This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Laat je huis(kamer) zien #12

Status
Not open for further replies.

Wattage is wel afhankelijk van je stooklijn he, dan pas kan je echt precies uitrekenen wat het vermogen van je radiator is. En 5,2k watt voor je huiskamer? Ga eens isoleren jij!

Mwah, heb een installateur de boel laten berekenen, hij gaf aan dat het zo een simpele berekening is. Het huis is nu wel beter geisoleerd dan het was (heb zelf de plafonds gedaan). Heeft verder traditionele spouw en (oude) dubbelglas ramen. We zien het wel komende winter. Er hangt voor iig een 2600x500mm plaat-convector-convector-plaat radiator, die volgens mij 5000watt af kan geven.

Oh plafond in de woonkamer is overigens wel 260cm he

Je kan een simpele schatting maken, dat klopt, x aantal watt x m2 en dan kom je een heel eind. Echter om precies te zijn heb je een vabi berekening nodig, daar vul je zelfs de isolatiewaarden van je wanden, vloeren/plafonds en ramen in. Als hij dit gedaan heeft, moet je die berekening opvragen. Er komt dan een wattage uitrollen wat hij MINIMAAL nodig heeft om de gewenste temp. te halen. Als hij dan een kleinere/goedkopere radiator plaatst en je haalt de temp. niet dan kan je hem aansprakelijk stellen.

Simpele schatting (ruim genomen inhoud vd kamers) + 25% is het geweest geloof ik. Ik twijfel er niet aan, het is iemand die prima verstand van zaken heeft. Er is niet bespaard op materiaal. CV ketel wordt binnen nu en 2jr ook nog vervangen.

Overigens blijft de temperatuur in huis zeer stabiel nu, na meerdere echt warme dagen niet hoger dan 23 en nu gewoon 19, zonder bijverwarmen. Wellicht laat ik de spouw nog isoleren maar zoals ik al zei, eerst maar eens kijken hoe we de winter doorkomen

Dan zal het wel goed zitten
Was alleen een tip, ik heb vaak zat meegemaakt dat het niet klopte. En om zonder berekening je gelijk te halen is vrij lastig als consument zijnde

Nieuwe ketel scheelt sowieso flink veel, ook relaxt dat je binnen een paar sec gewoon lekker warm water heb! Wel klasse 4/5 nemen btw!

Mijn gelijk hoef ik niet te halen, het is familie

Vwb die ketel, zeker waar. Al valt die ketel mij nu ook nog niks tegen. Nefit HR combi uit '91, altijd goed onderhouden en ik heb in de douche erg snel warm water (zit dichtbij de ketel).

Ik had ook een ketel van 16 of 17 jaar, maar als je beneden de warme kraan openzet merk je pas echt goed het verschil, sowieso ook lekker als je meerdere warme tappunten kan gebruiken zonder dat je onder een ijskoude douche staat

Hier een AWB uit 2002 oid.. binnenkort onderhoudsbeurtje laten doen en dan kunnen we de wintermaanden weer prima in. Hier stoken wel al een paar weken niet.. temp in huis blijft 20.5 graden.. 's ochtends en 's middags pakken we precies wat zon mee (als ie er is) en voor de rest is het allemaal goed geisoleerd.. niet slecht voor een huisje uit +/-1900

ik snap niks van ketels ed... ik heb in de winter best moeite om 't huis overal goed warm te krijgen.. maar zit dan ook nog met enkelglas op de boven etages...

ook de waterdruk van douche valt me behoorlijk tegen, zijn dit seintjes dat de ketel dood aan gaan is?

en wat voor onderhoud moet er aan zo'n ding dan gebeuren? en als vervangen moet worden, tegen wat voor kosten zit ik dan te kijken?

Begrijp geen moer van CV gebeuren...

Voor mij geen AWB meer, knakenmerk Heb in mijn vorige huis een Thermomaster gehad en die ging 2x per jaar kapot.

Nieuwe ketel wordt ws. weer een Nefit, Bosch of Valliant, iets van die strekking.

*zat er hier al in en doet het prima

In vakantiehuis ook zo'n kreng.. is onlangs na 20-22 jaar vervangen.. weer een AWB.. nooit gedoe mee gehad.. als wij m moeten vervangen komt er ook wat anders voor terug.. gewoon een gevoel ofzo wat ik er bij heb

1 keer per jaar na laten kijken. Druk is wel goed? Moet 2 bar zijn.

De leidingdiameters van/naar je douche kunnen ook bepalend zijn voor je druk. Enkel glas is sowieso klote, imo direct vervangen door dubbel glas anders heeft een andere ketel imo niet veel nut, stook je je alsnog scheel.

straks even bellen voor een offerte, heb het nu lang genoeg uitgesteld dubbel glas. je hebt ook die reclame van nuon voor isoleren, is dat nog wat?

Status
Not open for further replies.