Laat je kamer of huis zien #9

Ik vind het ook wel duur hoor.
Ik zit in amsterdam voor minder, zelfde oppervlakte en ziet er toch wel ff wat luxer uit (nieuwe keuken, badkamer en vrij nieuw gebouw ect, groot balkon.)

img0565lm.jpg

Lekker groen :X

Tinne, vuile grasneuker!

Prima dit toch! Dikke party poppen, je veegt alles zo weg, tuinslang erop en alles is weer blingbling:#. En 0,0 onderhoud:W

Brum, dat betaal ik nog niet eens aan hypotheek en ik heb 130m2 en zit in 2 minuten in een groot natuurgebied. 810 is echt veel poen, ook al deel je het door 3. Mja als je niet anders kan...

Gisteren flink gesloopt, keuken lag in 2 uur buiten, trap is kaalgeplukt, boven alle vloerbedekking en behang er al af. Gaat knetter hard atm. Vanavond weer verder, groepenkast aansluiten en het huidige leidingwerk aanpassen voor de nieuwe keuken en de muren alvast strak maken voor de stucadoor die zaterdag komt :)

Go go go!

Brum, dat betaal ik nog niet eens aan hypotheek en ik heb 130m2 en zit in 2 minuten in een groot natuurgebied. 810 is echt veel poen, ook al deel je het door 3. Mja als je niet anders kan...

Nogal logisch. Jij keek toch eerst ook naar huur, je had ook bijna wat gehuurd toch? Dan zou je niet mogen schrikken van zulke bedragen.

Huur is nou eenmaal duurder dan koop omdat het je flexibiliteit geeft en kostenbesparing op onderhoud.

En 270e vind ik niet veel voor een studentenkamer in een leuke studentenstad zoals Maastricht.

Mijn huur zou 200e per maand goedkoper zijn, nieuwbouw en evengroot. Plus midden in het centrum, en in de randstad. Alsnog een stuk goedkoper denk ik.

Maastricht is duur, ik vind het iig niet duur voor een particuliere huur. Wij zaten ook voor 1000 per maand in het centrum van Roffa, dat kost het nou eenmaal.

Hier dik in de woningstress.
Moet/wil voor werk/vriendin/vrienden/familie niet te ver uit de regio verhuizen, dus Haarlem e.o. t/m Hillegom en Bloemendaal is nog te doen en alles ertussen in.

Particuliere huur van markplaats etc is gewoon echt niet te doen, voor wat ik te besteden heb (500-800 huur) heb je een bezemkast en deel je je toilet met 10 Polen.

Sociale woning van de woningbouw duurt gewoon minimaal 4 jaar en ik zit net krap 2 jaar in de wachtrij. Vriendin kan nog lang niet samenwonen en heb geen vrienden met wie ik een woning kan delen of iets.

De meeste echte anti-kraak beheerders hebben een ledenstop of ook een dikke wachtrij.
Bij een andere beheerder (Villex) kon ik meteen bezichtigen etc maar de voorwaarden slaan helemaal nergens op en de prijzen voor wat je krijgt staan gelijk aan particuliere huur, gewoon 500-600 kale huur, 100 euro stookkosten, 100 euro servicekosten, en dan 1 maand opzegtermijn krijgt aan beide kanten dus geen zekerheid of iets. De staat van de panden is ook niet om aan te zien en de buurt waar het in ligt ook niet.

Kopen is ook niet echt een optie, koopsubsidie heeft z'n budget alweer overschreden voor dit jaar en als enkelverdiener koop je in deze regio gewoon niets..

Dus als iemand nog ideeen heeft.. 8P

Back