Het grote "Ice" topic

Status
Not open for further replies.
@ joost
opzich ziet het er allemaal wel leuk uit maar ik vind 350 euro voor een versterker eigenlijk wel best veel, is dat echt nodig of kan ik ook af met een ander alternatief?

maat van me bijvoorbeeld heeft een jbl versterker + woofer + speakers achterin liggen en op z'n alpine radio heeft hij z'n originele speakers + tweeters en dat vind ik opzich al behoorlijk hard gaan, maar k zou eerlijk gezegd niet weten welk spul hij heeft dus daar schiet je niks mee op denk ik :D

maar op korte termijn ga ik waarschijnlijk sowieso nog niks aanschaffen, heb op het moment een kenwood 4x45w radio, weet niet of ik hier iets aan heb als begin? kan namelijk niet in 1x ff al dat geld ophoesten :P
 
En dan moet je dus nog alle kabels er los bij kopen en dan ben je klaar ? Of komt er nog meer bij kijken. En geen speakers achterin (hoedenplank) ? Heb trouwens een kenwood radio 4x45w wil dat ?

Hier komen nog kabels bij inderdaad, wat mdf voor een kistje(kan je bij de bouwmarkt halen) en wat loodbitumen om de deuren te dempen en je kofferbak. Wat betreft speakers achterin heb ik op de vorige pagina mijn mening al staan, zeker op een krap budget zou ik dat niet doen

@ joost
opzich ziet het er allemaal wel leuk uit maar ik vind 350 euro voor een versterker eigenlijk wel best veel, is dat echt nodig of kan ik ook af met een ander alternatief?

maar op korte termijn ga ik waarschijnlijk sowieso nog niks aanschaffen, heb op het moment een kenwood 4x45w radio, weet niet of ik hier iets aan heb als begin? kan namelijk niet in 1x ff al dat geld ophoesten :P

350 is idd vrij veel geld, maar deze is nu in de aanbieding bij ons en kost maar 25 euro meer dan zn kleinere broertje, de zxi4406. Het verschil in vermogen rechtvaardigt het kleine verschil in prijs wel. Een versterker is in principe iets waar je waarschijnlijk lang mee blijft spelen. Stel dat je bijvoorbeeld je installatie wilt upgraden, bv een monoblok en een zwaardere sub en evt zwaardere compo, dan kan je deze amp gewoon houden en dan actief gaan spelen ermee. Het is tevens een hele complete amp met goede specs, zit bijvoorbeeld ook een bassremote bij, wat in de praktijk erg handig is. Het probleem is ook dat als je een te goedkope versterker neemt, het werkelijk geleverde rms vermogen vrij laag komt te liggen waardoor je een woofer niet mooi strak aan zal kunnen sturen. Dus iets goedkopers kan wel, maar dit zal het eindresultaat wel benadelen.
Die jbl versterker die je eerder noemde bijvoorbeeld, als je daar een woofer op zet zal dat denk ik niet zo'n goed resultaat geven als op een zxi6406.


Beiden noemen jullie overigens van je radio de vermogens, die zijn totaal niet interessant. In de praktijk is dit namelijk hooguit iets van 18 watt. En, je gaat de interne ampjes toch niet gebruiken, dus interessanter is wat voor preouts erop zitten en hoeveel volt zijn ze?
 
maat van me bijvoorbeeld heeft een jbl versterker + woofer + speakers achterin liggen en op z'n alpine radio heeft hij z'n originele speakers + tweeters en dat vind ik opzich al behoorlijk hard gaan, maar k zou eerlijk gezegd niet weten welk spul hij heeft dus daar schiet je niks mee op denk ik :D

staar je hier niet op blind, ik geloof best dat het een redelijk volume produceert, maar als ik die setup zo hoor kan het kwalitatief nooit veel zijn(met alle respect).
Niet zozeer om het merk, maar achterspeakers en woofers versterken, voorspeakers origineel en op de radio, dat geeft een enorm contrast. Al het (enigzins)fatsoenlijke geluid komt dan van achter.
Bedenk ook dat inbouw een groot deel van het resultaat bepaald!!
 
ja over dat ik in de toekomst meer aan een duurdere versterker heb dat had ik zelf ook wel bedacht, maar gezien het feit dat ik nu nog student ben en ik over ongeveer 2,5 jaar een normaal inkomen ga krijgen waarschijnlijk dan koop ik dan liever een andere en dat ik er nu wat op bespaar.. omdat ik 350 euro nu echt best veel geld vind en als ik voor zeg 150/200 euro ook iets moois heb ga ik daar denk ik liever voor op dit moment..

en dat een andere versterker niet zo'n goed resultaat zal geven als deze 'dure' snap ik ook wel, dat prijsverschil zal er vast niet voor niks zijn...

stel nou dat ik voor zo'n compo set ga wat jij aan geeft, en dan een andere versterker icm die sub wat remco zegt heb ik dan iets aardigs?
en welke versterker zou ik dan voor kunnen gaan?

ohja, wat is het voordeel van zo'n afstandsbediening trouwens? regelen van de bass als je de muziek speelt oid? :X (jaja ben noob)
 
jouw radio heeft 1 rca uitgang van 2 volt. Wat je liever zit is 3 uitgangen van 4 volt of hoger. Dit geeft een zuiverder resultaat. een door mij genoemde compo met een xt12 op een degelijke 4 kanaals amp gaat ook heel leuk hoor, zeker.
Met de afstandsbediening kan je inderdaad het niveau van je subwoofer regelen, bij het ene nummer wil je namelijk wat meer dan bij het andere. Het klinkt als overbodige luxe maar in de praktijk is het erg handig.
 
Ik denk dat die qua instellingen zowiezo veelzijdiger is, en deze heeft 2 sets rca uitgangen dus dat is voor jou genoeg, ik kan echgter de voltages nergens terugvinden. Ik zou dus echter wel prefereren boven je huidige, zeker als je ze kostenloos kan swappen.
 
ja ik kan het ook nergens vinden maar volgens mij heb ik de doos + beschrijving nog wel liggen in hengelo dus als ik er eens ben ga ik er eens naar kijken..
zou opzich wel een aardig ding kunnen zijn want ik geloof dat ie wel 500+ euro was...
 
Ik ben nog opzoek naar 1 of 2 subwoofers voor achter mijn stoelen...

Moet gewoon 8 inch zijn anders kan ik ze niet kwijt.

Versterker ook liefst zo klein mogelijk.

Zat beetje te denken aan JL, had eerst in de 406coupe 2 subs van Phoenix Gold liggen, die wou ik eigenlijk weer maar die heeft geen 8 inch subs.

Iemand nog suggesties?
 
Bij jl heb je de keuze uit de 8w7, erg ruige woofer. Ook bestaat er een 8w3, maar dit is nog de v2 serie terwijl de v3 ook al uit is. Hoeveel liter kisten kan je kwijt? Wat is het budget? En wat voor amp heb je zelf in gedachten? voor een 8w7 moet je toch wel denken aan rond de 500 euro per stuk. 2 x 8w7 lijkt me financieel gezien niet echt een optie?
 
Mijn kist;

451ydyx.jpg


2mwa6vs.jpg


4hvu0kp.jpg


4dy687b.jpg
 
Bij jl heb je de keuze uit de 8w7, erg ruige woofer. Ook bestaat er een 8w3, maar dit is nog de v2 serie terwijl de v3 ook al uit is. Hoeveel liter kisten kan je kwijt? Wat is het budget? En wat voor amp heb je zelf in gedachten? voor een 8w7 moet je toch wel denken aan rond de 500 euro per stuk. 2 x 8w7 lijkt me financieel gezien niet echt een optie?

Mwoah, dat is wel mogelijk maja als je nog versterker alles erbij moet, word het tog een dure grap...plus ik heb softtop :P als het eruit word gejat ben ik verder van huis.

Neeh maar het hoeft van mij ook niet zo denderend hard te gaan, deed het in de peugeot wel, maja die heb ik haast nooit volgas staan dus het is niet zo nodig, meer een beetje voor de ondersteuning van de spellen en dvd's van de Xbox.

En natuurlijk voor de mooiigheid, bedoel bv kicker is echt out...zo lelijk.

Denk dat ik kistjes rond de 15 liter kwijt kan, als ik ze iig zelf maak.

HU is een Sony CDX-NC9950 met navi module, puur gekozen voor de looks en de navigatie.
 
Jules, waarom ga je niet voor een headunit en een audio system composet in je deuren. Lekkere kickbass (moet wel een versterker tussen), en je kan hem dan altijd nog uitbreiden met een sub:)
 
ja zoiets wil ik misschien wel doen voor tijdelijk, ik kan eventueel ook van een maatje van me een tijd een sub gebruiken maar moet k nog ff zien!
 
Nu even een vraag, over de mtx xt 10 & xt 12.

ik wil toch met 4 van deze gaan spelen, 2 in een behuizing en dan de 2 andere woofers in een eigen behuizing, alle 4 in gesloten behuizing.

voor de 2 woofers (xt 10) in 1 gelosten behuizing: 50 liter?
voor de 2 andere woofers (xt 10) elk in apparte behuizing: 20 liter per stuk?

dan in de 12 inc versie:

de 2 woofers in 1 gesloten behuizing: 70 liter?
de 2 andere woofers elk in apparte behuizing: 35 liter per stuk?

ik kan je vertellen:
de xt12 gaan met 2en in 70 liter heel lekker..
Kijk maar in het vorige topic. heb ik het al uitgelgd. en stonden ook foto's als je het niet zo snel kan vinden pm maar dan wil ik ze wel toe stueren en uitleg.

Speel nu momenteel met 1 xt12 gepoort. gaat als de brand weer zkr voor dat geld.
Precies zoals remco ook al zei..
Heb ze dus gesloten getest met zijn 2en op een mtx 1501D.(iets meer dan 1,5kw rms op 2 ohm). en nu 1tje in een gepoorte kist met een mxa 3002.(380watt rms bij 4 ohm gebrucht.).

En bijde spelen super lekker.
Ben er zwaar te vreden over. en voor die 100 euro is het geen geld.!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top