Het grote "ICE" topic #2

Status
Not open for further replies.
Mooi verhaal

Wat mijn budget is, maakt me eigenlijk niet uit, heb nu een degelijke auto dus wil ook een degelijke sound, geen beun matriaal en dergelijke.
Maar uiteraard staat er geen geldboom in de tuin.

+ dat ik ook nog strookm kabel, rca kabel en speaker kabels nodig heb. zekering niet te vergeten :P

Ik zat te denken aan eerst met 1 versterker te werken en daarna een mono blokje erbij doen voor de sub,

Kan dit ook met de bovengenoemde 4 kanaals amp ?

anders even PMen inverband met prijzen,
Kwerk fulltime dus dan kan ik ook inschatten wanneer ik alles compleet heb :P
 
Allright, ik heb de matten gevonden, om de deur te gaan isoleren. 5kg p/m² :)

Mijn setup gaat zowiezo worden:
-MTX X1000D
-MTX X702
-MTX 652 Composet
-Pioneer DEH-P7600MP

Subs ben ik nog niet over uit :P In ieder geval moet dit dus ook aardig kwalitatief gaan klinken, en niet enkel boenke boenke :P

Zijn eigenlijk 2 opties:
-2maal een 75 serie
-1maal een 85 of 1maal een 95 serie.
Zowel gesloten als gepoort proberen, en dan een mooie kist maken voor de versie die je wilt.
Kan je overigens wel leuke setprijzen geven uiteraard :*
 
Wat mijn budget is, maakt me eigenlijk niet uit, heb nu een degelijke auto dus wil ook een degelijke sound, geen beun matriaal en dergelijke.
Maar uiteraard staat er geen geldboom in de tuin.

+ dat ik ook nog strookm kabel, rca kabel en speaker kabels nodig heb. zekering niet te vergeten :P

Ik zat te denken aan eerst met 1 versterker te werken en daarna een mono blokje erbij doen voor de sub,

Kan dit ook met de bovengenoemde 4 kanaals amp ?

anders even PMen inverband met prijzen,
Kwerk fulltime dus dan kan ik ook inschatten wanneer ik alles compleet heb :P

Dat kan zeker! Zal je even wat leuks pmen :)
 
Zijn eigenlijk 2 opties:
-2maal een 75 serie
-1maal een 85 of 1maal een 95 serie.
Zowel gesloten als gepoort proberen, en dan een mooie kist maken voor de versie die je wilt.
Kan je overigens wel leuke setprijzen geven uiteraard :*

9500 kank afraden,.
gaat neit zo lekker daar op..
 
mensen ik heb een vraag over mijn speakers

ik heb een setje climax speakers
w-Climax-MAGNUM693.jpg


110watt RMS

aan mijn 4x50w auto radio hangen
maar sinds een paar dagen hoor ik een soort "gekraak" uit te boxen komen zodra er een bass inzit.

het kan toch niet zijn dat ik mijn speakers heb opgeblazen ?

Kan het evt liggen aan een draadbreuk / beschadiging?

btw er zit geen versterkter tussen
 
mensen ik heb een vraag over mijn speakers

ik heb een setje climax speakers
*Speaker

110watt RMS

aan mijn 4x50w auto radio hangen
maar sinds een paar dagen hoor ik een soort "gekraak" uit te boxen komen zodra er een bass inzit.

het kan toch niet zijn dat ik mijn speakers heb opgeblazen ?

Kan het evt liggen aan een draadbreuk / beschadiging?

btw er zit geen versterkter tussen

Lijkt mij niet dat je ze hebt opgeblazen.. is het echt kraken? of meer zo'n ruis?
Ik zou kijken of er niet een kabel gewoon loszit/ergens contact maakt met andere kabel.
 
Zou kunnen dat ze overleden zijn. Kan me overigens goed voorstellen dat het zo gelijk op de radio qua bass niet echt lekker zal klinken.
 
Lijkt mij niet dat je ze hebt opgeblazen.. is het echt kraken? of meer zo'n ruis?
Ik zou kijken of er niet een kabel gewoon loszit/ergens contact maakt met andere kabel.

ja het is raar te omschrijven ze doen het goed bij bv nederlandstalig zonder bas maar zodra de bas erin komt hoor je eerst de bas en dan 0.5~1 sec een vaag geluid..
bij bv trance nummer valt het weer niet op denk bij een bepaalde freq.


zal kijken of ik het morgen op kan nemen


Zou kunnen dat ze overleden zijn. Kan me overigens goed voorstellen dat het zo gelijk op de radio qua bass niet echt lekker zal klinken.

Hiervoor draaide ze altijd vol en zonder problemen
 
Zou kunnen dat ze overleden zijn. Kan me overigens goed voorstellen dat het zo gelijk op de radio qua bass niet echt lekker zal klinken.

Hehe, maar Joost jij hebt een ander 'oor' als audiomaestro... bij sommige mensen
vond ik het anders goed genoeg brommen zo op de radio aangesloten 6"x9" in de hoedenplank, maar het is idd een wereld van verschil als je diezelfde speakers dan versterkt laat spelen..
 
Gedeeltelijk waar, maar ik kan me in ieders budget vinden hoor :) Als ze een beetje degelijk ingebouwd zitten kan het vast leuk klinken. Alleen voor stevige bass mis je gewoon wat power.
 
Merk ik idd ook aan de mijne, terwijl ze opzich wel leuk klinken, maar denk dat het enigzins ook een beetje te maken heeft ermee dat de speakers gewoon zo los achter het dashboard hangen en daarachter niet echt een klankkast vormt..
Weet niet of het zin heeft om er wat dempingsmateriaal omheen te werken?
 
wat het ook kan zijn is dat je op een te hard volume speelt.
dat je radio het vormogen niet kan leveren om de speaker goed in beweging te zetten
waardoor deze een vervormd signaal gaat uitsturen.. hij overstuurd zich zelf dus.
Dat kan zowie zo 2 dingen lijden..
door het verkeerde signaal speel je je speakers kapot.
of je radio
 
Weet iemand hier toevallig hoe je het beste eens soort van klankkast vorming kan maken achter het dashboard?
Dacht zelf eraan om rondom de speakers wat van die geluidsfoam te doen.
Als iemand een beter plan heeft hoor ik het graag :W
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top