Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
Bizar idd, wij gingen van 15 naar 10 ofzo. Alle app tegen internetprijzen, echter excl. koelkast en montage. Maar best flinke keuken.

Had de keuken al gekocht zat op 13.000 ben op 7.000 uitgekomen. En dan nog maar de vraag of je het wel goed hebt gedaan :s

Daarom moet je ook niet naar een Mandemakers toko gaan maar naar een zaak waar je meteen een goede prijs krijgt...

Die zijn er zeker. Heb destijds zelf alle prijzen op internet van apparatuur enz. zitten vergelijken.

Apparatuur is logisch, je ben zelf ook een ei als je dat niet doet. Maar keukenkasten en montage e.d. is wel moeilijker om uit te zoeken. Zeker als je speciale maten heb zoals in mijn keuken. De eerste keer "boos" weglopen werkt wel goed btw, daarna is er ineens van alles mogelijk :P

@ Rick, je kan ook kiezen voor een glazen afzuigkap, maar recirculatie kappen zijn waardeloos, als je een keer bloemkool gaat eten of varkensvlees bakt meurt je hele huis alsnog

Heb het echt compleet verandert. Het is een L-keuken geworden. Dit heb ik gedaan zodat het huis straks wat groter lijkt en ik eventueel ook nog een eettafel kwijt kan. Een barretje is wel erg mooi maar durf het toch niet aan. Ook niet met de afzuigkap die dan zo'n beetje midden in de keuken/kamer zit.

Die breken inderdaad het zicht in de woning, daarnaast is een L-keuken een keuze, waardoor je veeeel meer indelingen kan maken, (en dus een mindere ballast vormt indien je het huis met deze keuken nog wil verkopen in de toekomst...)

Tja, veel werk... Ben je handig met gasleidingen, electra infrezen, water en afvoerleidingen? Vraag een specificatietekening op van de keukenboer, evt kun je het nog bij de bouw (nieuwbouw toch?) laten doen. Aannemers rekenen er wel grof geld voor. Hou er rekening mee dat de boeven van DMG niks aansluiten of zelfs weigeren de keuken te plaatsen als niet alles op zijn plek zit. Keukenmaffia :|

had eerst een andere keuken maar vond de opstelling niet goed. Helaas hebben ze de leidingen al gelegd. Nu kan ik wel zeggen ik laat het zo en neem de oude opstelling, maar ik moet toch wel 10 tot 15 jaar tegen de keuken aankijken dus wil het gewoon goed voor elkaar hebben. Helaas moeten de leidingen dus verlegt worden. Had gevraagd aan het bouwbedrijf wat het eventueel kost. Maar die willen ze niet meer verleggen. Maar ik zal wel even kijken heb wel aardig wat handige mensen in mijn kennissenkring.

Tja.. vond het zelf ook een beetje vreemd. Maar dit komt waarschijnlijk omdat het om een groot project gaat en hun ook aan een bepaalde datum zitten dat ze dit project klaar moeten hebben. Ben net nog even in mijn huis geweest, maar volgens mij is het een pokkenklus om het allemaal te veranderen. Wel balen.

Ik hoor het vaker en eigenlijk is het logisch. De baas heeft liever productiewerk dan maatwerk. Daarbij hoort ook een administratief deel ivm oplevering afspraken. Als je aan een werknemer van dat bedrijf vraagt of het buitendetijdvandebaas kan, komt het echt wel in orde. Misschien moet het zelfs na oplevering aangezien je anders de baas om zijn oren kan meppen met verkeerd geleverd werk.

maar zijn er hier mensen die mij kunnen vertellen of het kan? Of dat het onbegonnen werk is?

Zoals nu zit er midden in de kamer in het plafond een contactdoos alleen deze heb ik niet meer nodig. Kan ik zoiets netjes wegwerken?

het kan sowieso, maar hoe of wat is moeilijk in te schatten zonder idee van hoe het er nu uit ziet.

water/gasleidingen zijn zo verzet, dat is het werk niet... is het ingefreesd? of lopen de leidingen onder 't huis? (kruipruimte) contactdoos in plafond is al een wat moeilijker iets... wil je dat helemaal weg hebben, ga je moeten stucen... of anders een afwerkplaat/dekseltje erop.

Voor je gasleidingen en waterleiding zul je moeten frezen, electra zal ook verlegd moeten worden. Zit je wel goed met eventuele groepen? Hoe zat je met je afvoer van de afzuigkap?

waarom zou er gefreesd moeten worden?

bij mij lopen alle leidingen van de keuken, onder de kruipruimte... verplaatsen is dan peace of cake... gat boren, leiding verzetten....

electra is ook zo gedaan....

Status
Not open for further replies.
Back