Fitness / Bodybuilding Facts! #14

Status
Not open for further replies.
Ik ken het Maarten! Maar komt goed man! De aanhouder wint. Gewoon lekker onderhouden die zooi! De vorm komt er straks wel beter uit als je wat langere setjes pakt.
 
Kut idd die blessures of beperkingen. Dan wil je wel maar je kan gewoon niet...

Ik doe 3x pw fullbody maar ik heb een schijthekel aan buikspieren. Nu dacht ik dan doe ik die de dagen ertussen.

Goed idee?
 
Dat kan prima Siep.. Zolang je maar minimaal 48u rust pakt rust tussen je buik sessies, en het vóór evt cardio doet..

Eigenlijk weet ik het antwoord al, maar wilde toch horen of er nog hoop voor me was. Kan je locale vet verliezen? Deze vraag is omdat er op mijn zwembandjes nog teveel zit, maar ik in mijn gezicht eigenlijk teveel vet verlies. Mijn jukbeenderen steken inmiddels uit en kan nou niet zeggen dat ik daar knapper van word..
 
@s.wokkel: pak je niet al voldoende buikspieren met bijvoorbeeld squats en benchpresses? en andere oefeningen.. gewoon lekker aanspannen tijdens de oefeningen

ik heb met mn laatste workout van 6 weken totaal geen buikspier oefeningen gedaan en mn sixpack knalle er beter uit dan ooit te voren... ook de zijkanten..

@ joshua: misschien moet je eens naar core workouts kijken voor je buikspieren, das echt lekker zonder een enkele situp te maken, maar wel super dik! ff googlen of youtuben!
 
Dat kan prima Siep.. Zolang je maar minimaal 48u rust pakt rust tussen je buik sessies, en het vóór evt cardio doet..

Eigenlijk weet ik het antwoord al, maar wilde toch horen of er nog hoop voor me was. Kan je locale vet verliezen? Deze vraag is omdat er op mijn zwembandjes nog teveel zit, maar ik in mijn gezicht eigenlijk teveel vet verlies. Mijn jukbeenderen steken inmiddels uit en kan nou niet zeggen dat ik daar knapper van word..

In theorie zou het moeten kunnen, want de plekken waar je wat vetter bent (met name je zwembandjes, dat is de plek waar het echt op het laatst vertrekt) zijn doorgaans koeler. Voel maar eens als je in bed ligt aan je zwembandjes, die zijn vrij koud. Er is dus weinig bloed in dit deel van het lichaam aanwezig en als je aan het verbranden bent gebeurt dat in theorie dus daar ook minder. Als je de specifieke gebieden traint pomp je bloed naar de spieren in die richting en wordt het daar warmer, waardoor je meer zal verbranden.

Ik denk echter dat het in de praktijk niet te merken is. Vet boven je heupen verdwijnt echt als allerlaatst, maar als je blijft sporten en je stijgt wat in vetpercentage nadat je goed gecut hebt, is de kans aannemelijk dat je die zwembandjes niet meer terug krijgt. Dit is namelijk echt babyvet en ik ken een wedstrijdatleet die dus met enige regelmaat naar 3% of lager moet en die beweert dat de eerste keer cutten moeizamer gaat dan daarna, omdat het 'oud' vet wegteert. Ik weet niet of het wetenschappelijk verantwoord is wat hij zegt, maar dat is zijn ervaring.
 
L-Carnitine zou daar goed voor zijn als ik het goed heb. 'Bruine vetcellen' makkelijker loslaten en verbranden
 
In theorie zou het moeten kunnen, want de plekken waar je wat vetter bent (met name je zwembandjes, dat is de plek waar het echt op het laatst vertrekt) zijn doorgaans koeler. Voel maar eens als je in bed ligt aan je zwembandjes, die zijn vrij koud. Er is dus weinig bloed in dit deel van het lichaam aanwezig en als je aan het verbranden bent gebeurt dat in theorie dus daar ook minder. Als je de specifieke gebieden traint pomp je bloed naar de spieren in die richting en wordt het daar warmer, waardoor je meer zal verbranden.

Ik denk echter dat het in de praktijk niet te merken is. Vet boven je heupen verdwijnt echt als allerlaatst, maar als je blijft sporten en je stijgt wat in vetpercentage nadat je goed gecut hebt, is de kans aannemelijk dat je die zwembandjes niet meer terug krijgt. Dit is namelijk echt babyvet en ik ken een wedstrijdatleet die dus met enige regelmaat naar 3% of lager moet en die beweert dat de eerste keer cutten moeizamer gaat dan daarna, omdat het 'oud' vet wegteert. Ik weet niet of het wetenschappelijk verantwoord is wat hij zegt, maar dat is zijn ervaring.
Interessante ervaring. Theoretisch kan een verhaal heel mooi klinken, maar ik geloof er vaak pas in als iemand er ook ervaring mee heeft. Als dit inderdaad zo is, heb ik daar best een zomer een annorexia gelaat voor over.
L-Carnitine zou daar goed voor zijn als ik het goed heb. 'Bruine vetcellen' makkelijker loslaten en verbranden
Veel over gelezen, van 'ervaringen' van sport-leken tot studies van geleerden, niemand kan met zekerheid zeggen dat het inderdaad werkt. Ondanks dat, zat het toevallig in een 'fatburn-stack' die ik aangeschaft heb. Misschien komt het door het placebo effect (het "denken dat het werkt en daarom helpt het waarschijnlijk"-effect), maar ik heb het gevoel dat ik met deze stack best goed ga.
Bij ons op de sportschool wordt je dood gegooid met belly attack. Deze band doe je om je middel en geeft warmte af.

http://www.bellyattack.nl/

Ook al zou half nederland er in een paar weken tijd 10% mee dalen, ik zou er nog niet dood gevonden mee willen worden..
 
Haha, bij ons ook! Heet het toevallig de '' better belly'' tis gratis, dus de halve gym zit er aan :D!

Zoo hier is het 60 per maand extra op de gewone fitnes kosten van 52 euro:O.
Gaat hier nu wel de goede kant op zit nu op 102 kg @ 1.92
alleen bij mij blijven de buikspieren wel echt achter terwijl ik wel redelijk laag in vetgehalte zit.
 
ik zit op 15% bij 77kg. Wil toch aan het einde van de zomer op 82kg zitten bij 8%.

Dat is dus voor het einde van de zomer 10kg spiermassa erbij, als je berekend wat je vet-vrije-massa op dit moment is.

Denk dat je je doelen iets bij moet stellen ;)
 
Dat is dus voor het einde van de zomer 10kg spiermassa erbij, als je berekend wat je vet-vrije-massa op dit moment is.

Denk dat je je doelen iets bij moet stellen ;)

ja daar was ik ook al achter dat dat niet wat ging worden! Maargoed, train vanaf nu wel weer hard, terwijl ik 2 jaar klote heb getraind/gegeten ivm met blessure.
 
10 kg spiermassa lukt je nog niet met een flinke kuur en een voortdurende bulk. Ik denk dat de helft nog niet eens mogelijk is.

Periodiseer je doelen. Ik zou eerst maar is proberen om bijvoorbeeld tegen september 7% bf kwijt te zijn. Dat kost je al gauw een kilo of 10 ben ik bang, veel moeite en vooral veel tijd. Pas als je dat target gehaald hebt, ga je weer proberen te groeien.

Ik zie het in mijn omgeving ook. Ze willen cutten omdat ze op 20% staan, gaan een paar weekjes op dieet en zijn het zat. Zijn nog lang niet op het niveau waar ze in eerste instantie wilden komen, maar gaan vervolgens weer vet vreten en zelfs kuren en uiteindelijk zijn er maanden voorbij en is er qua looks weinig veranderd. Dat is het gevaar als je te snel resultaat wil. Wees geduldig, denk over alles na, gooi alles in een schema en heb de discipline om je korte termijn doelen te halen voordat je alles weer overhoop haalt.
 
Waarom zou ik eerst 7% bf kwijt raken als ik er toch nog een aantal kilo's spiermassa bij wil hebben. Ga gewoon eerst doorbulken, daanra ga ik wel op dieet.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top