Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

bedoel je de 2 verschillende systemen?
nat en droog systeem.

als je het verschil daar tussen nog niet eens zou ik wederom heel dat NOS/NX gebeuren in de winkel laten liggen tot je daar iets of wat verstand van hebt, anders gaat het je veel geld kosten :)
 
de verschillen tussen nat en droog weet ik redelijk.. ik probeer me van te voren wel wat te informeren voordat ik iets doe.. =] ik zeg niet dat ik er veel van af weet maar goed nou vraag ik dus gewoon hoeveel een set ong. voor de scooter kost.

*edit en waar ik er een kan kopen oid.
 
Hallo

Ik ben een chinees blokje op een kartframe aan het bouwen. De kabels van de onsteking zijn afgebrand, dus heb ik een nieuwe onsteking, bobine en een CDI (Wist niet zeker of dit nodig was maar ik had het voor de zekerheid er maar bijbesteld) besteld. Nu is mijn vraag hoe ik dit aansluit. Heeft iemand hier misschien een tekening?
Als hij maar loopt is het goed. Verlichting enzo is niet nodig.

Alvast Bedankt
 
Ik wil een paar foto's plaatsen van de ontsteking etc. Hoe moet ik foto's plaatsen ik heb het gewoon via TinyPic gedaan? maar dan krijg ik deze melding?


Post denied. New posts are limited by number of URLs it may contain and checked if it doesn't contain forbidden words.
 
Het blok is volgens mij van een dirtbike ofzo.
het blok:
2zp76me.jpg


1rrvk4.jpg


Ik heb de volgende nieuwe onderdelen gekocht:
onsteking:
20afo8w.jpg

bobine:
i3dnk3.jpg

CDI:
1z51cwj.jpg


Ik hoop dat je op deze manier mijn vraag kunt beantwoorden.
 
Last edited by a moderator:
Weet er iemand of ik de 5punts voorvelg van mijn nrg zomaar kan vervangen door een ouder type 3 punts velg ? Ik heb ergens gelezen dat de kilometertelleraandrijving anders is. Of kan ik mijn nieuw type kmteller kabel gebruiken op een oud type kilometertelleraandrijver ? Alvast bedankt.
 
Killometertelleraandrijveris idd anders, kabel is wel over te zetten. Je komt alleen niet uit met je remklauw tov je remschijf, oud type schijf is kleiner dan de nieuwe 5 punts.
 
Thnx Arne. Dat de remschijf anders is begrijp ik, daarom wil ik het juist :P Ik heb pas een f32s gekocht voor mijn nrg mc3. Alleen nu zit daar dat adaptertje niet bij om mijn originele remklauw te gebruiken. Wat moet met een 5 gats 220mm remschijf. Nu wil ik dus een oude 190mm schijf + velg gaan gebruiken zodat ik de remklauw die bij de f32s komt kan gebruiken. Omdat het een scooter is die ik dagelijks gebruik wil ik niet met een zelf in elkaar geflanst adaptertje werken.
 
Iemand een goede (online) winkel voor scooter banden?

Ik heb een Speedfight 3 LC en me (slick :P) achterband heeft het vandaag begeven! Maat is 130/60-13

Kwam Deestone D805 band tegen van € 35,98 maar ook een Pirelli SI 26 van € 56,98. De achterband was van Hutchinson en had er nu zo'n 12.000 km gereden en heeft het nu pas begeven dus best prima! Iemand advies?

Zat te denken over Michelin Pilot City, Power Pure (nieuw model?) en van Pirelli de EVO22. Kenda en Deestone schijnt waardeloos te zijn en ML50 slijt voor mij te hard na de verhalen.
 
Last edited:
deze dan : nog goedkoper , maar ook geen verzendkosten!

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....5&Transport=P&tyre_for=Roller&dsco=1107&m_s=1

Michelin maakt gewoon goeie banden , dwz banden met goeie rij-eigenschappen , vaak is het wel zo dat deze iets minder lang mee gaan (bij normaal gedrag zo'n 9 a 10.00 km) , een Deestone of Kenda band is goedkoper , maar ook veel harder , dus minder grip , minder comfortabel e.d..

die afweging zul je moeten maken , ik vind Pilot sport wel goed , maar ook de Maxima banden zijn erg goed , en dat is ook Michelin alleen dan goedkoper maar rijden super alleen slijten dus weer wat sneller..

de Pirelli is overigens bij onderstaande zaak een stuk goedkoper! deze zijn ook best slijtvast! ik heb overigens vaak besteld bij deze zaak!

http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop....5&Transport=P&tyre_for=Roller&dsco=1107&m_s=1
 
Oke top!

Ik had zelf even ook nog naar Euroscooters gebeld en vertelde me dat De Power Pure de Pilot Sport gaat vervangen dus heb ik toch gekozen voor deze bandjes!

Kosten me 57 euro en viel me reuze mee. Hopelijk kunenen ze wel wat kilometers mee. Veel positieve recensies gezien.

Met Michelin zit je vaak wel goed zoals ik het zo hoor ;)
 
kheb een kelk van pw1 op aerox ma omde 2 dagen moetk die uitkuisen omdasse vol zit me olie endan wilt brommer ng amper vooruit weet iemand een oplossing maar ik wil wel mijn kelk houden thx
 
Back
Top