Het grote "ICE" topic #2

Status
Not open for further replies.
Had ook eens een vraagje.. ik wil eigenlijk een andere HU, eentje die sowieso beter bij de rest van het interieur past, want nu zit er in mijn houten dashboard met teller die oranje verlicht zijn een zilveren radio met blauwe en rode verlichting :X

MAAR: Het is er wel eentje met navigatie.. nu heb ik ook zo'n packard bell geval en heb ik vaak genoeg gereden met een TomTom, maar in het dash is echt 10x fijner :W Dus ik wil eigenlijk weer zoiets, maar dan wat minder lelijk, met mp3 mogelijkheid en evt een wisselaar die niet overslaat :| De vraag is nu, wat vinden jullie van een Alpine INA-333rs en vooral of het niet risicovol is om er eentje tweedehands via marktplaats te kopen...

Nu is Alpine sowieso wel goed natuurlijk, er zit vaak een 6 mp3cd wisselaar bij (:W) en ziet er (vind ik) super uit..
 
Joost, 20mm² is toch nooit voldoende voor op die X1000D ? :S Tenminste dat denk ik :X En zou een 2e accu in de kofferbak al noodzakelijk zijn bij die amp ? Powercaps doe ik niet aan iig :X

Kan wel, als je de kabel kort genoeg houd. De dikte die benodigd is hangt namelijk niet alleen van het wattage maar ook van de lengte af.
Ben het verder met erik eens, 2e accu niet perse nodig. En powercaps ben ik zelf ook geen fan van.
 
Had ook eens een vraagje.. ik wil eigenlijk een andere HU, eentje die sowieso beter bij de rest van het interieur past, want nu zit er in mijn houten dashboard met teller die oranje verlicht zijn een zilveren radio met blauwe en rode verlichting :X

MAAR: Het is er wel eentje met navigatie.. nu heb ik ook zo'n packard bell geval en heb ik vaak genoeg gereden met een TomTom, maar in het dash is echt 10x fijner :W Dus ik wil eigenlijk weer zoiets, maar dan wat minder lelijk, met mp3 mogelijkheid en evt een wisselaar die niet overslaat :| De vraag is nu, wat vinden jullie van een Alpine INA-333rs en vooral of het niet risicovol is om er eentje tweedehands via marktplaats te kopen...

Nu is Alpine sowieso wel goed natuurlijk, er zit vaak een 6 mp3cd wisselaar bij (:W) en ziet er (vind ik) super uit..

Vind het zelf een super radio... Met het navi gedeelte geen ervaring maar ook dat schijnt goed te werken. Qua geluidskwaliteit zijn ze erg goed :) Probeer anders eens op het showyoursound forum te zoeken, das een stuk minder risicovol.
 
alpine = koning, let alleen op dat er 1 bij is die niet je navcd inleest, dus moet je tijdens 't navigeren constant de cd erin hebben zitten. kan wel minder zijn..
 
alpine = koning, let alleen op dat er 1 bij is die niet je navcd inleest, dus moet je tijdens 't navigeren constant de cd erin hebben zitten. kan wel minder zijn..

Niet zo'n probleem als er een 6 mp3cd wisselaar achterin zit heh :P

Jij bedoeld de 033 denk ik, de 333 kan ze ook inlezen ja..
 
Pioneer DEH-4700MP...

Helaas, zit geen ipbus op, dus om daar een aux-in op te toveren zal wel moeilijk worden.

Naja, ik las zonet ook al dat die dingen uit een demo auto komen oid ? :X Zal vast niet al te zuinig mee omgegaan zijn. Ga mooi voor nieuw dus :)
 
Helaas, zit geen ipbus op, dus om daar een aux-in op te toveren zal wel moeilijk worden.

Aja, ik ga me er wel even in verdiepen een beetje en dan koop ik een nieuwe radio. Thnx iig je reactie :) weet ik iig dat ik niks met deze radio kan doen :)
 
@ joost

voor vragen en dergelijke over kabels en prijzen,
prefer je natuurlijk PM toch.
denk vraag het even want volgens mij krijg je al veel PM's :P
 
Prijsgerelateerde dingen liefst wel, gewoon technische vragen mag ook in het topic hoor, leren de anderen wellicht ook nog dingen van! Krijg idd een boel pms maar dat geeft niet :P
 
bedankt voor pakketje joost :) ben benieuwd hoe dat gaat klinken...

denk je dat ik ze beide met 1 2kanaals amp kan versterken? denk dat me andere amps iets teveel power heeft...
 
No problem!
het is niet echt aan te raden om 2 speakersets op 1 versterker aan te sluiten. Eventueel kan je dan nog beter de 10cm versie onversterkt op de radio aansluiten. In principe heeft een amp niet "teveel" power, dat is gewoon een questie van de gain goed dicht houden.
 
Heineken, is een Becker niks voor je?

Mwoah.. heb er wel goede dingen over gehoord, en ze zullen vast ook wel goed zijn. Maar ondanks dat ik niet zo van scheeuwerig design hou vind ik die Beckers weer de andere kant opschieten: ze zijn wel HEEL saai :P

Die Alpines hoor je eigenlijk alleen maar goede dingen over, scherm is wat grafischer, 6 mp3cd wisselaar weet ik ook niet zo zeker of Becker dat heeft.

Snap trouwens niet wat dat nou is met de schreeuwerige radio's van tegenwoordig.. als je een beetje leuke specs wilt bij bijvoorbeeld Pioneer, zit je meteen met van die akelige blauwe verlichting opgescheept :r
 
hmm, ik ga de bx1500d gebruiken voor de sub.. daarnaast heb ik dan nog liggen.

hifonics z400 2kanaals
alpine mrv 1005 2kanaals
lanzar vibe 431 4 kanaals..

omdat ik alles stealth wil inbouwen, kan ik niet zowel de bx1500d+ de lanzar pakken, die zijn te groot.

ff kijken hoe ik dat ga aanpakken, heb je trouwens dempingmatjes joost?
 
Mwoah.. heb er wel goede dingen over gehoord, en ze zullen vast ook wel goed zijn. Maar ondanks dat ik niet zo van scheeuwerig design hou vind ik die Beckers weer de andere kant opschieten: ze zijn wel HEEL saai :P

Die Alpines hoor je eigenlijk alleen maar goede dingen over, scherm is wat grafischer, 6 mp3cd wisselaar weet ik ook niet zo zeker of Becker dat heeft.

Snap trouwens niet wat dat nou is met de schreeuwerige radio's van tegenwoordig.. als je een beetje leuke specs wilt bij bijvoorbeeld Pioneer, zit je meteen met van die akelige blauwe verlichting opgescheept :r

Waarom zou je een 6cd mp3 wisselaar willen,als er USB sticks zijn?
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top