Fitness / Bodybuilding Facts! #12

Status
Not open for further replies.
Droge massa winnen en vetpercentage drastisch (merkbaar) terugdringen vind ik altijd erg lastig, persoonlijk hou het dus liever op bulk -> cut.

Dus als dat voor jou ook geldt is het een beetje kiezen of delen, als ik zo naar je gewicht kijk zal je spiermassa niet erg veel zijn dus dan heeft cutten weinig zin, dan lijk je op 10% net een plank. Bulken dus en probeer je vet laag te houden.
 
Ik zit al 300 Kcal boven wat ik heb berekend. Dus het is in principe een bulk schema...
alleen met te weinig carbs dus? die moeten nog omhoog? Waar ga ik die in godsnaam vandaan halen :P
 
1 gram vet is 9 kcal, 100g vet is dus 900 kcal, dus zo'n 27-28% van je totale calorie-inname is vet, terwijl zo'n 10-20% gebruikelijk is. Eiwitten mogen ook wel iets omlaag.
 
+- 200gr eiwitten moet al voldoende zijn inderdaad.

pindakaas en makreel (veel eiwit en vet) eruit en vervangen voor iets met meer carbs lijkt me al beter. Thanks!
 
Ik heb nu ook die NOX van Dorian Yates. Minder heftige reactie heb ik erop dan op Superpump, maar ik vind het wel prettiger. Goede pomp, veel zin en motivatie om ff wat extra te geven en ik kan gewoon normaal slapen:P.
 
Extera, je schema klopt niet helemaal qua waardes. 100 gram volkoren pasta geeft een carb of 75 gram en niet 19 bijvoorbeeld. In 100 gram brinta zitten ook 10 gram eiwitten ongeveer. Zilvervliesrijst is 100 gram ook 75 carbs +-. etc etc. Dus je hebt sowieso al meer carbs dan je daar hebt staan.

Mocht je alsnog carbs tekort komen dan zou ik eventueel wat rijst/pasta extra over de dag verdelen of een lean gainer pakken. Ik heb zelf een vrij betaalbare van bodylab, rice & protein, 2.5 kg voor 30e geloof ik. Ongeveer een 55% carbs, 45% proteine verhouding.

Denk dat als je op dit schema gaat, met carbs rond de 375 en eiwitten niet lager dan 250 je al een heel eind moet komen op jouw gewicht.
 
Als ie droog, goed afgesloten en koel staat best lang.

Half jaartje is niet erg.

Stackers2 (belgische met ephedra) is bij mij ook geen oplossing. Je hoort er energie van te krijgen, maar krijg er een kut gevoel van en merk dat bij inspanning mn hart te hard gaat kloppen, niet te snel maar gewoon hardere tikken. En dat voelt kut.

Nu maar eens aminocell proberen, kijken of dat lekker werkt.
 
Extera, je schema klopt niet helemaal qua waardes. 100 gram volkoren pasta geeft een carb of 75 gram en niet 19 bijvoorbeeld. In 100 gram brinta zitten ook 10 gram eiwitten ongeveer. Zilvervliesrijst is 100 gram ook 75 carbs +-. etc etc. Dus je hebt sowieso al meer carbs dan je daar hebt staan.

Mocht je alsnog carbs tekort komen dan zou ik eventueel wat rijst/pasta extra over de dag verdelen of een lean gainer pakken. Ik heb zelf een vrij betaalbare van bodylab, rice & protein, 2.5 kg voor 30e geloof ik. Ongeveer een 55% carbs, 45% proteine verhouding.

Denk dat als je op dit schema gaat, met carbs rond de 375 en eiwitten niet lager dan 250 je al een heel eind moet komen op jouw gewicht.

over die brinta wist ik maar dat schijnen eitwitten te zijn waar je niets aan hebt als BB?
iig bedankt voor de info, het meeste heb ik van watziterin.nl maar ik zal eens een andere bron erbij pakken...

Dit schema is qua eiwitten iig een verbetering op wat ik nu eet, alleen eet ik nu veel meer brood, en dus koolhydraten, maar minder eitwit.
Zeker het ontbijt is een voorruitgang.

Ik ga eens kijken hoever ik kom met dit schema, echter vervang ik de makreel en pindakaas (om 10:00) als ik goede vervangers heb gevonden, voor minder vettige dingen.

Ik hoop op dit schema naar de +- 85 KG te gaan, daarna kijken naar extra supps als creatine enz.
 
Creatine kun je gewoon meteen mee beginnen hoor, hoef je niet mee te wachten, je gewicht zal omhoog knallen. Probeer de lekker goedkope mono van XXL bijvoorbeeld.
 
klein vraagje:
als ik terug kom van trainen heb ik altijd een flinke berg honger. meestal neem ik dan een paar boterhammen. maar is dit wel verstandig om droger te worden of kan ik beter even een poosje wachten?
 
Boterhammen na training is niet zo'n probleem hoor, neem zelf altijd aminozuren voor het trainen, wat carbs erna en eiwitten daarna.
 
Kamp nu btw met onwijs veel blessures van kb, gaat onwijs ten koste van m'n normale training.. :(

Na elke dinsdag en vooral donderdag zijn m'n polsen niet echt meer in staat om te bankdrukken bv, schouders pak ik dan nog maandag mee maar met borst heb ik geluk als ik een keer in de twee weken even een paar goede setjes kan pakken.

Cutten gaat op zich wel lekker, denk niet dat ik 9% nog haal zit nu zo rond de 12% vanvond even exact meten.
 
Weet wat ik gister zo anders gedaan heb dan normaal maar ik heb een spierpijn in mijn borst/rug gaat nergens over :P

Cardio schiet niet echt op, kan nog niet echt vol uit gaan door m'n gare enkelbanden...
 
Je kan ook peddelen zegmaar met je handen voor cardio als er zo'n machine staat, anders crosstrainen? Is niet zo belastend voor je enkelbanden lijkt me.


Rug foto nog ff gevonden, is inmiddels wel wat meer af en hier wist ik nog niet echt hoe ik back lat spread moest doen :P Armen wat meer naar voren en je ziet het een stuk meer haha :P
Lats lopen iig onwijs achter met de rest, veelste laat mee begonnen (borst bv), traps gaan wel lekker.

2ilzfba.jpg
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top