Laat je kamer of huis zien #9

weet eigenlijk niet hoe het bij die werkt.. maar we hebben hier keukenladen(greeploos) wat je eerst naar binnendrukt, dan schuift het een beetje naar buiten...zodat je hem makkelijk kan openschuiven... datzelfde systeem wil ik ook proberen in te bouwen.

twijfel alleen nog of ik die opening helemaal zal laten doorlopen, wel handiger met versterker/BR speler.

ga hem maken van mdf, daarna glad trekken met plamuur, gronden en aflakken met 2K (autolak) hebben we bij een vriend ook gedaan, is echt vet geworden...

ja die keukendeuren?
Ik zat er aan te denken om Duropal HPL te gebruiken (lamineren).

Misschien eerst maar een stukje testen daarmee, heb nog nooit gelamineerd.

keuken deuren ook idd, maar hebben al eens een tv meubel gebouwd...

mensen kijken je raar aan, als je een meubel zaak instap en alle maten begint op te meten :P

wat je ook dan doen, is piano/botenlak... dit icm speciale roller/kwast droogt/vloeit in 1 geheel.. en glimt ook als een tiet.

yes, alleen moet je dan wel een stofvrije ruimte hebben.
kan natuurlijk in de badkamer gaan zitten verven :P

lamineren lijkt me makkelijker, maar eerst een een stukkie proberen op zo'n LACK plank van de ikea :P

je hebt vast wel nog een leeg kamer :P zojah goed stoffen/stofzuigen.. water over de vloer gooien en lakken maar :W

maar ben ook benieuwd naar dat lamineren...

plaat insmeren, spul erop. inklemmen / persen, afsnijden.
Moet te doen zijn toch :P

ik heb een staal HPL welke exact het zelfde is als de keuken en eettafel, dus het zou wel straks zijn als t lukt :D

Opzich is het wel te doen, alleen nogal tricky om de hoeken en randen netjes af te werken. En je heb altijd scherpe randen omdat je anders door het fineer freest als je er schuine of ronde kanten aan wil hebben

"Potje voor starters op woningmarkt is leeg
Gepubliceerd: 26 mei 2010 14:57 | Gewijzigd: 26 mei 2010 14:57
Door een onzer redacteuren
Rotterdam, 26 mei. Starters op de woningmarkt krijgen geen geld meer van het ministerie van Volkshuisvesting. Het budget voor de zogenoemde VROM Startersleningen is op. Dat maakte de organisatie die de subsidie verdeelt, het Stimuleringsfonds Volkshuisvesting Nederlandse gemeenten (SVN), vandaag bekend.
De Starterslening van VROM, een driejarige rente- en aflossingsvrije lening voor koopwoningen tot 350.000 euro (Nationale Hypotheekgarantie), wordt verstrekt door gemeenten. Ruim de helft van de gemeenten biedt de lening aan. De gemeente betaalt de ene helft, het Rijk de andere. VROM putte uit een in 2006 ingesteld fonds van 40 miljoen euro.

Dat fonds is sneller uitgeput geraakt dan demissionair minister Van Middelkoop (Wonen, Wijken en Integratie, ChristenUnie) verwachtte. In maart schreef hij nog aan de Tweede Kamer dat dat eind dit jaar zou gebeuren. De populariteit van de regeling en de recente verhoging van de Nationale Hypotheekgarantie tot 350.000 euro, leidden ertoe dat het geld sneller op was.

Ook de landelijke koopsubsidie, de regeling Wet Bevordering Eigen Woningbezit (BEW), ging onlangs aan haar eigen succes ten onder. De BEW was bedoeld voor woningen tot 167.000 euro.

Gemeenten kunnen de lening nu zelf verstrekken, maar het budget daarvoor is vermoedelijk ook snel op. SVN wil dat het Rijk het eigenwoningbezit blijft stimuleren. De subsidie aan de koopsector – in 2010 15 miljard euro inclusief hypotheekrenteaftrek – is een belangrijk verkiezingsthema. Deskundigen van SER en CPB bepleiten hervorming van de woningmarkt."

Kans is dus redelijk aanwezig dat die lening m ook niet wordt. Morgen maar gelijk even contact opnemen met mijn gemeente voordat ik er echt te veel kostbare tijd in ga steken. Grote nadeel van die starterslening is ook dat je EERST een koopakte moet tekenen alvorens je die lening uberhaubt mag aanvragen. Zit ergens wel wat in natuurlijk, maar het maakt de teleurstelling des te groter wanneer er al een overeenkomst is en de pot blijkt leeg te zijn.

Verhuis maar gewoon naar friesland, daar heb je zo'n keet voor een ton. Hoef je ook niet bang te wezen dat mensen je auto onderkrassen.

Daarvoor heb je een garage toch :P

Binnenkort even kijken wat het me gaat kosten om nog een carport naast me huis neer te zetten, en of ik een kapvergunning nodig heb voor die boom voor me huis.

Vriend van me pa dacht ook ff een boom te kappen in de achtertuin, want hij was echt veeel te groot geworden. Nu hebben buren geklaagd bij de gemeente, waarna een paar mannetjes van de gemeente langs gekomen zijn om van alles te onderzoeken. De staat, leeftijd, grootte enz. Krijgt een dikke prent ervoor, die kan oplopen tot €20.000. Das echt van de gekken.

Back