Fitness / Bodybuilding Facts! #14

Status
Not open for further replies.
14,4% valt toch wel mee! Cardio je er nog veel naast of niet?
Hier ook 3% gezakt en hoop er nog 3-4% af te halen in de aankomende 2 maanden.
 
Ja 14,4 valt ook wel mee, maar ik kom van 8-9 dus dan is het in mijn geval wel aardig ''vetter'' geworden.. Maar ik klaag niet echt hoor, ik doe er nu gewoon weer 3x cardio bij dus het gaat er wel weer rap af :).. Cardio heb ik in die vreet maanden ook niet gedaan dus zo gek is het allemaal niet :p..

3-4% in 2 maanden moet makkelijk lukken toch, 3% er af is al netjes toch!
 
Pff, ik heb er echt moeite mee op onderhoud te blijven eten in de cut. Elke keer denk ik: "Nog iets lager in de carbs, dan gaat het miss sneller" :z
 
Dat heb ik een paar keer geprobeerd maar dat ligt mij absoluut niet lekker. Verdeel het nu wel over 2 keer per dag. 's ochtends na mijn ontbijt 30 min hardlopen (+- 300kcal) en na m'n KT ook nog 30min fietsen (+- 300kcal). Ik meen ergens gelezen te hebben dat meer dan 500kcal per dag verschil maken zinloos was, bron kan ik me niet meer herinneren. Maar ik zie nu alweer dat nog lager in de carbs gaan zitten, ik te ver onder mijn onderhoud ga zitten. En zie mezelf op het moment gewoon kleiner worden. Bijna een superdude nu :z
 
ik zit op 15% bij 77kg. Wil toch aan het einde van de zomer op 82kg zitten bij 8%.
 
Goeiedag,

lees eigenlijk alleen maar mee en post hier niks meer sinds de scootertijd. Maar zit met een vraagje. Heb sinds december afgelopen jaar het trainen weer opgepakt. ik heb alleen dat ik elke nacht er wel 1 of 2 keer uit moet om te plassen:D door het veel binnenkrijgen van water en shakes etc. hebben meer mensen hier last van? en of valt hier iets aan te doen?
grt CJ
 
Joshua, maak je ook niet te druk wat betreft spierverlies, dat is wat mij betreft vrij overdreven op vetpercentages om en nabij de 10%. Kijk als je van 10 naar 3 wilt zonder steroiden, dan zul je inderdaad echt aanzienbare massa kwijtraken, maar van 15 naar 10 gebeurt dat echt niet zo snel als je eiwitten hoog blijven en je stimulans juist is. Dat je wat kleiner wordt is logisch, je verliest vet en je spieren worden plat door gebrek aan glycogeen, maar dat wil niet zeggen dat je een lading spier verbrand hebt.

Die cijfers over onderhoud zijn puur richtlijnen, je zult zelf je eigen onderhoud moeten vinden. De een heeft van natura een snellere stofwisseling dan de ander en de een doet ook meer fysieke arbeid per dag dan de ander. Volgens de tabellen zou ik mijn onderhoud op zo'n 3200-3300 cal per dag zitten. Ik weet inmiddels uit ervaring dat ik om en nabij dit gewicht pas af ga vallen als ik op 2700 cal ga zitten met een cardiosessie en een gymworkout. Dus dan heb je het over een 2000-2200 cal ofso netto?

Ik ben volgens de polsrekening mesomorph, maar als ik naar mijn heupen kijk heb ik ook wat weg van een endomorph. In ieder geval, ik kom relatief makkelijk aan. Mijn ervaring met cutten is in ieder geval dat ik een procent of 10-15 onder mijn daadwerkelijke onderhoud duik en er dan in de eerste week 2 dagen zowat alle carbs en een deel van me vetten eruit snijd, en dan in de tweede 3 week etc. Het is belangrijk dat je ook wat dagen hebt met wat meer carbs, zodat je niet compleet futloos wordt. Twee dagen achter elkaar zeer laag in carbs is naar mijn gevoel het maximum, dan minimaal 1 onderhoudsdag.

EDIT: @ CJ,

Ja ik plas ook minimaal 1x per nacht. Sowieso plas ik enorm veel per dag, denk wel een keer of 7-8. Ik weet niet of het normaal is maar ik heb het igg ook. Ik krijg ongeveer 6 liter water binnen per dag schat ik, dus zo bekeken is het niet zo raar.
 
niet gek nee als je zoveel water drinkt.... 6 liter is wel een beetje overkill.
Als je rond de 3 of 4 liter aanhoud is meer dan genoeg.
 
persoonlijk zit ik rond de 2.5 liter per dag. Moet s'morgens als ik wakker wordt wel altijd meteen naar de wc.
 
niet gek nee als je zoveel water drinkt.... 6 liter is wel een beetje overkill.
Als je rond de 3 of 4 liter aanhoud is meer dan genoeg.

Mja, ik stik gewoon van de dorst de hele dag. Maar is totaal heh, dus ook wat ik bij me brinta doe, me shakes, wat ik op de training wegdrink etc. Zou wel is aan zoutgehalte kunnen liggen, dat ik te weinig vocht vasthoud en alles snel kwijtraak ofso.
 
Same here, ik krijg ook altijd wel een liter of 4 binnen. Maar hoef 's nacht gelukkig niet naar de wc. In de ochtend sta ik er wel een kwartier :p
 
Sowieso 2,5l heb je gewoon nodig.. Maar de rest hangt ook helemaal af van je lichamelijke inspanning op een dag.. En natuurlijk ook hoe je reageerd op eiwitten enz enz.. Bij uitslag is te weinig vocht vaak de boosdoener.

@ cj: Na het avond eten niet meer zoveel drinken dan hoef je snachts ook niet meer zo te plassen, ik heb er iig geen last meer van sinds ik na 6 uur zo goed als niet meer drink ;), iig geen puur water drinken daar moet sowieso als een dolle van pissen ;)!
Soms als ik vrij ben wel dat ik smorgens rond 6 uur moet pissen maarja dat is niet zo heel erg toch..

Zinnn om vanavond weer te trainen, echter is me schouder nog steeds aan het kutten dus moet van de fysio setjes van 3-4 x 15 doen, dus maar weer puur op spiercontact trainen wat eigenlijk het beste is maarja lekker lomp en zwaar trainen is gewoon mooi maar zit er voor mij gewoon niet meer in :(!
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top