Fitness / Bodybuilding Facts! #15

Status
Not open for further replies.
Zoiets werkt idd goed.

Ik volg nu dit trainings schema (rippetoe) ABA 3x/week.

Bij elke oefening 3 of 4 opwarmsetjes à lege stang, 25, 50 en 75% van het gewicht in de eindsetjes.

A:

Squat 3x5 (5)
Bench press 3x5 (2,5)
Deadlift 1x5 (5)

Chin ups 2x8

B.

Squat 3x5 (5)
Militairy press 3x5 (2,5)
Barbell bent over row 3x5 (2,5)

Close grip bench press 3x6 (2,5)

Tussen haakjes is het gewicht wat ik er iedere week bij doe (bij training A, 3e training /week)

Edit: om de week pak ik bij training A 2 extra bicep oefeningen en bij training B 2 tricep oefeningen. Dat doe ik dan 3x6 of drop set.
 
Last edited:
Noob vraagje, vorige week weer het boxen / trainen opgepakt en na squads heb ik echt insane spierpijn gehad in mijn benen. Lopen was een uitdaging, laat staan autorijden / traplopen hehe. Hoe kan ik dit voorkomen zonder me al te veel in te hoeven houden?
 
Zoon massa schema zoals Vincent en Jesse geven ben ik niet zoon fan van, ik heb liever een 3/4 dagen split schema met elke dag 1 of 2 spier groeppen

Eiwitten omhoog voor je herstel;)
En ook al knal je die omhoog,. zo verkreupelt lopen hou je dan toch;)

En bij deze ook nog een 4tal foto's van hoe ik er bijstond,. zijn niet geweldige kwaliteit en posering maar voor een kleine indruk(A)
laat maar weten wat jullie er van vinden;) (het is niet mijn "echte" gym)

dsc00139kopie.jpg



dsc00140kopie.jpg


foto0466kopie.jpg


foto0467kopie.jpg
 
Ty;) meten 41.5koud als ik me niet vergis;)

Deze foto's zijn genomen na schouder training;) maar moet echt nog eens goede foto's maken met goede camara/belichting en poses;)
 
Noob vraagje, vorige week weer het boxen / trainen opgepakt en na squads heb ik echt insane spierpijn gehad in mijn benen. Lopen was een uitdaging, laat staan autorijden / traplopen hehe. Hoe kan ik dit voorkomen zonder me al te veel in te hoeven houden?

Vaker doen...
 
@ Rick en RobertV

Zou best iets hoger kunnen zijn;) meet me namelijk zelf met huidplooi (3punts) en is niet echt optimaal apparaat aangezien hij best gevoelig is (digitaal ding).

Maarja, woensdag met nieuw eetschema beginnen en volgende week maandag met nieuw trainings schema wat een trainings buddy nog heeft liggen,
 
Sven je hebt wel wat weg van Jay Cutler :*

Ziet er goed uit in ieder geval.
Ben trouwens bezig met een cut schema, wat vinden jullie hiervan?

maaltijd 1 07.00
40 gram whey + 50 gram brinta + 300ml halfvolle melk

maaltijd 2 10.00
2 sneetjes brood met pindakaas (voor de vetten mischien toch vervangen voor kipfilet?)
2 sneetjes brood met kipfilet
stuk fruit
0.5l water)

maaltijd 3 13.00
4 sneetjes brood met kipfilet
appel of sinnasappel
0.5l water

maaltijd 4 16.00
250 g franse magere kwark en 150 g magere yohurt

maaltijd 5 18.30
avondeten --> wat de pot schaft
19:00 trainen
na training eerst dextrose (mischien niet doen na in cut?)
30 min erna 40 gram whey met 300ml water.

maaltijd 6 23.30
250 g magere franse kwark
 
Last edited:
Sven je hebt wel wat weg van Jay Cutler :*

Ziet er goed uit in ieder geval.
Ben trouwens bezig met een cut schema, wat vinden jullie hiervan?

maaltijd 1 07.00
40 gram whey + 50 gram brinta + 300ml halfvolle melk

maaltijd 2 10.00
2 sneetjes brood met pindakaas (voor de vetten mischien toch vervangen voor kipfilet?)
2 sneetjes brood met kipfilet
stuk fruit
0.5l water)

maaltijd 3 13.00
4 sneetjes brood met kipfilet
appel of sinnasappel
0.5l water

maaltijd 4 16.00
250 g franse magere kwark en 150 g magere yohurt

maaltijd 5 18.30
avondeten --> wat de pot schaft
19:00 trainen
na training eerst dextrose (mischien niet doen na in cut?)
30 min erna 40 gram whey met 300ml water.

maaltijd 6 23.30
250 g magere franse kwark

Als je echt wil cutten zou ik alle shakes met water doen ipv melk. Dextrose vervangen voor een banaan. En iets meer eiwitten en minder carbs in je maaltijd van 10:00. Bijvoorbeeld 2 boterhammen ipv 4 en dan nog wat kwark oid erbij.

En wat de pot schaft kan natuurlijk heel breed zijn. Zou proberen daar ook laag op de carbs te blijven, hooguit wat zilverliesrijst/volkoren pasta (75 gram ongekookt ofzo?) 150-200 gram vlees, 150-200 gram groente
 
Ok dan ga ik het allemaal een beetje aanpassen , alvast bedankt ;)
En het avond eten blijft gewoon wat de pot schaft. Woon nog thuis en mijn moeder heeft denk ik weinig zin om voor mij speciaal wat anders te gaan maken. Kan het vragen natuurlijk, of zelf klaar maken :p
 
Ok dan ga ik het allemaal een beetje aanpassen , alvast bedankt ;)
En het avond eten blijft gewoon wat de pot schaft. Woon nog thuis en mijn moeder heeft denk ik weinig zin om voor mij speciaal wat anders te gaan maken. Kan het vragen natuurlijk, of zelf klaar maken :p

Je moet idd niet te lastig voor je mams gaan doen hehe. Maar zou iig proberen savonds de koolhydraten dus te vermijden. Als je groentje, vlees, aardappels eet gewoon de aardappels laten staan/weinig opscheppen etc. Eenpansgerechten wordt lastiger.
 
Gewicht schommelt tussen de 83/84 en lengte is 1.76

Wel leuk als mensen je zwaarder schatten dan je eigelijk bent(a)
Dat zul je een vrouw nooit horen zeggen :p

Zelf ook weer begonnen. Alleen een beetje lastig vol te houden door school en stage (in een fking sportschool:L)
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top