Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.
Nice, ik ga hem hier volgend jaar waarschijnlijk vervangen. Heb een Nefit HR-combi uit '91 :W T lijkt wel alsof de wereld vergaat als dat ding gaat branden. Wie gaat het doen? Holland warmte?

Lol.. hier geeft ding ook een behoorlijke klap maar schijnt zo te horen.. beestje is uit 2002.. tijdje terug onderhoudsbeurtje laten geven en de monteur vond het er allemaal nog keurig uitzien.. zelf ff meegekeken en zag er idd keurig uit.. was ik wel blij mee :)

Mwoah, 1200 euro incl montage? Onderhoud vind ik duur...

Bij mij is het ook nog niet nodig, maar ik wil het voor zijn dat het ding kuren begint te krijgen.

Als je slim inkoopt en je laat hem zwart ophangen dan haal je dat wel, als je naar een cv bedrijf gaat en je wil een leuke ketel ben je zo 500 extra kwijt incl montage.

Je rendement zal stukken beter zijn inderdaad. Verder hebben nieuwe ketels uiteraard betere technologie en betere snufjes.

Ligt er natuurlijk een beetje aan wat je nu hebt. Ik heb al een VR hangen, maar ik zie wel dat mn verbruik 20% hoger is als in de rest vd wijk. Nou heb ik wel een hoekhuis, maar toch.

Ben trouwens 1550 kwijt inclusief montagemateriaal, thermostaat. Ik ken ook wel iemand die hem zwart op kan hangen, maar daar heb ik eerlijk gezegd geen zin in, scheelt mss 200 euro.

Een ketel uit 1995 heeft natuurlijk nooit hetzelfde of een beter rendement als een nieuwe HR ketel. De technologie is zoveel beter geworden in die jaren. Je gaat het zeker merken. Als jij een VR heb hangen en de rest van de wijk een HR heb je natuurlijk al een verschil, en een hoekhuis zal misschien een paar % extra vermogen vragen op jaarbasis. Niet heel veel in ieder geval. Tenzij je gevel niet extra is geisoleerd zoals ze tegenwoordig wel gewoon doen.

Ik heb mijn ketel en thermostaat via mn werk besteld, dat bespaarde me gewoon bizar veel geld. Daarom ook zwart oplaten hangen. Een installateur wil hem ook alleen maar ophangen als je de ketel bij hun koopt, want daar pakken ze de meeste winst. Uiteraard pakken ze ook bizar veel op aansluitmateriaal. Er gaat zo 70% extra op een koppeling bijv.

Op internet een ketel kopen is het beste eigenlijk als je geen connecties met een installateur heb, prijsverschil tussen internet en inkoop via werk is ook niet heel erg groot meer tegenwoordig en je heb ook gewoon je wettelijke garanties. Dan even een pipo opsporen die hem voor 100/200 euro ophangt en je heb weer een paar honderd euri in je zak gehouden :)

Tja, de ketel kost bij de goedkoopste partij 1000 euro. De thermostaat 200, en dan nog aansluitmateriaal, zeg 150 euro. Kom ik op 1350 euro. Laat ik hem dus lekker door een installateur ophangen voor 200 euro extra, inclusief garantie, lmfd.

Precies, loont IMO ook niet echt om dat zwart te laten doen. Onderhoudscontract er ook bij afgesproken dan?

CV-hal +ralf+

Tja, de ketel kost bij de goedkoopste partij 1000 euro. De thermostaat 200, en dan nog aansluitmateriaal, zeg 150 euro. Kom ik op 1350 euro. Laat ik hem dus lekker door een installateur ophangen voor 200 euro extra, inclusief garantie, lmfd.

Garantie op je ketel heb je hoe dan ook, ophangen kan je niets fouts aan doen :P
Maar snap best dat je niet "moeilijk" gaat doen voor 200 euro en dat je hem direct door hun op laat hangen.

Is huren geen optie? Mijne is ook van 2002 maar komt als het nodig is denk ik een huur in. Tegen die tijd dat die afbetaald zou zijn woon ik er toch al niet meer.

Is huren geen optie? Mijne is ook van 2002 maar komt als het nodig is denk ik een huur in. Tegen die tijd dat die afbetaald zou zijn woon ik er toch al niet meer.

Reken voor de gein eens uit, wat het je op 15 jaar extra kost.
Daarnaast....als je je huis verkoopt, dient de nieuwe eigenaar jouw contract & ketel over te nemen. Indien ze dit niet willen, dien jij het contract af te kopen.

Het is mooier dan je denkt, ik zou hem er gewoon nieuw in laten zetten. Goed verkoopargument ook trouwens!

_RGF6016.jpg

Getting there :)

Status
Not open for further replies.
Back