Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

180 euro? Daar had ik bijna mijn complete motor voor laten coaten. Frame, subframe, voorvorkpoten, riadiateur kooi, valbeugels, velgen etc. Was 220 euro kwijt dacht ik.

Scooterframe moet je bij een normaal bedrijf rond de 60-80 euro
 
Me frame laten coaten heeft geen toegevoegde waarde als ik hem wil verkopen. Wel dat me frame er netjes uit ziet en kan met deze oplossing ook.

Hecht de lak wel goed als je geen primer gebruikt? Subframe staat al in de Noverox en ziet er best netjes uit!
 
mja , als je m toch verkoopt , waarom dan zoveel moeite doen? gewoon met een roestborstel in het rond en direct met zwart overspuiten , liefste met een spuitbeker. Het ontvetten is het belangrijkste.

je ziet er immers ook nog weinig van..

ik doe dit regelmatig zo , soms even wat schuren maar een frame dat opnieuw word gespoten en goed in de lak zit zal de eerst tijd echt niet meer gaan roesten..

maar ook al zou je het frame geheel laten caoten e.d. , dan nog kan het zijn dat een frame binnen een half jaar al roest.. ik heb het zien gebeuren met nieuwe scooters zelfs!!
 
Verkoop hem de komende tijd niet hoor! Geld speelt natuurlijk altijd een rol mee. Het frame hoeft geen schoonheidsprijs te hebben en moet er gewoon verzorgt uitzien.

Denk dat ik gewoon na de laag noverox gewoon een primer aanbreng en hem lak en eventueel als bescherming hem inspuit met heldere tectyl of vaseline spray.

Geloof in die hamerslag troep ook niet zo aangezien je hiermee het roest proces niet stopt en de roest gewoon blijft zitten. Je zorgt daarmee eigenlijk dat het niet erger wordt..
 
Als ik een nieuwe cilinderkit koop ga ik niet gelijk de zuiger veranderen voor een andere.... En wil gewoon een kant en klare uitlaat. Laat niet 1 maken voor 300 euro. Dit 1ste seizoen moet die gewoon goed lopen. Cilinder laat ik wel afwerken.
 
Zat aan een mk thrower of yasuni cross te denken. Maar dan niet nieuw. Staan genoeg nette op MP namelijk. En wat ik ook niet moet vergeten is dat het wel erg op zijn flikker krijgt en ik hem dus niet scherp kan gaan afstellen

Edit: Volgensmij zit er al een MK Thrower uitlaat bij:

[ir]http://i39.tinypic.com/5123cw.jpg[/ir]
 
Last edited:
Als ik een nieuwe cilinderkit koop ga ik niet gelijk de zuiger veranderen voor een andere.... En wil gewoon een kant en klare uitlaat. Laat niet 1 maken voor 300 euro. Dit 1ste seizoen moet die gewoon goed lopen. Cilinder laat ik wel afwerken.

300 euro is ook wel genoeg :P

een metrakit Thrower zal het wel leuk doen opzich.

je kunt een crosser gewoon goed afstellen , het draait niet veel toeren..
 
Afgelopen keer heb ik met een yasuni nog wat uitlaat gereden... Welk model echt geen idee :P. Weet wel dat we hem doormidden moesten slijpen om vervolgens hem in een andere bocht te laten draaien. En het liep nog hard ook :P.

Dan moet dit al helemaal lukken. Mijn demper van de KX80 er weer op drukken en gaan :).
 
Is een 4 takt piaggio zip uitlaat van een 45 hetzelfde als de 25 versie? Dus zelfde prestaties? Vriend van mij heeft een 25 en zijn uitlaat is kapot, nu wil hij een andere. Een vriend had hem zijn 45 uitlaat aangeboden.

Kan je mij een PM sturen, ik kijk hier (bijna) nooit.
 
Heeft het nut/zin om mijn standaard(al 25k oud) standaard membraan na reviseren en monteren(dr70 standaard, 17.5, standaard vario etc, sito+) te vervangen voor een vl13?
 
Back
Top