Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Hadden geen micrometer die de zuiger kon opmeten. Heb wel de zuiger in de cilinder gedaan en dan met een voeler er tussen gehad. De enige voeler die er tussen kwam was die van 0.05. Kleinste die we hadden.
 
Zuiger even meesturen naar de tuner;) Dan kan hij goed beoordelen of het nog kan. Mooiste is even de cilinder laten poetsen met nieuwe zuiger. Heb je alles fris wat vaak positief voor het vermogen is.
 
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik bij mijn benzinevlotter kom om het een tikje te geven want mijn meter slaat niet meer uit. Baotian bt49qt12. Ps moet ik mijn tank eerst leeg maken om erbij te komen?
 
Last edited:
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik bij mijn benzinevlotter kom om het een tikje te geven want mijn meter slaat niet meer uit. Baotian bt49qt12. Ps moet ik mijn tank eerst leeg maken om erbij te komen?

ik weet niet hoe het bij deze zit , maar meestal zit de vlotter vanaf de bovenkant. als deze wel aan de onderkant zit moet er een draadje aan zitten.
 
dat klopt , maar dat moet je ook wel zien als die dicht zitten :P

ik heb inderdaad vaak zulke lompe lui gezien die gewoon de schijf vol met modder hadden , word je in het begin moedeloos van haha!
 
Hahaha dat is inderdaad erg vervelend :P Maar meeste mensen geven er gewoon allemaal geen zak om, de brommerzaak lost het wel weer op. Maar wel scheve gezichten als ze een hoge rekening krijgen :P
 
tja , that's the price you pay :P

ik doe er tegenwoordig niet moeilijk meer om , het moet goed klaar (anders trek je zelf aan het korste eind) en dat kost geld gewoon...

wel belangrijk iig om je remmerij schoon te houden!
 
Idd maar de rest is gewoon net zo belangrijk. Stond er gisteren gewoon van te kijken toen een klant met een chinese bamiscooter vroeg of er betere banden te koop waren :P Dat zo'n persoon uberhaupt merkt/weet dat er verschil in banden zit :p
 
Hee jongens,

Ik heb even 2 kleine vraagjes.

Mijn scooter heeft een stage6 verstelbare koppeling met rode trekveertjes en de drukveer die wordt geleverd bij een Doppler s2br variateur.

Mijn scooter trekt pas echt hard op als die 5-10 km/h rijdt en bij de 60km/h zakken de toeren in en gaat die wat langzamer naar de top.

Mijn setup:

Cilinder: Stage6 street race 70cc AC
Uitlaat: Yasuni R, ontgrensd
Carburateur: Dell'Orto 19mm PHBG DS
Variateur: Doppler s2br
Koppeling: Stage6 verstelbaar

Variateur gewichten: 5.5 gram
Koppeling trekveertjes: Rood, iets strakker aangedraait
Koppeling drukveer: Drukveer geleverd bij Doppler S2BR (ik kan zo niet bepalen welke drukveer equivalent is onder deze drukveer)

Edit van vraag: Welke trekveren en drukveer raden jullie mij aan?

Hartelijk dank!
 
Last edited:
0-5km/u is trekveertjes, mits de carburateur goed afgesteld is.

Dat hij op top inzakt ipv langzaam iets in toeren klimt heeft met je drukveer te maken, maar of die strakker of minder strak durf ik niet te zeggen. Ligt eraan hoeveel % je huidige drukveer is
 
0-5km/u is trekveertjes, mits de carburateur goed afgesteld is.

Dat hij op top inzakt ipv langzaam iets in toeren klimt heeft met je drukveer te maken, maar of die strakker of minder strak durf ik niet te zeggen. Ligt eraan hoeveel % je huidige drukveer is

Bedankt voor je reactie.

Ik bestel wel wat veren en ga van het weekend aan de slag.
 
Hi kent iemand in rotterdam een adres dus geen bromfietshandel waar ik mijn scooter kan laten opvoeren. Ik heb een baotian bt49qt12. Ik wil hem alleen iets sneller laten optrekken en max 70 laten rijden.
 
Maat vn mij rijd al ganse dag met z'n aerox vandaag eerste dag dat hij mag rijden hij heeft een occasie gekocht en rijd al ganse dag perfect nu rijd hij naar huis belt mij een zegt dat zijn aerox precies van zelf afremd endan uiteindelijk stil valt om de 100meter ofzo HELP iemand? thx
 
Back
Top