Fitness / Bodybuilding Facts! #14

Status
Not open for further replies.
En wat is jouw doel dan Big B NRG?

Maar mij werd aangeraden om in de ochtend dus Brinta te eten/drinken met melk.. Wat moet ik daar aan veranderen dan? Brinta met water lijkt me erg smerig.

Kwark schrappen in de avond?

Brinta kan je prima blijven eten. Ik eet als ontbijt brinta (5 eetlepels) met een schep whey. Dat met melk of water (als me melk op is).

Met water is het dunner, smaak wat wateriger, maar niet vies. Met melk smaakt het als een milkshake! Bij mij zette die kwark erg aan, ik werd er plofferig/opgezwolle van.

Als je wilt afvallen is het beter 's avonds koolhydraten vermijden. Ik zou overgaan op tonijn in water (blik).

Mijn doel is om droger te worden, minder vet. Ik hoef geen gespierde spijker te worden, of 8% BF te hebben, daarvoor moet ik te hard trainen/teveel voor laten, dat wil ik niet. Ik wil me gewoon goed voelen/lekker in me vel zitten. Ik ben aardig op weg, er zijn alleen nog bepaalde zones (lovehandles) die ik minder zou willen hebben.

Besef je wel dat dit soort dingen best een tijd kunnen duren en dat volhouden (eten en trainen) de enige oplossing is.
 
Tonijn in blik en dan kwark skippen lijkt me niet handig, heb vd week tonijn in blik geprobeerd en.. niet te vreten.

Maar ik zal sowieso is wat minder kwark gaan eten dan.. weekje om de dag pakken, kijken of het verschil geeft.

Ik ben nu zo goed als twee weken op weg. Na de eerste week was ik, incl. zelfde voedings-schema, bijna 2 kilo lichter, hier zit natuurlijk vocht bij.
Deze week heb ik een ander trainings-schema, 4 dagen split met cardio ná KT. Voedings-schema niet gewijzigd, alleen wel iets harder gebuffeld in de gym, dat geld voor KT en cardio..

Vond het daarom een beetje vreemd, let érg op wat ik eet.
Regelmatig eten.
Goede eiwit/koolhydraat/vet verhouding.
Goed op de kcal's letten. Zit elke dag 300 tot 500 kcal onder mijn basisbehoefte. Misschien wat meer eten dus?
Op de melk in de ochtend na alleen maar water.

Andere opties voor langzame eiwitten voor het slapen. Tonijn is dus geen optie.
 
Tonijn in blik en dan kwark skippen lijkt me niet handig, heb vd week tonijn in blik geprobeerd en.. niet te vreten.

Maar ik zal sowieso is wat minder kwark gaan eten dan.. weekje om de dag pakken, kijken of het verschil geeft.

Ik ben nu zo goed als twee weken op weg. Na de eerste week was ik, incl. zelfde voedings-schema, bijna 2 kilo lichter, hier zit natuurlijk vocht bij.
Deze week heb ik een ander trainings-schema, 4 dagen split met cardio ná KT. Voedings-schema niet gewijzigd, alleen wel iets harder gebuffeld in de gym, dat geld voor KT en cardio..

Vond het daarom een beetje vreemd, let érg op wat ik eet.
Regelmatig eten.
Goede eiwit/koolhydraat/vet verhouding.
Goed op de kcal's letten. Zit elke dag 300 tot 500 kcal onder mijn basisbehoefte. Misschien wat meer eten dus?
Op de melk in de ochtend na alleen maar water.

Andere opties voor langzame eiwitten voor het slapen. Tonijn is dus geen optie.

No pain no glory! Probeer het eens met een beetje ketchup of van die yoghurt mayo, dat is best goed te doen. Anders heb je daar ook van die poeders voor, mja, das ook weer zoiets. Ik heb ook een periode een bak kwark voor het slapen gaan gegeten en ben daar nu mee gestopt. Ik heb daar geen vervanger voor gepakt en ik voel me daar beter bij. Zoals gezegd; minder opgeblazen/plofferig en om nou te zeggen dat ik er minder spier aan over houd??

Mijn eetschema ziet er als volgt uit (door de weeks);

Ochtend, 7.30;
40-50 gram brinta + schep whey + melk (of water)

10 uur;
1 boterham met 50 gram kipfilet

12 uur, lunch;
Wat de pot schaft (ik eet warm op mijn werk)

14.30 uur;
1 boterham met 50 gram kipfilet

16.30;
Uur sporten, intensive

18.00;
Whey shake (met water)
2 blikken tonijn in water met een kneepje kutchup

21.00;
2 rijstekrakers met appelstroop.


Je ziet dat er best een tijd tussen zit tussen laatste tussendoortje (boterham met kipfilet) en sporten. Dit doe ik omdat ik dan zeker weet dat mijn maag zo goed als leeg is en vet wordt aangesproken tijdens het sporten.

300-500 kcal onder je basis behoefte lijkt me prima. Beetje schommelingen in gewicht kan best, gewoon blijven gaan dan komt het best goed!
 
Bedankt, goed voor de informatie weer.

Heb btw de eiwitshake besteld die jij gebruikt en net weer een goed uur gebuffeld, gisteren had ik benen getraind en nu viel dat fietsen op het laatst toch behoorlijk zwaar :D
 
Dit is mijn trainings schema. Ik moet binnenkort weer pen en papier meenemen om andere oefeningen/gewichten op te gaan schrijven, omdat ik al weer 3 weken op dit schema zit en om de 4 weken wil veranderen.


1ebbqt.jpg


Ohja, ik zit bij een cheap-ass sportschool, dus oefeningen/gewichten zijn beperkt.
 
Okee..

Ik heb:

* Borst
* Triceps

* Rug
* Biceps

* Schouders
* Kuiten

* Benen

4 dagen dus. Zit qua herhalingen op 4 x 8. En dan 3/4 oefeningen per spiergroep. Buik pak ik erbij als ik tijd/zin/energie over heb, zelfde geld voor onderarmen.

Na de KT altijd minstens 20 minuten fietsen, probeer dan een beetje af te wisselen tussen zwaar en weer lichter, hangt er vanaf hoeveel energie ik nog heb ook.
 
Tja, het is kijken wat werkt denk ik, ik voel me hier lekker bij, dus blijf het even doen. Mochten de resultaten tegenvallen, dan probeer ik wat anders :)
 
@ big b nrg. Wel appart dat je met shoulder press zwaar begint en dan afbouwt? Waarom kies je hier voor. Om het te laten verzuren oid?

Vind het veel lekkerder om eerst me schouders op te warmen met een gewicht,10*26 meestal en dan opbouwen.
 
@ big b nrg. Wel appart dat je met shoulder press zwaar begint en dan afbouwt? Waarom kies je hier voor. Om het te laten verzuren oid?

Vind het veel lekkerder om eerst me schouders op te warmen met een gewicht,10*26 meestal en dan opbouwen.

Die dumbulls kosten me moeite om te balanceren, dat trekt me helemaal leeg.

Edit; het verscheelt een beetje per oefening met me schouders, maar dat verzuurt wel snel bij mij i.t.t. andere spier groepen.
 
Hij moet er bij zitten idd. Ik heb whey perfection vanilla. Erg lekker,ook icm brinta.
Ik heb ook de casseine in de smaak cookies and cream,ook erg lekker.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top