Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Als je een vraag stelt, kijk hier dan gewoon voor het antwoord, wel zo makkelijk:)

Maar kan je het niet proberen of het past/lukt. Denk dat een 25 uitlaat alleen een (extra) begrenzer heeft. Moet wel passen denk.
 
Ik ben bezig met het opnieuw inpakken van alle draden met isolatie tape.

Nu is de volgende draad losgeraakt

[ir]http://i.imgur.com/GAcpw.jpg[/ir]

Allereerst, hoe heet het onderdeel waar een vraagteken bij staat? (dacht knipperlicht relais, er loopt een draad naar de accu en de ander naar de andere rood geomcirkelde plek)

2de vraag is, hoe krijg ik deze beide weer aan elkaar? Zat al te kijken naar een kroon steentje maar dat gaat niet werken :p

Andere vraag is, wanneer zijn je balhoofdlagers aan vervanging en is dat aan de buitenkant te zien?
 
Als je een vraag stelt, kijk hier dan gewoon voor het antwoord, wel zo makkelijk:)

Maar kan je het niet proberen of het past/lukt. Denk dat een 25 uitlaat alleen een (extra) begrenzer heeft. Moet wel passen denk.

idd , intussen had je het al 20 keer kunnen proberen of het past ;)

Ik heb die uitlaat zelf niet, en kon deze goedkoop krijgen. Straks koop ik die en dan werkt het niet...
 
Hallo ik heb een vraagje aan de heren (en dames) die er meer verstand van hebben.

Ik had me vandaag via marktplaats een cillinder gekocht 2500 km gelopen.

Ik kom thuis haal mijn cillinder eraf (18,897 km gelopen) kom ik tot de ontdekking dat er op die nieuwe cillinder een extra gat zit en 2 pinnen, doh watergekoeld ik sukkel!!

Nu is mijn vraag of het mogenlijk is om die water gekoelde cillinder toch op mijn scooter te zetten?

Mvg Dennis
 
Vraagje, ik heb hier een malossi sport70cc, deze is te koop met of zonder cilinderkop. Maar als je een kit koopt zonder kop, plaatst men dan een originele 50cc kop op deze cilinder?

Dat gaat niet werken toch? Ik heb hier een hebo cilinderkop en een dr cilinderkop, beide 70cc, maakt het uit welke ik gebruik?

En ik heb een top performance krukas gekocht maar er zit in de drijfstang geen gaatje ter hoogte van het small end lager, dit dient voor smering toch? kan het geen kwaad zonder dat gaatje?
 
Ik ben bezig met het opnieuw inpakken van alle draden met isolatie tape.

Nu is de volgende draad losgeraakt

[ir]http://i.imgur.com/GAcpw.jpg[/ir]

Allereerst, hoe heet het onderdeel waar een vraagteken bij staat? (dacht knipperlicht relais, er loopt een draad naar de accu en de ander naar de andere rood geomcirkelde plek)

2de vraag is, hoe krijg ik deze beide weer aan elkaar? Zat al te kijken naar een kroon steentje maar dat gaat niet werken :p

Andere vraag is, wanneer zijn je balhoofdlagers aan vervanging en is dat aan de buitenkant te zien?

Wat een rommel zeg.

Als je de electronica origineel wil laten. Koop dan een andere kabelboom :p
 
Solderen en krimpkous zou ik doen idd :p

Even vraagje van mijn kant:

Vandaag mijn SP2000 verder in elkaar gezet, vonkt niet.
Heb aantal dingen al geconteroleerd.

Nu trok ik de stekker van de bobine en zette daar de meetpennen van de multimeter op. (12v)
Bij kicken ging het wijzertje goed bewegen. Zoals normaal.
Ontsteking kapot is dus uitgesloten.
Mij lijkt dat de bobine(/cdi) stuk is?

Alvast bedankt :)
 
Mja maar hij wekt spanning op.
Jammer dat een sp een andere aansluiting heeft dan de oudere modellen.

Dadelijk even een bobine lenen van een vriend van me, dan weet ik het meteen.

Zal zo ook even de ohms meten, noteer ik dat en weet ik het voor volgende keer.
Kan ook gewoon via stekker van bobine neem ik aan?
 
de waardes die je moet meten moet op een bepaalde manier , 2 draden en dan doormeten op ohm , en dan heb je dus de spoel door te meten en de pickup.

de bobine kun je ook doormeten , maar is dus ook wel te proberen , ik heb er altijd 1 liggen :p
 
Wil binnenkort een cilinder bestellen voor de Derbi. Hij moet het volhouden met de brommercross (goed afstellen dus :p) en het liefst een vlinderpoorter aangezien mij lijkt dat dit wat minder zwaar is voor de zuigerveer.

Zat zelf te denken aan een Athena of een Gilardoni. Iemand nog eventuele suggesties? Budget rond de 200-250.

En wat ik me nou ook wel eens afvroeg was waar het kwaliteits verschil eigenlijks in zit met krukassen. Waarom is de 1 zoveel duurder dan de ander?
 
vlinderpoort of andere poort maakt geen ruk uit..


krukas kun je bijv. aan Doppler , Rito oid denken , de duurdere krukassen zijn uiteraard net wat beter maar zijn dan ook voor setups met veel meer pk's en 70cc..

dus totaal niet nodig..

wat wil je met de cilinder? zo monteren of ook nog tunen?

ik zou persoonlijk een MHR replica nemen , zijn van zeer degelijke kwaliteit!

http://www.josdijkman.nl/shop/index.php?act=viewProd&productId=2583
 
Back
Top