Laat je kamer of huis zien #8

Status
Not open for further replies.
Ik kan met goed salaris en goede baan maximaal 160.000 hypotheek krijgen en daar heb je in mijn woonplaats precies NIKS voor (Zeewolde). Het begint hier zo'n beetje bij 180.000 KK.

Al gekeken naar die starterswoningenin de polderwijk? Paar vrienden van me hebben daar een huis gekocht voor 160.000 euro.

Volgens mij zijn er ook nog appartementen te koop daar..

+1 :'(

Hier koop je geen ene kut met een starters salaris man. Laatst zat ik eens te kijken op funda wat huizen kosten in het hoge noorden.... Sommige waren gewoon letterlijk 2x zo goedkoop.
Maarja, is dat de moeite om naar Friesland te verhuizen :? wtf heb ik daar nou. + Ik ga niet met een trekker land om ploegen vanaf 5 u s'morgens ofzo. :P
Tja, ik kom oorspronkelijk uit Friesland (Sneek), maar woon sinds 2004 in Rotterdam en omgeving. De Hoekse waard bevalt me eigenlijk wel meer dan prima, is heel mooi wonen. Zou nooit meer in R'dam oid willen wonen. Ook ik twijfel er wel eens over. Maar ga voorlopig niet terug naar het noorden. Sneek vind ik een prima plaats, maar er is gewoon geen werkgelegenheid. Inmiddels heb ik ook al een behoorlijke vrienden en kennissenkring hier in de regio, dat soort dingen verplaatsen toch wel, en dat wil ik ook niet zomaar verlaten.

Momenteel huur ik nog particulier, dat zal nog wel een jaartje zo blijven, maar als mn vriendin ook aan het werk gaat (zit nu nog in dr master, laatste jaar uni dus), zal er wel eea. veranderen. Het is nou eenmaal niet anders.

Al gekeken naar die starterswoningenin de polderwijk? Paar vrienden van me hebben daar een huis gekocht voor 160.000 euro.

Volgens mij zijn er ook nog appartementen te koop daar..

Zit daar ook grond bij? Welke zijn dat? Blijf eigenlijk liever in zuid maar als het echt wat is....

PM anders ff.

Dat is hier om de hoek:D

Let wel: het is voor de rest een rustig straatje maar je zit wel naast een basisschool zowat dus je zit permanent in de pleuris herrie.

Ik weet waar het is, mn gf komt uit Zuidland en ik uit Spijkenisse :P
School heb je geen last van, mensen moeten toch werken overdag! ;)

Alleen maar makkelijk een school dichtbij imo. En als je een beetje verdient, kun je zoiets toch prima betalen met zn tweeen?

Ik zou het misschien net alleen kunnen kopen als er geen k.k. bij zit, dus voor 189 incl. kopen maar dan zit ik wel dik aan mn max.
Aldus de Rabobank site :)

Mja de vraag is of je dat wilt, echter wordt je tegenwoordig bijna wel gedwongen lijkt 't...

Let wel: het is voor de rest een rustig straatje maar je zit wel naast een basisschool zowat dus je zit permanent in de pleuris herrie.

Hier tegenover zitten ook 2 basisscholen, alleen tijdens de pauze kun je wat horen. En als je gewoon overdag werkt is er toch niks aan de hand :)?

Moet je in je eentje bijna 4 ruggen in de maand verdienen. Als starter ben je verplicht samen met iemand te wonen voor hypotheek.

Ik zou het misschien net alleen kunnen kopen als er geen k.k. bij zit, dus voor 189 incl. kopen maar dan zit ik wel dik aan mn max.
Aldus de Rabobank site :)

Mja de vraag is of je dat wilt, echter wordt je tegenwoordig bijna wel gedwongen lijkt 't...

Nee, dat wil je niet. Gewoon wachten, of samen kopen.

half 8 naar informatie-bijeenkomst over mijn appartementen complex.

Ben benieuwd wat ik ga horen. Heb er nog weinig hoop in dat het door gaat.
Het gehele project is nu 1 keer uitgesteld omdat ze niet op het aantal verkochten woningen zitten(70%). Maar voor de meeste geïnteresseerde is het voorlopig-koopcontract contract deze week afgelopen. Denk dus dat die er niet mee doorgaan als ze vanavond geen definitieve bouw datum gaan horen.

Ikzelf zit er nog 3 maanden aan vast. Als ik geen hoogte heb binnen die tijd ga ik er ook mee stoppen spijtig genoeg.

Baal er wel van aangezien ik liever een nieuw appartement koop. Anders wordt het een ouwe huurwoning kopen:(.

Nou, ik ben net terug van de hypotheekadviseur. Ik kan het appartement kopen, en de woonlasten vallen me serieus mee (hypotheek is 430 per maand).

Alleen mag ik niets meer lenen als dat ik nodig heb om het appartement te kopen, en die is op de badkamer en toilet na, casco.

Alles moet ik dus verder uit eigen zak zien te regelen. Moet er even goed over na gaan denken....

Status
Not open for further replies.
Back