Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

@ Dennis

Waarschijnlijk een warmloper/vastloper.
Ik zou even kijken of er nog wel olie in zit.
En even de oliepomp controleren.

Maar als het inderdaad een van de twee is dan zal je cillinder ook niet al te lang meer meegaan.

@Lowa

Je zou er altijd nog een andere Cdi kunnen inzetten een 45km/h.
 
Hoi ik heb een vraag,
Mijn uitlaat is verroest, deze ga ik dus matzwart spuiten met hammerite hittebestendige lak (matzwart)
Nou heb ik bekeken wat ik moet doen als ik deze gespoten heb, maar op verschillende forums lees ik dat ik de uitlaat zo'n 250 graden moet laten worden direct na het spuiten, terwijl er op de bus staat dat het gespoten voorwerp na spuiten 24 uur gedroogd moet laten worden.
Wat is nou de beste manier?
 
Ik heb mijn olie pompje eraf gehaald.
Maar de waterpomp gaat op hetzelfde tandwiel.
moet ik gewoon dat ''afdekplaatje'' terug erop zetten.

Me start motor heb ik er ook afgehaald wat doen de meeste mensen om vuil in het blok te voorkomen ?
 
Maat vn mij rijd al ganse dag met z'n aerox vandaag eerste dag dat hij mag rijden hij heeft een occasie gekocht en rijd al ganse dag perfect nu rijd hij naar huis belt mij een zegt dat zijn aerox precies van zelf afremd endan uiteindelijk stil valt om de 100meter ofzo HELP iemand? thx

Helemaal goed! Houde zo!
 
Helemaal goed! Houde zo!

Daar help je hem volgens mij niet echt mee ?

--
ontopic

Ik heb mijn olie pompje eraf gehaald.
Maar de waterpomp gaat op hetzelfde tandwiel.
moet ik gewoon dat ''afdekplaatje'' terug erop zetten of heel de oliepomp ?

Me start motor heb ik er ook afgehaald wat doen de meeste mensen om vuil in het blok te voorkomen ?

Gewoon een lege startmotor terug plaatsen ?

Ook zoek ik een radiateur beugel voor een zip sp 98 weet iemand of ik deze nog ergens kan bestellen ?
 
Last edited:
nu ben ik het boutje kwijtgespeeld die mijn gasschuif vastzet op de carburateur, ik heb een zip 2000 met een dellorto 17.5 elektrische choke. nu heb ik daar een imbus ingezet met een moertje onder. maar is die draad een normale M maat toch (bijvoorbeeld m8 maar dat is het niet) want ik kan mijn boutje er soepel indraaien maar dan stopt het opeens, ofwel is de draad die erin zit gewoon kort, kan dat?
 
Ik heb een booster spirit met dell'orto 21mm carbu en originele gaskabel en gashandvat. Nu heb ik gemerkt dat de gasschuif niet helemaal tot boven gaat. Wanneer ik mijn gas volledig tot einde draai kan de gasschuif nog +- 3 mm hoger in de carbu.

Maakt dit verschil, want hij rijd prima. Of is het nodig een ander gashandvat te monteren indien ik de gasschuif helemaal boven wil krijgen?

alvast bedankt!
 
Kunt inderdaad beter een snelgas hendel erop zetten met een universele gaskabel (wel een goede pakken met teflon coating aan de binnenkant).

Dat laatste beetje dat je gasschuif niet omhoog gaat is zeker belangrijk. Dat moet gewoon helemaal omhoog gaan zoiets.
 
belangrijke is dat de kabel zelf goed is , en niet stug , veel universele kabels zijn TE stug en knappen daarom ook. Je kunt die vaak zien doordat de kabel bij knikken echt knikt of alleen maar buigt , buigen is goed , als de knik blijft staan niet..

ik gebruik vaak imitatiekabels en maak deze op maat , vaak van SRwww , kant en klare kabels dus. dit type is lang genoeg , en past op veel scooters met kleine aanpassingen

MAAR , het gashandvat is prima van Yamaha , het is waarschijnlijk de kabel die je totale slag beperkt , Yamaha werkt meestal met 2 delige gaskabels , en in het verdeeld zit gewoon niet meer slag , dus is een andere kabel alleen meestal wel genoeg!
 
dus het probleem zit in de gaskabel, best mogelijk ja want die is inderdaad gesplitst in 2 delen.

Wat pas je dan aan bij een gaskabel van een SRwww?

Op lengte maken en dan zo een los bolletje op schroeven bij het gashandvat?
 
Back
Top