Ze zijn er in beide versies, dubbel en enkelspoels. Zelfde gaat op voor bijna alle mtx modellen, zowel in svc 4 ohm als in dvc 4 ohm leverbaar. In het specifieke geval van big-t is een dvc 4ohm(dus een 5512-44) zeker aan te raden aangezien je dan op 2 ohm speelt. Mooie gepoorte kist maken en je hebt echt nette strakke en tevens harde bass in je auto.
 
Zonet ff mn ouders een stuk hipper gemaakt met een Kenwood Cd speler in de auto. Ze hadden nog steeds bandjes :X
 
kicker out? kicker knalt :W

hhaha, nah, wil in m;n volgende auto toch van de 12" kicker af en een 10" woofer erin, Hebt t harde beuken wel gehad, word tijd voor SQL met ICE.

weet je wat, ik val jullie er wel weer mee lastig als t zover is

flauwe opmerking.. kikkers horen in een vijver thuis



Misch is de xt12-44 dan ook wat... nog goed koper kwa prestaties zo goed als gelijk...
 
Dat zou ook kunnen, al ligt de kwaliteit van een 5512 toch wel iets boven de xt12 imho. Is ook logisch, hij kost 1,5 keer zoveel.
 
Ben straks ook eens wezen kijken voor wat geluid. Heb wel een auto maar nog geen rijbewijs. Maar ik ben wel helemaal into muziek, dus mischien dat ik binnenkort eens wat leuks bestel bij je Joost -:-
 
wat voor idee heb je?
van wat je wilt
misch dat we een stukje kunnen helpen
Ik heb eerlijk gezegd nog totaal geen idee :+ Ik wil iig liever direct iets fatsoendelijks, voor een +/- €700,- ofzo. Is mischien niet veel, maar ben ook nog maar studentje +pippi+ En het liefst houd ik dan alles bij 1 merk. Weet niet waarom, maar vind dat altijd wat prettiger
 
om te beginnen is het mischien leuk om naar composetje voor in.. en 10 of 12 inch subje achter in icm een 4 kanaals versterker.
Dan heb je opzich al een goede basis.
Is je composet voor in versterkt, en je sub ook.
En dat moet wel te halen zijn voor die 700 euro.

aangezien je het liefste alles van 1 merk wilt.. heb je daar al ideen over..
Anders gewoon eens een paar zaken af gaan eigen cdtjes mee nemen en gewoon een midagje luisteren.

en misch eens bij joost in zijn shop gaan kijken.. www.ice-inc.nl
daar staan ook leuke dingen tussen.
 
kan je in de kofferbak niks kwijt?



K heb geen kofferbak x|

Maare misschien dat er iets meer ruimte te creeen is maar dan moet ik gaan rekenen

Alleen die aantal liters wat jij opgeeft, zit ook nog wel wat marge in, ik bedoel van als je het uiterste wil van je woofers dan moet je je er strak aan houden, maja dat hoeft ook niet, dus in princiepe moet ik het ook kunnen redden met 20 liter per kist, tog??
 
Hey ik heb even gekeken en er staat 54watt x 4
en in het boekje heb ik gevonden dat de uitgangen 4 volt zijn (en 4 ohm)
moet je nog meer weten?
 
Last edited:
Ben straks ook eens wezen kijken voor wat geluid. Heb wel een auto maar nog geen rijbewijs. Maar ik ben wel helemaal into muziek, dus mischien dat ik binnenkort eens wat leuks bestel bij je Joost -:-

kan altijd, roep maar eens een budget idd, dan kan ik wat suggesties doen voor je heb je voorkeur voor een merk?
 
Status
Not open for further replies.