Fitness / Bodybuilding Facts! #12

Status
Not open for further replies.
Een paar vraagjes:

Met welke oefening/oefeningen train je je borst het best. Mijn armen en buik gaan goed, maar m'n borst blijft gewoon duidelijk achter, hij zou wat voller moeten worden.
En voor je buik, gewone sit-ups op zo'n bal doe ik en dan met je voeten ergens onder. Maar je kan ook een zijlig op de bal doen. Het kan aan mij liggen maar ik donder dan telkens van die bal af. Heb het wel vaker gedaan, maar nu schoof m'n broek de hele tijd omhoog en dan glij je er zo weer af.

En:

Welke oefeningen helpen goed om beter te bankdrukken. Ben er pas mee begonnen en ben net weer even bezig geweest en het ging verdomd slecht. Had ook al heel snel erg vermoeide armen. Kreeg na een tijd geen eens 30 kilo meer goed omhoog. Bankdrukken deed ik ook bijna op 't eind eigenlijk.

Wie heeft er tips?

Een paar vraagjes:

Met welke oefening/oefeningen train je je borst het best. Mijn armen en buik gaan goed, maar m'n borst blijft gewoon duidelijk achter, hij zou wat voller moeten worden.
En voor je buik, gewone sit-ups op zo'n bal doe ik en dan met je voeten ergens onder. Maar je kan ook een zijlig op de bal doen. Het kan aan mij liggen maar ik donder dan telkens van die bal af. Heb het wel vaker gedaan, maar nu schoof m'n broek de hele tijd omhoog en dan glij je er zo weer af.

En:

Welke oefeningen helpen goed om beter te bankdrukken. Ben er pas mee begonnen en ben net weer even bezig geweest en het ging verdomd slecht. Had ook al heel snel erg vermoeide armen. Kreeg na een tijd geen eens 30 kilo meer goed omhoog. Bankdrukken deed ik ook bijna op 't eind eigenlijk.

Wie heeft er tips?

Beste oefening voor borst is bench press/dembell press.. Belangrijkst is denk ik dat je de techniek, dus uitvoering van de oefening, goed beheerst. Kijk met welk gewicht je alle herhalingen vrij eenvoudig kan maken (3x8 bijvoorbeeld) en concentreer je de eerste tijd op de uitvoering van de oefening. Wanneer je denkt dat je dat onder de knie hebt, kun je er wat gewicht bij gooien en vanaf daar verder werken.. Ook voldoende rust tussen de sets is belangrijk.

Daarnaast zou ik bankdrukken juist voor in je schema plaatsen, compound oefening, vrij grote spiergroep..

Last edited:
Oke. Dumbellpress stond eerder wel in m'n schema, nu niet meer.

Heb hem vandaag nog wel even meegepakt. Maakt het nog uit of ik het zittend, liggend of half liggend doe qua progressie?

Die dumbellpress oefening gaat qua uitvoering wel goed. Wat zal ik qua gewicht pakken? Aardig zwaar en dan wat minder reps, of iets lichter en meer reps?

Oke. Dumbellpress stond eerder wel in m'n schema, nu niet meer.

Heb hem vandaag nog wel even meegepakt. Maakt het nog uit of ik het zittend, liggend of half liggend doe qua progressie?

Die dumbellpress oefening gaat qua uitvoering wel goed. Wat zal ik qua gewicht pakken? Aardig zwaar en dan wat minder reps, of iets lichter en meer reps?

Maakt uit qua welk deel van je borst je pakt.

Leg curl: 3 x 15
Leg extention: 3 x 15
Benchpress: 3 x 15
Rear delt/pec fly: 3 x 15
Pull down: 3 x 15
Alternate standing curl: 3 x 15

Sit-ups: 3 x 15
Zijlig sit-up: 3 x 15

En nog een paar maar die weet ik zo niet. Volgende keer zal ik even goed onthouden welke ik heb en de volgorde. (deze volgorde klopt aardig, maar niet helemaal)

Wat bij mij als borst opzich goed werkt is:

Bankdrukken
Schuins bankdrukken
Dumbel Press Recht/Schuin
Cabel Cross Boven/Onder

Dit zal je toch al een goed stuk op weg brengen;)

Groetjes Sven

Leg curl: 3 x 15
Leg extention: 3 x 15
Benchpress: 3 x 15
Rear delt/pec fly: 3 x 15
Pull down: 3 x 15
Alternate standing curl: 3 x 15

Sit-ups: 3 x 15
Zijlig sit-up: 3 x 15

En nog een paar maar die weet ik zo niet. Volgende keer zal ik even goed onthouden welke ik heb en de volgorde. (deze volgorde klopt aardig, maar niet helemaal)

3x15 is ook niet de manier, imo.
Beter 12-10-8-8 oid.

Weet verder niet wat je doel is?

Nou ik was van plan vanavond te gaan, maar ik moet een aanvoerdersvergadering bijwonen bij ADO. Dus ga eind van de middag vandaag en morgen in de avond.

Status
Not open for further replies.
Back