Fitness / Bodybuilding Facts! #13

Status
Not open for further replies.
Of je traint maandag Borst-biceps en vrijdag Rug-Triceps, dan ben je al hersteld en dan pak je ze nog een keer mee.

Ik doe zelf gewoon triceps-biceps op een dag en borst en rug ook. Schouders een dag en benen een dag.
 
Ik pak het bewegen sinds kort leuk op via iPhone apps. Misschien een aanrader om mee te beginnen. Kan begrijpen dat het soft klinkt, maar oke.
Ik gebruik nu Nike+ om minimaal 1 keer per week 3km te hardlopen (ik voetbal ook nog 2x per week), en wil dat uiteraard gaan uitbreiden maar ben net begonnen.
"CrunchFu" is ideaal om basic buikspieroefeningen te doen, en "100 Pushups" is een app waarbij je traint om meer pushups te kunnen doen, het doel is uiteindelijk 100. De apps geven aan hoeveel keer je de oefening moet doen, en laten je daarna weer even rusten, etc. Je doet het volgens een schema wat voor je is opgesteld, dus dat is wel makkelijk. Heel basic, maar ik denk wel leuk voor degene die niet naar de sportschool wilt bijvoorbeeld.

Kort vraagje voor hier gelijk: er wordt geadviseerd om 48uur rust te houden tussen de oefeningen in. Is het verstandig om de ene dag buikspier te doen, en de andere dag opdrukken etc. of beter beide oefeningen in 1 keer en dan een dag wachten?
 
Of je traint maandag Borst-biceps en vrijdag Rug-Triceps, dan ben je al hersteld en dan pak je ze nog een keer mee.

Ik doe zelf gewoon triceps-biceps op een dag en borst en rug ook. Schouders een dag en benen een dag.

Het eerste kan inderdaad als je ma-wo-vr traint. Als je elke dag traint kan dat dus niet meer :)

Het tweede ben ik het ook niet echt mee eens. Ik doe altijd een grotere spiergroep eerst, en daarna een kleinere spiergroep op dezelfde dag. Borst-triceps, rug-biceps, benen-schouders.

Buik is voor mij persoonlijk ook nog altijd een raadsel, er worden verschillende dingen over geroepen. De een roept dat het gewoon een spier is die ook rust nodig heeft, dus ook gewoon 48-72u supercompensatie. De ander roept dat buikspieren gewoon elke dag kunt aanpakken.
 
Ik denk idd dat je buikspieren wel elke dag kan pakken. Snap ook niet waarom mensen alleen maar op die machines trainen.
Het heeft veel meer effect als je traint met dumbells,barbells.
Hoe mijn schema eruit ziet:
Ma: Borst,triceps
Di: Rug,buikspieren
Do:schouders,biceps
Vr:Benen(doe ik nog voorzichtig ivm 4de knie operatie)
Za:Cardio of ik pak rug nu soms voor 2de keer in de week.

Doe na elke KT een half uur cardio,ben momenteel ook in de cut.
 
Op de een of andere manier erger ik me altijd dood aan mensen die borst-biceps trainen. Terwijl toch heel veel mensen het doen, maar ik ben er gewoon principeel op tegen :D

Ik zou de gedachte er achter wel eens willen weten van die mannen. Zitten er bij ons op de sportschool ook een paar tussen.


Of je traint maandag Borst-biceps en vrijdag Rug-Triceps, dan ben je al hersteld en dan pak je ze nog een keer mee.

Ik doe zelf gewoon triceps-biceps op een dag en borst en rug ook. Schouders een dag en benen een dag.

Volgens een instructeur bij ons op de sportschool MOET je borst triceps en rug biceps doen, maarja hij had er voor gestudeerd zei die :# dus hij wist het allemaal wel.

Houdt trouwens hetzelfde schema aan als jou, 5 dagen split.
 
Het heeft allebei voor en nadelen, is erg afhankelijk van hoe vaak je in de week traind.

Als je ma borst-biceps doet en vrijdag rug-triceps kan dat prima!, alleen als je elke dag traind gaat dat niet meer op en moet je dus anders gaan trainen.
 
Het eerste kan inderdaad als je ma-wo-vr traint. Als je elke dag traint kan dat dus niet meer :)

Het tweede ben ik het ook niet echt mee eens. Ik doe altijd een grotere spiergroep eerst, en daarna een kleinere spiergroep op dezelfde dag. Borst-triceps, rug-biceps, benen-schouders.

Buik is voor mij persoonlijk ook nog altijd een raadsel, er worden verschillende dingen over geroepen. De een roept dat het gewoon een spier is die ook rust nodig heeft, dus ook gewoon 48-72u supercompensatie. De ander roept dat buikspieren gewoon elke dag kunt aanpakken.

Ik vind het wel lekker eigenlijk. Vergis je niet in schouders, best een grote spiergroep waar ik meestal een oefening of 5-6 werk aan heb. 1 of 2 compound oefeningen en vervolgens alle afzonderlijke delen van schouders nog een keer doen.

Lekkerste is gewoon 1 spiergroep per dag. Als je echt goed intensief bezig bent ben je bij de tweede spiergroep ALTIJD minder scherp en sterk. Maar goed, benen zijn ook minimaal 2 volle spiergroepen per oefening, hamstrings en quads en soms nog billen. Als je dat allemaal moet opslitsen heb je te weinig dagen in een week.
 
1x in de week? Doe je er nog wat naast, en wat is je doel? 1x in de week is nutteloos zonder andere sporten imo
Nee, ik doe er niks naast behalve dan 5 dagen in de week 1,5 uur per dag fietsen naar school. Maarja dat versta ik niet onder sport. Mijn doel is eigenlijk gewoon een beetje actief bezig zijn en misschien wat spierkracht trainen. Ik zou misschien in de toekomst wel 3x in de week willen alleen ik wil nu eerst kijken of ik het leuk vind (en leuk blijf vinden) maar 3x in de week gaat ook eigenlijk niet ivm school.
 
Ik doe altijd borst biceps, dit omdat ik na een zware rugtraining mijn biceps al zo 'op' heb gemaakt dat ik daar niks meer mee van de grond krijg.
Borst-biceps en rug-triceps doe ik altijd;)
 
Ik heb het zelfde! Krijg het niet meer naar binnen, terwijl ik er vroeger helemaal gek van was. Ik heb het wel met allerlei toevoegingen geprobeerd, maar het wil niet de oude smaak geven die ik me herinner. Misschien ben ik ook wel in de war met havermout o.i.d. veel andere "brinta" soorten zijn er ook niet lijkt me?

Je hebt ook de wakeup banaan smaak
 
Zo, twee dagen flink bezig geweest. Eerste dag borst en triceps en vandaag biceps + rug, voelt erg lekker in elk geval!

Wat is hier de mening over snelle koolhydraten/eiwitten voor of na het trainen? Al kijk ik op dbb dan zie ik dat er veel verschillende meningen zijn..

Wat is eventueel goed om voor/na de training te eten en/of drinken? Zit nu op whey shake, eventueel banaan of melk..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top