Fitness / Bodybuilding Facts! #13

Status
Not open for further replies.
Zou eerst maar is wat variatie in je eetschema gooien.. 15 sneden brood?
8-12 weekjes cutten is genoeg, ligt er maar net aan hoe droog je wilt worden.
Als je weinig massa hebt zou ik lekker rond 9-10% gaan zitten, als je veel massa hebt kun je wat lager gaan.

Wat versta jij onder variatie?
Ik zit namelijk nog opschool en krijg dus niet echt iets mee gesleept en opgewarmd of dergelijken, maar het is niet dat ik mij dood eet aan die sneden brood,. gaat er gewoon in
Ik vind zelf, en anderen vinden ook dat ik er al lkr en goed uit zie,. maar mijn buik vet is nog teveel, sixpack blijft dus nog even weg.
 
Onder variatie zie ik rijst, pasta, vis etc. Is voor mij toegankelijk omdat ik op elk tijdstip kan eten op werk.

Met je school zal dat wat lastiger zijn, alleen 15 sneden brood is onwijs veel koolhydraten, je zal wel een snelle stofwisseling hebben dat je niet al aankomt daarvan.
Zeker als je gaat cutten moet je onwijs minderen in koolhydraten.
 
Onder variatie zie ik rijst, pasta, vis etc. Is voor mij toegankelijk omdat ik op elk tijdstip kan eten op werk.

Met je school zal dat wat lastiger zijn, alleen 15 sneden brood is onwijs veel koolhydraten, je zal wel een snelle stofwisseling hebben dat je niet al aankomt daarvan.
Zeker als je gaat cutten moet je onwijs minderen in koolhydraten.

Ik neem aan dat jij ook al vaker gecut hebt?
Hoe pak jij zoiets aan om te beginnen?
Aangezien het mijn 1ste x is wil ik er toch wel goed voor staan
Zou het super vinden als je mij opweg zou willen helpen?

dus bijv de helft aantal sneden brood, en dan aantal andere etens waren eten? maar zoals wat?

Grz
 
Ik heb het 1x gedaan, aardig gelukt.
Zou alleen niet nodig moeten zijn als je nu rond 13% zit, gewoon clean bulken met cardio erbij en dan ben je tegen de zomer gewoon strak.

Er valt op dutchbodybuilding een hoop te vinden, maak een eetschema (zijn zat voorbeelden te vinden waaruit je je eigen schema kunt maken) aan de hand van je VVM.
Die berekening moet je ook even google'n, is vrij eenvoudig.

Ga je iig even inlezen in de Voeding sectie @ dbb, stickies etc.
 
Hoe maken jullie je kip btw?

Vind die voorgesneden plakjes kip voor op brood niet te vreten.
Tomaten ketchup, half ei of wat ijsbergsla. Allemaal laag in fat en carbs, en doet heel veel met de smaak.
Even een vraagje over droogtrainen,
Ik wil mijn namelijk voor de zomer droog gaan trainen (ja is nog lang,. maar dan kan ik optijd gaan "plannen" enz..)

Hoe beginnen jullie aan een cut schema voor vetverbranding?

Mijn voeding zit nu opzich wel goed, 15 sneden brood op de dag, 1,5 liter water over de dag (zonder de morgen, avond en training mee gerekent) 3 stukken fruit kwark voor het slapen gaan en gewoon avond eten.

Had graag van iemand hulp gehad om zoiets te beginnen die zelf weet waar hij het over heeft;)

18 jaar oud
79kg
Bf 13/14% (geen huidplooimeter)
en train 4x in de week.

Grz Sven
Onderhoud uitrekenen. Daarop gaan zitten met je voeding met een verhouding van 25K/60E/15v en 1 a 2x in de week gooi je het percentage EW-KH even om zodat je KH bijgetankt wordt. Dit word ook wel carbcycle genoemd. Dan eet je 3-4 dagen hoog EW en 1 dag hoog KH. Of je gooit er gewoon af en toe een junkdag tussen door.

Met Carbcycle heb je dagen dat je een hoge koolhydraat/glycogeen voorraad hebt. De dagen er na leeg je deze weer. Gedurende de dagen met een laag glycogeen voorraad is het mogelijk deze sneller te legen tijdens sport, waardoor de vetreserves aangesproken gaan worden Een High Carb dag tankt het lichaam weer bij en bezorgt een stimulans voor het lichaam zodat deze niet aan 1 vast patroon gewend raakt. Die stimulans zorgt ook voor een verbetering in metabolisme, zodat het zelfs mogelijk is op High Carb dagen nog vet% te verliezen. Door op de High Carb dag tevens op onderhoud te eten wordt voorkomen dat het metabolisme verslechterd.

Kort samengevat; kcal op onderhoud eten, varieren in K/E/V daarnaast zéér regelmatig cardio'n is de key tot een goede cut. Jezelf uithongeren zal resulteren in het verlies van spiermassa en het op een negatieve manier aanpassen van je metabolisme, omdat die zich aanpast aan weinig voedsel. Opzich niet erg als je een tengere beachboy wil worden, maar zonde van alle spiermassa waar je de rest van het jaar je best voor hebt gedaan.
 
Last edited:
Ik vond het in het begin ook wel goed te kanen, maar de laatste tijd krijg ik er toch afkeer van.. Beetje neutrale smaak..
 
Ik heb het zelfde! Krijg het niet meer naar binnen, terwijl ik er vroeger helemaal gek van was. Ik heb het wel met allerlei toevoegingen geprobeerd, maar het wil niet de oude smaak geven die ik me herinner. Misschien ben ik ook wel in de war met havermout o.i.d. veel andere "brinta" soorten zijn er ook niet lijkt me?
 
Hey jongens,
sinds kort ga ik ook naar de sportschool (1x in de week)
Maar ik vraag me af wat ik het beste voor het trainen kan eten. Het liefst iets wat niet opgewarmd hoeft te worden enzo.
 
Idd 1 keer in de week alleen fitness stelt niks voor. Minimaal 2 keer in de week en ik raad aan om 3 keer per week te gaan voor meer resultaat.
 
Hier gaat het voor de eerste week best lekker.

Eten lukt goed, eiwit-shake van Syntha 6 chocolade smaak is aan te bevelen qua smaak!
Wel lekkere spierpijn in mijn borst en biceps :D

Wat is trouwens een makkelijk begin schema-tje?

4/5 keer in de week.
Cardio pak ik elke keer 20/30 minuten.

Welke spiergroepen kunnen goed bij elkaar enzo? Om te beginnen wil ik wel wat op de machines doen, vind ik nu even het makkelijkste qua gewichten en techniek..
 
Op de een of andere manier erger ik me altijd dood aan mensen die borst-biceps trainen. Terwijl toch heel veel mensen het doen, maar ik ben er gewoon principeel op tegen :D
 
Erg voor de handliggend, borst-triceps.. Puur om de reden dat als je de ene dag Borst-Biceps trained, je ook je triceps meepakt met het borst trainen. Alle varianten van BP en DP gebruik je je triceps mee. Om dan de volgende dag je triceps nog eens te trainen, komen ze in mijn ogen nooit in hun supercompensatie terecht..
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top