Fitness / Bodybuilding Facts! #12

Status
Not open for further replies.
Is maar 2kg verschil, op een goeie dag en warming up en een goede spotter kan zo'n verschil wel goedgemaakt worden :P

Op een slechte dag (dag na crack bijvoorbeeld) zit ik te schommelen met 34 5x5, zo zie je maar weer.
 
o ok, d8 al dat ik of iets verkeerd deed of fk slap ben :P

ik begin met 25kg 3x10, 30kg 2x 10 35kg 1x10... maar dan ben ik helemaal stuk...

bankdruk 60kg 4x5... kan wel zwaarder, maar dit gaat lekker zo.
 
Is maar 2kg verschil, op een goeie dag en warming up en een goede spotter kan zo'n verschil wel goedgemaakt worden :P

Op een slechte dag (dag na crack bijvoorbeeld) zit ik te schommelen met 34 5x5, zo zie je maar weer.

Dat was een goeie dag met spotter :P

Als ik alleen ben durf ik de 36 meestal al niet aan, 34 max dan, dan maar wat extra reps.
 
o ok, d8 al dat ik of iets verkeerd deed of fk slap ben :P

ik begin met 25kg 3x10, 30kg 2x 10 35kg 1x10... maar dan ben ik helemaal stuk...

bankdruk 60kg 4x5... kan wel zwaarder, maar dit gaat lekker zo.



35dp

dan moet je ook wel 80 kunnen drukken neem ik aan. dan is 60 veel te weinig.
 
o ok, d8 al dat ik of iets verkeerd deed of fk slap ben :P

ik begin met 25kg 3x10, 30kg 2x 10 35kg 1x10... maar dan ben ik helemaal stuk...

bankdruk 60kg 4x5... kan wel zwaarder, maar dit gaat lekker zo.

waarom zo veel setjes? je maakt er nu eigenlijk 6x10. ik zou dan liever 3 setjes van 10 keer doen en een stuk zwaarder pakken of heb je er een speciale reden voor? kan me voorstellen dat je na zoveel setjes ook geen kracht meer hebt om een aanzienlijk gewicht te bankdrukken of een andere oefening.

@ S.wokkel, Ik doe de DB press altijd incline (bankje op de eerste stand) en daarmee pak ik ook meer als met bankdrukken, want dan pak je iets andere spieren als met bankdrkken. mocht hij het gewoon vlak doen snap ik het niet echt, omdat je dan precies dezelfde spieren pakt en dus in principe gelijk zou moeten zitten qua gewicht.
 
kan inderdaad zwaarder bankdrukken, wrom ik 't zo doet? geen idee :P ik ben er niet echt in thuis, heb er ook nooit begeleiding bij gehad... dus pak gewoon wat ik denk dat goed is.

maar zal zwaarder en minder sets pakken.
 
Oke.

Ik ben vorige week begonnen met bankdrukken. Eerst ff alleen met die stang geprobeerd de beweging goed te krijgen, maar het zwabbert nog wel een beetje. Net alsof je de eerste keren weer half liggende dumbell press doet.
Maar na een paar keer zit die beweging er hopelijk wel in.

Had niet verwacht dat alleen die stang al 20 kg was :P

Mij werd aangeraden 3 x 15 reps te doen, maar dit lijkt me zelf een beetje teveel.

Denk zelf dat 4 x 8 oid beter is, of 6 x 5.

Veel maakt dit niet uit toch? Dit moet je toch grotendeels zelf aan voelen?
 
ik wil dumbels van 42/44/46 ofzo, die 40 beginnen saai te worden :P

Maar omdat er bij ons niet zoveel kracht-trainers zijn, word daar ook niet in geinvesteerd.
 
Vandaag aant doodgaan.....

gister rug getraind (zwaar) en heb nu ontzettende spierpijn in mn "vleugeltjes" alles doet zeer..... zelf lopen.......

volgende x maar iets minder hard afbeule :D
 
Afbeulen is mooi.

Zal zo ook even trainen. Heerlijk dat thuis trainen. Geen gezeik en gewacht en je kan gewoon trainen wanneer je wil.
 
Status
Not open for further replies.
Back
Top