Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Het wil volgens mij nog wel eens wisselen per merk wat voor kloeur de draad is, in de handleiding van je radio kan je het zo terugvinden welke draad je moet hebben. Dan is het idd zoals erik zegt een questie van draadje erop, en op je amp, en klaar.

klopt ja..
maar standaart iso blok indeling is zo:
alleen sommige autos hebben andere kleur draden gepakt daar voor en dan is het ook makkelijk te zien aan de positie van de stekker..
isoa1.gif

A1 = telefoon mute/toerental pulse
A2 = afstandsbediening/massa
A3 = afstandsbediening
A4 = oranje (geel), permanente 12V in
A5 = blauw, geschakelde 12V uitgang
A6 = geel/zwart, verlichting aan/uit-toets
A7 = rood, geschakelde 12 V in
A8 = zwart (bruin), massa
 
@ The Fatal: Thanks man! :D Nu is het mij allemaal een stuk duidelijker. Ben gisteren in Essen geweest, en daar hadden ze ook heel erg leuk spul, voor een aantrekkelijke prijs :)
 
Ik wil toch vaart achter aan een carpc gaan zetten :)
hiervoor wil ik om te kijken of het wel handig is een goedkoop indah 7" lcd scherm gaan gebruiken.
en later misschien een touchscreen.
Ik denk deze.

NLDA700_MED.jpg

Hierop wordt een gewone pc aangesloten met een omvormer als alles bevalt wordt dit een klein via epia pc, die zuiniger is.
 
Heeft er iemand misschien een idee welke radio ik het best kan kiezen dat werkt met mijn ipod video? Ik weet dat pioneer speciale dingen heeft om je ipod om aan te sluiten.
 
ff vraagje, Ik wil toch meer geluid in mijn auto, dus zat te denken aan leuk composetje, versterker en woofertje.

alleen er zit op mijn standaard radio geen line out... er zijn toch van die kastjes die ervoor zorgen dat ik wel een line out heb? Wat kosten die dingen en zijn ze kwalitatief een beetje goed? Geen zin om andere HU erin te zetten vanwege boordcomputer.
 
erik heeft daar ervaring mee, volgens mij werkt dat prima. een std radio is natuurlijk nooit geweldig, en van zo'n convertor word het natuurlijk nooit beter(als in: signaal word niet zuiverder) maar met een fatsoenlijke versterker etc boek je dan wel een enorme vooruitgang. Watvoor maat compo kan je kwijt in de auto?
 
erik heeft daar ervaring mee, volgens mij werkt dat prima. een std radio is natuurlijk nooit geweldig, en van zo'n convertor word het natuurlijk nooit beter(als in: signaal word niet zuiverder)

klopt helemaal.
ben der ook nog neit helemaal aan uit..
werk nu met een acr high low convertor..
maar werkt tot nu toe prima..
ze zijn der ook in verschillende prijs klasses..
hoe duurder hoe beter de kwaliteit is..
Zo heeft JL cleansweep..
Rockfort 3sixty serie..
Caliber heeft ook zo iets..

En zo zijn der ook nog losse high low converters van verschillende merken.
Caliber, acr, rockford, micro precision,,, and manny more..
denk dat ik binne kort ook eens wat andere ga aanschaffen kijken of der verschil tussen zit..

Maar dan hou ik het wel bij de wat goedkopere...
 
die jl audio is wel iets van 400 euro uit mn hoofd, vrij prijzig spul.. is voor erwin geen optie denk ik. hoeveel waren die van jou erik?
 
high low converter gekregen :D
Cross over.. ook niet volle pond voor betaald.. maar was normaarl 200 of zo.. of nog iets duurder..

Maar zoals joost zegt is maar net wat je der aan uit wilt geven
 
ff vraagje, Ik wil toch meer geluid in mijn auto, dus zat te denken aan leuk composetje, versterker en woofertje.

alleen er zit op mijn standaard radio geen line out... er zijn toch van die kastjes die ervoor zorgen dat ik wel een line out heb? Wat kosten die dingen en zijn ze kwalitatief een beetje goed? Geen zin om andere HU erin te zetten vanwege boordcomputer.


Wat voor versterker zoek je dan ?
Monoblock of meerkanaals versterker? anders heb ik mssn nog wel een jbl voor je uit de GTo serie.... (nieuw)

Wou je alleen sub aansturen of ook compo setje (of alles compo,rear+sub) ?
 
Lol :p
ouwehoer met erik ook wel wat op msn dus ben qua audio redelijk op de hoogte wat ie uitspookt :)
Voor erwin zou ik zeggen pak een stevige 4kanaals, compotje erop(ws 13cm) en een subje bruggen en knallen maar :W
 
Volgens mij past er 16 cm in de deuren. dan idd een 4 kanaals versterkertje met woofertje.
wat kan ik kwa prijzen verwachten, mtx vind ik iig geweldig spul.

En is het dan verstandiger om toch gewoon een HU aan te schaffen? Dan maar geen AB op het stuur en boordcomputer met beperkte functies :rolleyes:
 
zeker weten van de 16cm? maat van me had een micra en ik meen dat ie er 13cm inhad. Qua hu is het een beetje een keuze die je zelf moet maken. Qua prijs(convertors of een degelijke hu) zal het niet veel uitmaken.
wat je bv zou kunnen nemen is een mtx woofer, gepoort kistje. steivge 4 kanaals amp, en een net composetje. Dit goed inbouwen, dwz deuren netjes dempen etc(is echt nodig bij die japanse plastic hokken :+ )en dan heb je gewoon een goed klinkende install.
Bij een soort setje als bovenstaand zou ik overigens een redelijk deel van het budget in de amp stoppen. Mijn ervaring is namelijk dat een goede krachtige amp op iets minder dure woofer/speakers beter en strakker speelt dan een minder krachtige amp op duurdere speakers. In het laatste geval waait dat ding maar een beetje heen en weer, en is er van strakke (laag)weergave niet echt sprake. Tevens leg je dan een betere basis voor eventueel latere upgrades..
 
Zoeits lijkt me toch nog wel een keer tof om in me auto te hebebn

Voor: Alpine SPR-17LS
achter: Alpine SPR-69LP
Amp: JBL GTO 755.6 Black
sub: Alpine SWR-1042D

Mssn wat voor jou erwin ?:p

Mja heeft er hier iemand ervaring met alpine boxen ? want een kamaraad wou die front en rear speakers kopen maar wist verder ook niemand die ze eerder gehad heeft :)
 
mtx vind ik iig geweldig spul.

ik ook :D
zweer daar bij ;)

maar joost bedoel je eigenlijk niet van dat je beter over vermogen kan hebben.. zodat je woofer/speakers neit te veel van je amp vragen waardoor hij zou kunnen gaan clippen..
En misch ook iets goed kopere spullen nemen.. en dat geld dat je over houd besteden aan inbouw zoals jij al zei..Inbouw win je veel mee... Vaak meer werk.. maar je klank gaat der echt veel op vooruit.. :D
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top