Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Remblok vernieuwen

Hallo,
mijn achterrem moet worden gemaakt dus ook nieuwe remblok in
wie heeft de handigheid om het te repareren voor een klein bedrag?
Omg Den Haag en het is een retro scooter
 
Is bij het monteren van een Piaggo Yasuni C16 en S6 cilinder een uitlaat pakking nodig? Heb ergens gelezen dat het niet nodig is, maar de C16 heeft helemaal geen conische flens. Dus ik heb altijd een pakking er tussen gedaan. Zit alleen met het probleem dat om de maand de uitlaat begint te lekken aan het cilinder, en ivm de bocht/subframe kom ik niet aan de schroeven. Ben het nu onderhand zat iedere keer het hele blok eronder uit te moeten draaien of om met een lekke uitlaat te rijden.. Iemand tips?!
 
Ik heb een membraan met carbon klepjes, alleen komt er licht door sommige puntjes, dan zijn ze versleten toch?

Ik heb een nieuw setje carbon klepjes, alleen aan een kant zitten gele punten erop en aan de andere kant niet, hoe moeten ze gemonteerd worden? En kan je nieuwe kleppen gewoon monteren of moet je nog iets speciaals ermee doen? ;p

alvast bedankt
 
Is bij het monteren van een Piaggo Yasuni C16 en S6 cilinder een uitlaat pakking nodig? Heb ergens gelezen dat het niet nodig is, maar de C16 heeft helemaal geen conische flens. Dus ik heb altijd een pakking er tussen gedaan. Zit alleen met het probleem dat om de maand de uitlaat begint te lekken aan het cilinder, en ivm de bocht/subframe kom ik niet aan de schroeven. Ben het nu onderhand zat iedere keer het hele blok eronder uit te moeten draaien of om met een lekke uitlaat te rijden.. Iemand tips?!



dat ligt eraan ,op de meeste cilinders KUN je dit zonder pakking monteren MITS de flens perfect vlak is en je siliconepakking gebruikt als afdichting..

dus flens in de draaibank en vlak draaien is het beste , maar beter haal je gewoon even een pakking , zo duur zijn ze niet ;)


verder , gewoon het juiste gereedschap kopen , of imbus boutjes erin doen..
 
Ik heb een membraan met carbon klepjes, alleen komt er licht door sommige puntjes, dan zijn ze versleten toch?

Ik heb een nieuw setje carbon klepjes, alleen aan een kant zitten gele punten erop en aan de andere kant niet, hoe moeten ze gemonteerd worden? En kan je nieuwe kleppen gewoon monteren of moet je nog iets speciaals ermee doen? ;p

alvast bedankt

dat er licht door komt wil niet zeggen dat ze niet goed zijn hoor.

het maakt opzich niet uit welke kant , gewoon proberen hoe ze het beste sluiten , het zijn neem ik aan Stage6/Athena plaatjes , zijn niet zo denderend..
 
dat er licht door komt wil niet zeggen dat ze niet goed zijn hoor.

het maakt opzich niet uit welke kant , gewoon proberen hoe ze het beste sluiten , het zijn neem ik aan Stage6/Athena plaatjes , zijn niet zo denderend..

ok, tja zou het dan beter zijn de oude gewoon te laten zitten? Want er komt maar door een paar plekken licht door heen, door de puntjes van het carbon zegmaar, want als die nieuwe die ik heb niet super zijn dan kan ik de oude beter laten zitten :p
 
dat ligt eraan ,op de meeste cilinders KUN je dit zonder pakking monteren MITS de flens perfect vlak is en je siliconepakking gebruikt als afdichting..

dus flens in de draaibank en vlak draaien is het beste , maar beter haal je gewoon even een pakking , zo duur zijn ze niet ;)


verder , gewoon het juiste gereedschap kopen , of imbus boutjes erin doen..
Thanks! Dan blijf ik gewoon met pakking rijden. Ik heb het juiste gereedschap. Weet niet of je wel eens een C16 (of een andere Yas, had het ook met mn R) onder een Ice hebt gezien, maar daar kom je met geen mogelijk gereedschap aan door het subframe. Slechts 1 van de twee kan je aandraaien zonder het blok een paar cm naar achter te trekken. Hoezo imbus, denk je dat het dan makkelijk wordt om ze aan te draaien? Zal het eens proberen, kijken of het wat uitmaakt. Bedankt voor je reactie.
 
Last edited:
help

heey allemaal .. ik heb sinds gister een scootertje op de kop kunnen tikken en na 2 jaar autotje te hebben gereden dacht ik van tjah toch wel leuk om weer te beginnen met zon scootertje.. nou heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen en komt er witte rook uit de uitlaat .. kan dit liggen aan het feit dat die 1 jaar compleet stil heeft gestaan in een schuur of dat hij motorisch niet helemaal klopt ? kan iemand mij iets vertellen hierover thnx dennis+ralf+
 
Ik heb even een vraag over yamaha booster nieuw model , links bij de luchtfilter komt er warme lucht ? de brommer is aan het roderen en ik ken zelf echt zo goed als niets van brommers

is dit normaal en/of is dit makkelijk te herstellen ?
 
heey allemaal .. ik heb sinds gister een scootertje op de kop kunnen tikken en na 2 jaar autotje te hebben gereden dacht ik van tjah toch wel leuk om weer te beginnen met zon scootertje.. nou heb ik hem eindelijk aan de praat gekregen en komt er witte rook uit de uitlaat .. kan dit liggen aan het feit dat die 1 jaar compleet stil heeft gestaan in een schuur of dat hij motorisch niet helemaal klopt ? kan iemand mij iets vertellen hierover thnx dennis+ralf+

het kan inderdaad zijn dat de scooter even de "troep" eruit draait. Het kan ook zijn dat er koelvloeistof in je cillinder komt of doordat er teveel olie gemengd is!
 
Thanks! Dan blijf ik gewoon met pakking rijden. Ik heb het juiste gereedschap. Weet niet of je wel eens een C16 (of een andere Yas, had het ook met mn R) onder een Ice hebt gezien, maar daar kom je met geen mogelijk gereedschap aan door het subframe. Slechts 1 van de twee kan je aandraaien zonder het blok een paar cm naar achter te trekken. Hoezo imbus, denk je dat het dan makkelijk wordt om ze aan te draaien? Zal het eens proberen, kijken of het wat uitmaakt. Bedankt voor je reactie.

als je een t-sleutel imbus hebt wel ja , met ronde kop is dan het mooiste (bolletje)
 
ligt eraan wat je ermee wilt doen , een 19mm kun je zat mee , is groot zat op zich..

maar 21mm wil ook prima uiteraard , maar net wat je leuk vind..

een Evo zit een kop bij ,een andere kop past niet zomaar.

een C21 is een zeer goed uitlaatje voor veel vermogen , maar een C16 loopt ook zeer goed op een evo..
 
bij de meeste webshops wel en de meeste scooterzaken wel..

dit moet waarschijnlijk wel speciaal besteld worden.

maar of deze nog leverbaar is weet ik niet , misschien staat er op marktplaats.nl ofzo nog wat , je kunt het hier ook even vragen of iemand nog wat heeft liggen.
 
De cilinderkop van latere modellen evo cilinders passen ook (en zijn volgens mij zelfs identiek)
Er past niet zomaar een andere op idd.

C21 loopt ie mooi mee, 21mm d.o ook.
 
Is het mogelijk om een cillinder van een aerox af te halen ZONDER de uitlaat aan de zijkant los te halen, want die zitten namelijk nog vast me originele torxbout met het puntje in het midden.

Iemand een idee, kan het proberen maar is handiger om het van te voren te weten.
 
Back
Top