Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Ik heb ook een carb probleempje
Ysn 17,5 carb : hangt vol met olie en stof langsbuiten en lekt olie en die loopt in men filter
een carb moet toch redelijk droog blijven ? Kheb een derbi met dellortho carb 17,5 en die blijft proper en droog.

Weet iemand waardoor dit komt?
 
als hij helemaal vol zit met olie is er iets niet goed...

dan zal er wss wel iets binnenin of een slangetje kapot zijn oid. of niet goed aangesloten.

hij lekt gewoon olie of zit er rondom gewoon wat olie?
 
neen als ik mijn scooter start zonder kelk gwn puur op carbu zie ik ik dat hij nogal redelijk veel olie uitblaast elke keer is gas geef of als ik blijf gas geven en als ik dan met kelk rijd blijft dit waarschijnlijk allemaal in de kelk zitten dan moet ik ze uitblazen met luchtdruk endan kan ik weer een paar dagen deftig rijden
 
Hallo,

Ik heb een twee radiateurtjes maar geen kvs slangen nou heb ik op jos dijkman gekeken voor kvs slangen maar die zijn momenteel niet in voorraad.
Nou zit ik ook met de diameter van de slangen.

Bij de groote 180cc pia radiateur heb ik een 4 aansluit punten 2 grote 2 kleine.
De groote zijn 18mm en de kleine 9mm Dit is op het breedste punt !
Welke maat slangen moet ik hiervoor gebruiken.
Ook heb ik een tapdraad in het groote radiateur zitten is dit voor een sensor of ?

Dan de kleine radiateur:
16mm groote aansluitingen dikste punt, pijpje: 14mm
Kleine aansluitingen 9mm dikste punt, pijpje: 8mm

dan even nog metingen van het buisje zelf niet het dikste punt:
180cc rad
groot 17mm
klein 8mm

Welke maat kvs slangen kan ik hiet het beste voor gebruiken en slang klemmen ?
En heeft iemand nog een adres waar ik ze eventueel kan halen als jos dijkman ze niet meer heeft.

Dan nog een kort vraagje:

Mijn grondplaat van me ontsteking mist 2 verzonken boutjes en ik kan deze nergens vinden.
afmeting: 5mm breed 12,6mm schroefdraad de kop zelf is 9,7mm
Iemand een idee waar ik ze los kan bestellen ?

Alvast bedankt !
 
Sinds eergisteren maakt mijn scooter teveel toeren bij vol gas. De begrenzing bij de vario en begrenzing van de gianelli shot zijn eruit. Ik heb sproeier maat 58 er in. Sinds kort heb ik er goedkopere olie (rode semi synthetische) in gedaan. Daarvoor had ik blauw/groen achtige ook semi synthetische. Waar zou het aan kunnen liggen? De uitlaat wordt ook super heet na een paar minuten rijden.

Sent from my Lumia 800 using Board Express
 
NIET tappen!! wat je kunt doen is heel voorzichtig het braampje weg vijlen , maar nog beter is een draadvijl , deze is hier speciaal voor.

met een snij-ijzer maak je de krukas kapot!

snijijzers zijn voor grof werk ,niet voor krukassen.
 
Ja heb het al met een mini vijltje geprobeerd ook koop ik even een aantal nieuwe moeren.
Even kijken waar ik zon draadvijltje kan halen!

iedergeval bedankt :)

Welk schroefdraad is het volgens mij metrisch of niet ?
 
dat verschilt per scooter , meestal M10x 1,25 , een draadvijl is wel vrij prijzig om te kopen , 20 a 25 euro , daar zit wel een aantal verschillende soorten op die je kunt vijlen.
 
Hallo allemaal ik heb nog een vraag voordat ik dit weekeind mijn malossi f32s ga monteren. Heeft er iemand enig idee hoe ik mijn kilometerteller mechanisme moet vast zetten ? Op mijn originele vork zit er een inkeping zegmaar in de voorvork poot zodat het tellermechanisme vast blijft zitten.

Alleen op de f32s zit geen inkeping, kan ik de teller gewoon zo monteren ? gaat deze dan niet mee draaien? Ik neem aan dat die inkeping op de originele vork er niet voor niets zit.
 
Sproeier voor alu cilinder

Hallo,

Ik heb een standaard setupje met 50cc, ontgrensde uitlaat en vario en alle luchtfilter delen zijn nog aanwezig.
Momenteel heb ik er sproeier 54 in zitten.

Ik heb een 50cc alu cilinder besteld en vroeg mij af of ik mijn sproeier nog moest aanpassen?

Het gaat om een peugeot vivacity +ralf+
 
Back
Top