Fitness / Bodybuilding Facts! #14

Status
Not open for further replies.
Advertisement - register to remove this

Even terug te komen op het eten. Toch heeft het ook een deel met aanleg te maken en je bouw van je lichaam. Mij broer heeft gewoon een hele andere bouw dan mij en zoveel meer eet hij niet op een dag. We doen allebei fysiek zwaar werk maar als je onze lichamen ziet dan is het totaal verschillend. Hij heeft echt de bouw van een sloper. Ik denk dat gezond en genoeg eten belangrijker is dan je volledig richten op je koolydraten en eiwitten. Want als ik soms zie hoe groot mensen zijn bij mij in de keet en wat ze dan eten. Dan wil ik wel eens weten wat er gebeurd als hun echt op een voeding gaan letten. Daarnaast denk ik zolang jij niet op 10% lichaamsvet zit en je gewoon recreatief sport dat je lichaam alle voeding nog uit je vet haalt. Want bij teveel koolhydraten,vetten en eiwitten worden deze ook gewoon opgeslagen als vet. Vet is niet meer dan een tijdelijk opslag van energie.

Het vage is ook ik ben een paar jaar geleden heel fanatiek gaan fietsen met onze hond naast de fiets. (3 keer per week) Dat beest kreeg nooit speciale voeding alleen maar droge brokken en weleens wat rijst. Maar je zag echt ze rug en poten twee keer zo breed worden. Nou weet ik wel dat wij geen dieren zijn maar de werking moet toch een beetje het zelfde zijn.
 
Mensen kunnen voetballen voor super dikke poten, als je daar niet van houdt, zou je ook kunnen squatten, maar voetbal werkt beter.
 
Mijn benen zijn aan de grote kant (altijd gevoetbalt) maar komt niet in verhouding tot iemand die een paar maandjes serieus aan het squatten is.
 
Vandaag laatste dag van de week.
Heel de week is het weer super gegaan, voedings-schema ging perfect, goed hard getraind in de gym.

Weeg alleen, best gek, iets meer dan begin van de week nu, naja, vast niks om zorgen over te maken.

Vandaag schouders!
 
Ik weet niet precies hoe je voedingsschema eruit ziet, maar van veel zuivel ga je vocht vast houden, dat kan het misschien zijn.
 
Oke peed, ik zie dat je synta 6 gebruikt. Maar dat is meer voor sporters zoals ik, die heel veel cardio erbij doen. Aangezien in synta 6 20gr eiwitten zitten, 14 gr koolhydraten en nog 7gr vet zit. Ik zou eerder een shake gebruiken waar alleen eiwitten zitten. Verder een liter melk en 500 gr kwark. come on dat gaat niet helpen om af te vallen. Ga eerst je vetreserves een beetje aanspreken voordat je zoveel gaat eten. Tuurlijk moet je blijven eten, maar dat kan veel beter. Ik hebt een onregelmatige baan, maar ik zal vanavond wat voorschrijven waar je op kan gaan letten. Gewicht moet je eigenlijk om de week meten en dan op dezelfde tijd. liefst sochtends. Er kan bij mij soms om de dag zon kilo schelen.
 
Drink s'ochtends een halve liter melk met Brinta en dan dus voor het slapen kwark voor de langzame eiwitten. Dacht dat dit oké was. Liter melk op een dag gebeurt echt zelden.

Welk merk qua eiwitten kan je mij aanraden dan?

Hoor het wel! Alvast bedankt :)
 
Wordt door veel mensen aangeraden, veel eiwitten natuurlijk..

Ik ben het eens met Dempster. Als afvallen je doel is, moet je niet teveel zuivel eten. Ook zou ik proberen laag in de koolhydraten te gaan zitten en als je koolhydraten eet, alleen complexe.

Voor zorgen dat je voldoende gezonde vetten en eiwitten binnenkrijgt.
 
Drink s'ochtends een halve liter melk met Brinta en dan dus voor het slapen kwark voor de langzame eiwitten. Dacht dat dit oké was. Liter melk op een dag gebeurt echt zelden.

Welk merk qua eiwitten kan je mij aanraden dan?

Hoor het wel! Alvast bedankt :)

Ik zelf heb dit merk; http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitten-alle/body-fit-sportsnutrition/whey-perfection

Smaak is goed, prijs is fatsoenlijk. Ohja, misschien zou je het wasbord dieet eens moeten lezen. Dan krijg je een goed idee wat je kan eten. Daarnaast bevat het ook trainingsschema's en voedingsschema's.

Ik heb dat toen een maand gedaan en ben toen toch wel 2-3 kg vet kwijt geraakt.
 
En wat is jouw doel dan Big B NRG?

Maar mij werd aangeraden om in de ochtend dus Brinta te eten/drinken met melk.. Wat moet ik daar aan veranderen dan? Brinta met water lijkt me erg smerig.

Kwark schrappen in de avond?

Edit:
Zit op een dag meestal rond de 180/220 gram eiwitten, 200/240 gram koolhydraten en 60/80 gram vetten.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top