Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
Vraagje, wat is aan te raden als je een degelijke installatie wil die niet al te veel kost?
dus:
-Headunit (jvc? alpine?)
-versterker
-wat moet je hebben aan boxen (sorry heb er geen verstand van)?
- subwoofer (jbl oid)
- nogwat?
en wat gaat zoiets ongeveer kosten(liefst prijzen afzonderlijk), het hoeft niet belachelijk hard te gaan maar mag wel beetje doorrammen :P

Headunit is een beetje smaak afhankelijk, met een beetje leuk model van jvc, pioneer, alpine zit je altijd wel goed eigenlijk.
Als je een beetje met een krap budget zit zou ik aanraden een leuke 4 kanaals amp, een composetje voor in de deuren (16cm) en dan een woofer welke je gebrugd op de 2 overige kanalen van de amp zet. 2 rca kabels, een eenvoudig voedingspakketje, wat speakerkabel en je bent klaar! Ook hier is het handig om alvast een beetje een idee te maken van wat je totaal uit wenst te geven.
 
Vraagje, wat is aan te raden als je een degelijke installatie wil die niet al te veel kost?
dus:
-Headunit (jvc? alpine?)
-versterker
-wat moet je hebben aan boxen (sorry heb er geen verstand van)?
- subwoofer (jbl oid)
- nogwat?
en wat gaat zoiets ongeveer kosten(liefst prijzen afzonderlijk), het hoeft niet belachelijk hard te gaan maar mag wel beetje doorrammen :P

http://www.rondevries.nl/catalog/product_info.php?cPath=178_209&products_id=3107

Ik denk dat je iets van de 400 - 500 euro kwijt ben als je een simpel, degelijk setje wil :)
 
Dat is echt een vrij schraal setje imho..
De bovenstaande set wordt geleverd met een 10 qmm kabelset voor de versterker. Deze set bestaat uit:
- 5m 10qmm voedingkabel
:X

ook die opgegeven rms en max vermogens :X t is nog net geen kijkshop maar veel scheelt het niet, met serieuse car audio heeft dit gewoon weinig te maken imho. denk dan ook dat het vrij belabberd zal klinken..
 
Dat is echt een vrij schraal setje imho..

:X

ook die opgegeven rms en max vermogens :X t is nog net geen kijkshop maar veel scheelt het niet, met serieuse car audio heeft dit gewoon weinig te maken imho. denk dan ook dat het vrij belabberd zal klinken..

ik kan me herrineren dat ik ergens een filmpje zag van stel sony woofers die even meer als 145 db weergaven. Alleen dit kan inderdaad niet zeggen dat het goed spul is of dat het je oren eraf knalt. Maar ik denk dat als je toch een lekker muziek in je otto wil en niet teveel wil uitgeven dat dit een prima setje is:)
 
Headunit is een beetje smaak afhankelijk, met een beetje leuk model van jvc, pioneer, alpine zit je altijd wel goed eigenlijk.
Als je een beetje met een krap budget zit zou ik aanraden een leuke 4 kanaals amp, een composetje voor in de deuren (16cm) en dan een woofer welke je gebrugd op de 2 overige kanalen van de amp zet. 2 rca kabels, een eenvoudig voedingspakketje, wat speakerkabel en je bent klaar! Ook hier is het handig om alvast een beetje een idee te maken van wat je totaal uit wenst te geven.
qua radio zou ik geen flauw idee hebben, het enige is dat ik wel graag mp3 cd's ermee wil spelen! (evt dvd audio cd maar dat is waarschijnlijk een stuk duurder)
trouwens ik neem aan dat je met amp versterker bedoelt?

en als ik het zo lees heb ik dan alleen in mijn deuren boxen zitten en een woofer in mijn achterbak en niets in de hoedenplank?
dat spreekt me opzich wel aan...
zou dat iets van dit kunnen zijn of bedoel je iets anders:
GTO635.jpg

en wat bedoel je met een voedingspakketje (stomme vraag misschien maar ik heb er nooit van gehoord)

en iets van 500 euro heb ik er wel voor over ja, misschien dat ik overweeg een gebruikte woofer/versterker aan te schaffen (is toch controleerbaar op defecten in principe) tenzij jullie dit echt af raden?

en over die sony set van hierboven, komt daar een degelijk geluid uit dan? die woofer heeft echt een vage vorm :P
 
ik kan me herrineren dat ik ergens een filmpje zag van stel sony woofers die even meer als 145 db weergaven. Alleen dit kan inderdaad niet zeggen dat het goed spul is of dat het je oren eraf knalt. Maar ik denk dat als je toch een lekker muziek in je otto wil en niet teveel wil uitgeven dat dit een prima setje is:)

In de spl wereld word volgens mij zo goed als gee sony gebruikt, maar the fatal kan daar wel meer over zeggen denk ik. Het is, als je weinig te besteden hebt, eventueel een optie maar dan zou ik eerder uitwijken naar 2dehands spul.


qua radio zou ik geen flauw idee hebben, het enige is dat ik wel graag mp3 cd's ermee wil spelen! (evt dvd audio cd maar dat is waarschijnlijk een stuk duurder)
trouwens ik neem aan dat je met amp versterker bedoelt?

en als ik het zo lees heb ik dan alleen in mijn deuren boxen zitten en een woofer in mijn achterbak en niets in de hoedenplank?
dat spreekt me opzich wel aan...
zou dat iets van dit kunnen zijn of bedoel je iets anders:
GTO635.jpg

en wat bedoel je met een voedingspakketje (stomme vraag misschien maar ik heb er nooit van gehoord)

en iets van 500 euro heb ik er wel voor over ja, misschien dat ik overweeg een gebruikte woofer/versterker aan te schaffen (is toch controleerbaar op defecten in principe) tenzij jullie dit echt af raden?

en over die sony set van hierboven, komt daar een degelijk geluid uit dan? die woofer heeft echt een vage vorm :P

amp bedoel ik inderdaad versterker mee(amplifier).
Alleen in de deuren boxen inderdaad, zeker als je met een klein budget zit. Wat je dan namelijk helemaal niet wil is het kleine budget ook nog eens door 2 delen, omdat je 2 sets speakers wil. Je kan dan beter het budget wat je hebt op 1 goede set richten dan het verdelen over 2 sets. De speakers die je laat zien kunnen wel, maar ik bedoeld een component set, dus waarbij er gewerkt word met een extern scheidingsfilter en een losse woofer en tweeter.
Zoiets dus(doel niet specifiek op dit setje, is puur ter illustratie)
23072006large210745.jpg

met een voedingspakket bedoel ik een voedingskabel van voldoende dikte(dus niet de 10mm^2 zoals bij die sony set) een massakabel, en een zekeringblok. Bij een setup met 1 versterker is dat in principe wat je nodig hebt.
Als je zou moeten kiezen tussen die sony set of een gebruikt setje, dan zou ik zeker naar wat gebruikts kijken, dan krijg je veel meer kwaliteit.
Bedoel je de 500 euro trouwens inclusief of exclusief headunit? inclusief word namelijk erg krap..
 
ja exclusief headunit ja, maar het liefst ben ik natuurlijk zo min mogelijk kwijt :P (student he)
als iemand zin/tijd heeft zou die dan eens kunnen kijken (bv op rondevries) wat leuk zou zijn om te kopen (excl radio) van wat er op die site staat wat nog een beetje budget is :)
alvast bedankt :* +ralf+
sowieso bedankt voor de info tot nu toe, weet iemand van jullie trouwens een link waar ik een beetje meer erover kan lezen/leren :)
 
dus zoiets trouwens?
gto606ce.jpg

deze kosten 79 euro (70w rms)

en dan dit:
cs60.4.jpg

129 euro (4x 60w rms)
en zoiets als woofer:
JBL_GTO1060BR.png

149 euro (250w rms)
--> dat is dan ongeveer 460 excl die kabels e.d.
en nog een vraagje, wat is nou het verschil tussen een dure (zoals deze hierboven) of een wat goedkopere woofer bv excalibur 150w rms voor 59 euro?
 
ja exclusief headunit ja, maar het liefst ben ik natuurlijk zo min mogelijk kwijt :P (student he)
als iemand zin/tijd heeft zou die dan eens kunnen kijken (bv op rondevries) wat leuk zou zijn om te kopen (excl radio) van wat er op die site staat wat nog een beetje budget is :)
alvast bedankt :* +ralf+
sowieso bedankt voor de info tot nu toe, weet iemand van jullie trouwens een link waar ik een beetje meer erover kan lezen/leren :)

Hoeveel cm zijn de speakers die in de deuren kunnen bij jou, 13cm of 16/17cm?

Reken op ongeveer 150e voor de compo, 100e voor de sub en 250 voor de versterker, dan vind je wel wat @ rondevries :) Kan natuurlijk ook nog dat je zodra je een goede compo van zeg 250e gehoord hebt je die sub niet eens meer nodig vind natuurlijk :+ Dan kan je de componenten ook los aansturen met een vierkanaler, twee kanalen voor de tweeters gebruiken en twee kanalen voor de basses.. en dat kastje hoeft er dan ook niet tussen (wel versterker goed instellen dan, anders is het 'dag tweeters!'

Edit: met dat van hierboven kom ik toch nog altijd op 360 uit ipv 460 :P
 
oh dat scheelt dan al weer... staat er ook niet duidelijk in maargoed
die versterker is dus eigenlijk geen goede keuze? de rest wel?
 
Mischien als woofer tip: De MTX XT12, erg goedkoop, maar Erik ( The Fatal ) had ze getest, en voor die prijs kan je ze eigenlijk niet laten liggen. 8)
 
dus zoiets trouwens?
gto606ce.jpg

deze kosten 79 euro (70w rms)

Ik zou niet voor deze speakers gaan....voor zover ik kan zien is dat de GTO serie en daar komt me een schel kut geluid uit die tweeters....en kicks geven ook niet veel bas imo.
 
hmmm 80 euro valt inderdaad best mee... nja ik vind het wel moeilijk allemaal als je dr geen verstand van hebt :+
edit: @ remco dus
 
Hoeveel cm zijn de speakers die in de deuren kunnen bij jou, 13cm of 16/17cm?

Reken op ongeveer 150e voor de compo, 100e voor de sub en 250 voor de versterker, dan vind je wel wat @ rondevries :) Kan natuurlijk ook nog dat je zodra je een goede compo van zeg 250e gehoord hebt je die sub niet eens meer nodig vind natuurlijk :+ Dan kan je de componenten ook los aansturen met een vierkanaler, twee kanalen voor de tweeters gebruiken en twee kanalen voor de basses.. en dat kastje hoeft er dan ook niet tussen (wel versterker goed instellen dan, anders is het 'dag tweeters!'

Edit: met dat van hierboven kom ik toch nog altijd op 360 uit ipv 460 :P

Alleen een compo mis je altijd het sublaag. tevens zou ik iemand die weinig van ice weet niet aanraden om aktief te gaan filteren :P
Overigens, als aanvuling hierop, sommige composets ondersteunen bi-amping, dwz dat je dus de tweeters en woofertjes apart versterkt, maar wel met geburik van het scheidingsfilter van het setje zelf, dus min of meer zonder "risicos". Is hier niet echt van toepassing, dit zit namelijk onder meer op de duurdere sets van jl audio, mtx..

Als ik een suggestie zou doen, en dan houd ik even mn eigen shop aan:

-4 kanaals amp hifonics zxi6406
-hifonics atlas 16 cm compo, of de hifonics zeus 16 cm compo
-mtx t5512 44 subwoofer of een hifonics hf12d4 subwoofer
Ga je wel iets over je budget(met 5% forumkorting kom je op rond de 590 met atlas of rond de 565 met zeus compo), maar dan heb je ook wel een setje wat heel leuk gaat spelen. Als je dit goed inbouwd dus de deuren netjes dempt en zelf een mooi kistje maakt van voldoende dik mdf dan weet ik zeker dat het 100% aan je wensen zal voldoen.
 
Ik ben het overigens met remco's tip qua woofers eens, een xt12 is ook een optie. Ik heb die zelf nog niet, maar daar zou ik eerder voor gaan dan een jbl woofer. 1 stapje hoger t.o.v. de xt12 is de 5512.

//edit//
staar je overigens niet blind op vermogens, dat zegt vaak weinig. vuistregel is, des te goedkoper het merk, des te harder zijn de wattages overdreven.
 
Als ik een suggestie zou doen, en dan houd ik even mn eigen shop aan:

-4 kanaals amp hifonics zxi6406
-hifonics atlas 16 cm compo, of de hifonics zeus 16 cm compo
-mtx t5512 44 subwoofer of een hifonics hf12d4 subwoofer
Ga je wel iets over je budget(met 5% forumkorting kom je op rond de 590 met atlas of rond de 565 met zeus compo), maar dan heb je ook wel een setje wat heel leuk gaat spelen. Als je dit goed inbouwd dus de deuren netjes dempt en zelf een mooi kistje maakt van voldoende dik mdf dan weet ik zeker dat het 100% aan je wensen zal voldoen.


En dan moet je dus nog alle kabels er los bij kopen en dan ben je klaar ? Of komt er nog meer bij kijken. En geen speakers achterin (hoedenplank) ? Heb trouwens een kenwood radio 4x45w wil dat ?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top