Fitness / Bodybuilding Facts! #16

Status
Not open for further replies.
Thuis trainen zuigt man. Afwisseling is de sleutel tot groei en een trainingspartner is een must. Je kunt ervoor kiezen om bijv kleine spiergroepen thuis te doen, zoals biceps of triceps. Maar benen, rug, borst, daar heb je echt verschillende apparatuur voor nodig. Of dacht je dat je van een paar flyes en wat bankdrukken een goede chest krijgt?

ik train al dik 1jaar/1,5 jaar zonder en maak misschien nog grotere progressie,. als ik hulp nodig heb vraag ik wel iemand die daar rond loopt wat ik ken,. nu kan ik teminste altijd trainen wat ik wil en nooit aftespreken hoelaat of iets

Een goede trainingspartner motiveert je meer, helpt je waar nodig, leert je trainingsstijl kennen etc. Daar is veel uit te halen. Met een home gym in shape komen, tja, ik geloof er niet in, maar mijn idee van in shape is misschien ook wat veeleisender dan gemiddeld. Als ik mijn trainingen bekijk, die zou ik nooit thuis kunnen doen.

Thuis trainen zuigt man. Afwisseling is de sleutel tot groei en een trainingspartner is een must. Je kunt ervoor kiezen om bijv kleine spiergroepen thuis te doen, zoals biceps of triceps. Maar benen, rug, borst, daar heb je echt verschillende apparatuur voor nodig. Of dacht je dat je van een paar flyes en wat bankdrukken een goede chest krijgt?

wat een bullshit... je kan genoeg varieren. ja hebt geen pecdeck machine oid. trainen met losse dumbells is sowieso veel beter dan met apparaten. mijn dumbells kunnen tot 55. En als het moet bestel ik er nog 4 van 10 bij dan kan er 65 op. niet dat ik dat ooit drukken ga haha. maar je kan incline banken. Gewoon banken. zelfde voor dumbell press. flyes. deadlift. dumbell rows. bor. chinups. lat pullys. En ga zo maar door voor triceps en biceps en schouders etc. variatie zat en anders kan je nog wisselen met aantal reps.sets of fullbody.split.

Ik vind het dus een beetje een domme opmerking. en progressie maak ik nog steeds. zonder trainingspartner.

Een goede trainingspartner motiveert je meer, helpt je waar nodig, leert je trainingsstijl kennen etc. Daar is veel uit te halen. Met een home gym in shape komen, tja, ik geloof er niet in, maar mijn idee van in shape is misschien ook wat veeleisender dan gemiddeld. Als ik mijn trainingen bekijk, die zou ik nooit thuis kunnen doen.

Denk idd dat daar het grote verschil zit ;)

Ik heb ook geen vaste trainingspartner en maak gewoon goede progressie. Met trainingspartner duren mijn trainingen vaak veel langer omdat je dan elke keer staat te buurten. Met spotten e.d. is het wel makkelijk maarja ik ken ook genoeg mensen in onze sportschool die me gerust willen helpen.

Ben het vaak met je eens en je motivatie er achter zit absoluut wat in.. Echter heb ik zo goed als nooit een trainingspartner en ben het voor de verandering NIET met je eens Lucien! :P

Ik vind het juist fijn om alleen te trainen!

Ook jou beeld van shape, is hier niet van toepassing. Vriend van mij traint ook thuis, en die heeft alleen een bankje plus squat rek. Die is echt gigantisch! 130 kilo @ 12 a 13 procent. Hij zelf is wel topsporter dus ik ook 4x in de week op het atletiek veld te vinden. Maar alle krachttraining doet hij thuis. En er valt ook niets op zijn kracht af te dingen aangezien hij waarschijnlijk een van de sterkere jongens van Nederland is.

discuswerper. normaal hebben ze allemaal een dikke buik, alleen het lukt hem niet echt om vet aan te zetten(hij is 1,93). Laatst was er een discuswerper van america over, die woog 165 kg, holy shit ik heb nog nooit zon grote gast gezien.

130 kg op 12%, ja tuurlijk. Dat zijn prof bodybuilding stats. Dat is een beetje hetzelfde als ik op mijn lengte 120kg en 12bf had en dan kan ik je verzekeren, dan zit ik voorbij de gewone aas en ben ik al bezig met insuline en groeihormonen. Ik ken iemand die is kleiner dan ik (1.76 ofso) en die weegt 118 op een procentje op 8, dus dat is dan de orde van grote en dat is ECHT groot en daar is VEEL gear voor nodig.

En ik heb het niet over krachtsport, ik heb het over bodybuilding, daar is apparatuur ook voor het merendeel voor ontworpen. Krachtsporters houden zich over het algemeen toch bij de klassieke compounds.

En progressie of niet, met een goede partner kun je geforceerde herhalingen maken en is bewezen dat de intensiteit van trainingen hoger ligt. Zit ook een mits bij, je hebt wel een GOEDE trainingspartner nodig, geen average gym worst die af en toe is in zn tanktop een paar setjes meedoet en stopt als het pijn gaat doen.

En wokkel, apparatuur heeft zeker meerwaarde, zeker als je vanaf bepaalde hoeken bepaalde delen van spieren wilt pakken. Dumbbell Flyes werken op zwaartekracht en dus valt op de helft van de beweging de spanning van je pecs. Dus de binnenkant van je pecs breng je dan minder schade toe. Als je voor een wedstrijd je zwakke punten moet ophalen, dan heb je niks aan een thuis gym, simpel. Als jij strepen op je borst wilt zul je echt iets van cable flyes moeten doen ipv dumbbell flyes bijv.

Ik heb ook thuis een kleine gym. Maar dat is gewoon voor 4 keer per week een uurtje sporten. Als ik jou zo hoor heb jij hele andere doelen dan de mensen die thuis willen trainen. Het is dus maar net wat je wil.

Inderdaad, wat is je doel? Je klinkt erg gemotiveerd en je hebt er ook veel verstand van.(te merken aan je posts)

Wat zijn je stats alweer? Waren er laatst nou pics voorbij gekomen? Wat een discussie over laatst.

Ik eet / probeer iedere dag iig 10 boterhammen te eten. Soms heb ik dagen dat ik er bijv. 12 eet.

Ik begin het wel saai te vinden om die hoeveelheid naar binnen te werken. En ook krijg je (ongemerkt) flink wat zout binnen). Wat is een goed/handig alternatief? Pasta oid met complexe voedingsstoffen is evt. wat, maar is dit niet echt handig omdat ik op school zit etc.

Andere tips of is er weinig anders? Dan moet ik het maar gewoon naar binnen blijven schuiven..

Lucien, je klinkt zeer toegewijd. Wat is jou doel/ motivatie atm.?

Mogelijk in Maart een wedstrijd, anders aan het eind van het jaar. Einddoel zou op een kilo of 100 moeten liggen met een duidelijke geproportioneerde verhouding en een procentje of 8 bf offseason. Op dit moment heb ik 12% op 94kg bij 1.80m. Probleem is dat ik qua gewichtsklasses nog niet mee kan tot 90 kg en tot 80 kg zou kunnen voor maart (bf zo laag mogelijk brengen en water lozen, +- 15 kg) en dan ben ik knoepertje hard denk ik. Maar denk dat ik het dan afleg op massa tegen jongens die kleiner zijn op hetzelfde gewicht.

Zwakke punten op dit moment zijn bovenkant borst en binnenkant quads. Dus even kijken wat het wordt. Op lange termijn wil ik wedstrijdwaardig zijn en ik wil het aas gebruik zo laag houden dat ik geen lange termijn effecten eraan over houd.

Status
Not open for further replies.
Back