Fitness / Bodybuilding Facts! #17

Voeding is misschien wel de helft van je training.. Vooral de uren om je training heen zijn erg belangrijk ben ik achter gekomen... voor mij in ieder geval, dit kan bij iedereen weer anders zijn natuurlijk.
 
Ik pas ook geen normale broeken meer... heb normaal 31L en 32W maar die zitten zo strak (ligt ook aan model ofcourse). Maar meestal llaat ik ze vermaken (lengte en taile) thanks to my mom :p

Hier weer kut scheur in mijn supraspinatus (spier in je schouder) was net weer terug op 80kg @ 1,68 en 11/12%VP. Nu dus weer ff uitgeschakeld, maar hopelijk volgende week revalidatietraining al.
 
Ik ben ook terug met topsport, nu echt kunnen focussen op kracht(bobslee). weeg nu 95 kilo @ 175cm 15-16%VP Maar nooit zo sterk geweest.

bankdrukken 1x 130
diepsquat 1x220
deathlift 4x220 (niet gemaxt)
voorslaan 1x135 (technisch nog slecht)

Maar gaat dus erg lekker, alleen de jongens waar ik mee trainen zijn zoveel sterker dat ik daar soms wel een beetje moe van word.
 
Wat meten jullie benen nu (@Dempster en Mini)? Mijne net ff gemeten zijn +-67cm koud en al 2 weken rust.
Zag op FB idd dat jullie lekker aan het trainen zijn haha leuke pushcar gemaakt enzo. Had je btw zwaarder geschat met bankdrukken zie zo nu en dam filmpjes voorbij komen.
 
Ik zit nu op ongeveer -8kg.

Echt heerlijk om sinds jaaaaren weer onder de 120kg te zitten.
Trainen gaat ook lekker, groei nog steeds in kracht en ik krijg steeds meer definitie.
Sinds deze week ook tonijn op water of een bak kwark mee naar werk, schijt aan mn collegas ( die zitten me aan te kijken alsof ik aan de drugs zit) stel onwetenden...
 
Tijdje terug 2 rondjes gedaan samen met de vriendin @ de TT-run, totaal 9 km. Was heel erg leuk, geen toptijd, maar we hebben het in 1 keer volbracht wat voor ons al een hele prestatie was. :)


1010435_405543039559936_1956816649_n.jpg


913020_406412456139661_448556250_n.jpg


Haha ik zag je!.,. en toen ging ik vervolgens bijna over mn stuur er af.. ghehe


//affin.. afgelopen week trainen weer opgepakt.. nog moeite met goeie ritmes vinden.. me trainingsbuddy &ik werken allebij totaal andere tijden, wat vaak kut uitkomt..

Zaterdag op vakantie, daarna volle bak incl voedingschema
 
Heren ik heb even jullie hulp nodig.
Ik heb zoals sommige van hier wel weten een gastric bypass gehad, omdat mijn overgewicht wel tegen het levensbedreigende aanzat...
Ik kwam van 163kg af en zit inmiddels op 123kg, dus bent al 40kg kwijt.
Nu ben ik bang dat ik toch wat loshangend vel ga krijgen, omdat ik de operatie pas 2,5 maand geleden heb ondergaan en het allemaal wel bizar snel gaat.
Zijn hier bepaalde oefeningen voor die dit binnen de perken houden?
 
Heeft sowieso veel tijd nodig! Buikspieroefeningen helpen iig mee.
Hersteltijd heeft te maken met:
- hoe dik je geweest bent
- hoe lang je dik bent geweest
- hoe oud je bent

Meybe dat joris (Siroj) wat tips heeft, volgens mij heeft hij ervaring hiermee.

Hoe gaat het hier verder met de rest?
Hier gaat het super! vorige post met foto's zat ik op 92kilo (juni). Inmiddels vol in de bulk en de 103kilo(wel volle maag in avond) aangetikt met nagenoeg zelfde VP :W

Actuele inname voeding per dag: 4000kcal schoon (375eiw, 500khd, 100vet)
Doel is januari op 110kg te staan :)
 
Bedankt voor jullie reacties, spieren kweken zit wel goed ;)

En Marco ik ben 1,97m kom van 163kg en ben inmiddels 23, in het ziekenhuis zeiden ze dat het vel wel strak trekt omdat ik nog zo jong ben. Maar liever het zekere voor het onzekere,dus ga nog wat extra buikspier oefeningen aan m'n schema toevoegen.

Bedankt!
 
Ik heb er ook 'last' van.. Heb er al behoorlijk wat naar gevraagd en over gelezen, mijn conclusie is dat er niet echt iets is dat bewezen helpt. Sommige mensen zeggen veel vette vis eten (en dan ook echt bijna elke dag). Anderen zeggen cremepjes met vitamine E e.d., maar dat zou dan weer alleen bij bepaalde werken (en niemand kan mij namen geven)..

Doel hier is in januari <90kg. Komend jaar 6 keer alphe dhuez op (ad6), waarvoor keihard getraind gaat worden
 
enige wat ik erbij kan denken, probeer zoveel mogelijk massa om te zetten naar spieren. Cardio heeft nu echt geen zin. Probeer zware hypertrofie weken te pakken, zodat je veel spier aankomt. Door de gastric bypass blijf je komende tijd toch nog wel vet verliezen(wegens eetpatroon). Doe 3x in de week een flink schema en dan komt het vanzelf wel.

1.
Deadlift 12-12-10-10-8hh 3m herstel
Diepsquat 12-12-12-8-8hh 3m herstel
Bankdrukken 12-12-12-12hh 3m herstel
Fly's 8-8-8-8-8hh 3m herstel
Buikspier 20-20-20-20hh 3m herstel

2.
Pushpress 12-12-10-10-8hh 3m herstel
Benchpull 12-12-10-10-8hh 3m herstel
Superset
Biceps-triceps 12-12-12-12hh 3m herstel
Frontraise-shrugs 12-12-12-12hh 3m herstel

Hierbij ben ik zelf snel mega groot geworden. 2 weken dit schema aan houden en dan 1 week iets rustiger aan daarbij bedoel ik de herhalingen iets van 8-8-8 doen.
 
Sinds een tijdje ben ik me aan het verdiepen in voeding en training. Heb 2,5 jaar geleden mijn schouder met hockey uit de kom gehad en o.a. door een verkeerde diagnose behoorlijke revalidatietijd gehad. In die tijd weinig gesport en veel gegeten/gedronken. Wat resulteerde in een ongezond uiterlijk, sinds mei dit jaar dus bezig met training en voeding het gaat met vallen en opstaan maar het resultaat ben ik best trots op. Ik doe het met behulp van personal body plan en dat is soms afzien maar ik ben blij dat ik er voor gekozen heb.

Schermafbeelding%202013-10-14%20om%2015.07.56.png
 
Hierbij weer iemand die wat hulp kan gebruiken bij zijn voedingsschema. Ik heb een boel gelezen, en wat in elkaar gebakken maar wil graag weten of het een beetje klopt wat ik heb gemaakt. Allereerst de huidige gegevens:

Persoonlijk:
- Lengte: 1,85m
- Gewicht: 76 KG
- Leeftijd: 25 Jaar
- Energiebehoefte: 1866 kcal per dag
- Baan: Kantoorbaan

Doel:
Nu eindelijk eens wat massa opbouwen. Ben nu een half jaar aan het sporten, maar kom niet meer vooruit :mad:

Sportactiviteiten:
- Maandag: Fitness
- Woensdag: Fitness
- Vrijdag: Spinning
- Zaterdag / zondag: Fitness

Bij het fitnessen heb ik het volgende schema (3sets):
- Seated leg press: 10x165 kg
- Shoulder press: 10x40kg
- Pull down: 10x 65 kg
- Abdominal: 10 x 80 kg
- Back extension: 10x 145 kg
- Row rear deltaloid 10x 60 kg
- Chest press: 10 x 55 kg

Huidig "Schema":
06:30
- 2 boterhammen
- 1 glas Volvic (water met smaakje)

09:00
- 1 bruine boterham met Nutella

10:00
- 1 bruine boterham met Pindakaas

12:00
- 1 bruine boterham met Pindakaas

(I.p.v. de boterhammen neem ik 1 á 2 keer in de week een maaltijd salade)

14:00
- Fruit (Verschillend uit: Appel, banaan, druiven)

15:00
- Fruit (Verschillend uit: Appel, banaan, druiven)

17:30
- Avondeten (wat de pot schaft)

Toekomstig schema:

Nu snap ik ook dat dit niet de goede basis is op het gebied van voeding. Ik heb wat voorbeelden als basis gebruikt waarmee ik het volgende in elkaar heb gebakken:

6:30
- 0,5 liter Magere melk
- 75 gram Havermout
- 20 gram Proteine -> Whey delicious

9:00
- 2 stuks Bruine boterhammen
- 25 gram Kipfilet (2 plakjes)
- 37,5 gram Amandelen

12:00
- 100 gram Zilvervlies rijst
- 100 gram Kipfilet
- 50 gram Roerbak groenten

15:00
- 2 stuks Bruine boterhammen
- 25 gram Kipfilet (2 plakjes)
- 37,5 gram Amandelen

17:30
- 100 gram Zilvervlies rijst
- 100 gram Kipfilet
- 50 gram Roerbak groenten

23:15
- 0,25 liter Magere melk
- 25 gram Havermout
- 20 gram Proteine
 
je huidige eetschema is echt om te huilen. Toekomstig ziet er goed uit, maar hoelang ga je dat volhouden als je ziet waarvan je af komt. Suikers en vetten zijn mega verslavend! Probeer niet zo op de grammen te letten, maar meer wat je lichaam nodig heeft en als je dat allemaal in balans heb dan hou je het sporten en gezond eten veel langer vol, waardoor je ook meer resultaat gaat zien.

Wil je aankomen, dan is je huidige schema eigenlijk best slecht. Probeer meer te variëren en grote ketens aan te spreken, je traint nu veel te geïsoleerd. Begin met oefeningen die goed zijn voor het volledige lichaam. Denk aan een deadlift, squat of push-press. Ga weg van al die machines en leer met een barbell en dumbells omgaan zodat je neuromusculair ook gestimuleerd word. Je aansturing wordt beter en door het snel omhoog gaan van gewichten zal je ook sneller gaan groeien.
 
Je kan best nog wat meer en gevarieerder groenten en fruit toevoegen.
Whey inname kan je ook verhogen, maar dit is meer persoonlijk denk ik.

Verder kan je de kip ook afwisselen met ander "vlees beleg" of ander vlees, want ik kan uit ervaring zeggen dat je dat na een tijdje kotsbeu bent ;)



Ben zelf ook weer goed bezig met kracht training (5/6 keer in de week), weeg nu rond de 93 kilo en wil gaan clean bulken tot de 100+
Het is de bedoeling om begin Februari te gaan cutten :)
 
Sinds een tijdje ben ik me aan het verdiepen in voeding en training. Heb 2,5 jaar geleden mijn schouder met hockey uit de kom gehad en o.a. door een verkeerde diagnose behoorlijke revalidatietijd gehad. In die tijd weinig gesport en veel gegeten/gedronken. Wat resulteerde in een ongezond uiterlijk, sinds mei dit jaar dus bezig met training en voeding het gaat met vallen en opstaan maar het resultaat ben ik best trots op. Ik doe het met behulp van personal body plan en dat is soms afzien maar ik ben blij dat ik er voor gekozen heb.

Schermafbeelding%202013-10-14%20om%2015.07.56.png

Wel prijzig maar je hebt wel resultaat. Ik wil straks ook gaan kijken of ik met een personal coach weer een beetje de oude kan worden.
 
Het is inderdaad niet goedkoop, ik meen zo'n €70 p/maand. Daar komen dan natuurlijk nog de kosten voor je duurdere boodschappen en sportschool bij, maar ik ben blij dat ik het gedaan heb.
 
Back
Top