Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Hallo weet iemand de breedte in inch van 12" jog-r of mach-g velgen ?
Op websites vind ik alleen de bandenmaat terug
ik kan een jog halen voor onderdelen. En wil weten of ik die velgen zal kunnen gebruiken.
 
wat voor banden moeten erom dan?

de band is een Maxxis maat :110/60-12 , met een echt Suuuper laag profiel
kheb de website van Maxxis bezocht en gekeken voor welke breedte velg ze zijn,
dat is 3.00" ,
maar ik heb een licht vermoeden dat de voorvelg wat dunner is dan 3.00 van een jog r als ik zo de foto's bekijk op het internet

zoek de band maar eens op google images : maxxis 110/60-12 intypen
 
Last edited:
zwarte velgjes met een geel of lichtblauwvelglintje met een strakke , laagprofiel band eromheen vind ik wel mooi . kweet dat het comfort er op zal achteruitgaan maar op m'n booster ben ik al niet te veel comfort gewend ;)
 
hallo , kheb nog een carenzi cilinder liggen , perfect in orde , alleen geen zuiger
ik kan nu 2 soorten originele zuigers bestellen:
met een platte kop of met een bolle kop bijde anders gewoon bi-segment , pen 10
welke zou ik nemen , of wat is het verschil?
 
Ik heb een vraagje:

Ik heb nou een aerox staan en als ik die even stationair laat lopen, uitzet, en de kvsdop stukje losdraait komt er meteen lucht uit. Dit hoort toch niet?
Of komt dit gewoon door het warmere weer?
KVS niveau is niet te hoog of te laag overigens.

Of moet er ergens een lekje zitten? Alle slangen zitten iig strak vast.

Alvast bedankt!
 
daar kun je dus niks van zeggen..

zorg dan eerst dat je een temperatuurmeter hebt!! als een scooter normaal is kun je je vingers er ook niet op houden.. 65 graden is ook al behoorlijk warm!
 
Heb hier een SR50 staan met denk ik een Morini blok. Maar heb ook nog een SR frame staan met een ophanging van Minarelli. Kan ik dit zo overzetten? Want heb nog een goed lopend Minarelli blok

Edit: verschilt
 
Last edited:
Hoeveel langer is de originele vertanding van een aerox tegenover booster(mina verticaal)?

Scooter loopt nu nogal snel uit zn vertanding..
Zou mn booster langer doorlopen met een vertanding van aerox of is het verschil niet groot en kijk ik beter voor polini secundair 15-42 ofzo?

ik rijd trouwens met 10inch wielen met laag profielband (120/70-10)

setup is:
airsal T6 70cc
Stage 6 inlaat
dell'orto 21mm
hebo gara
malossi overrange

alvast bedankt!
 
Hoeveel langer is de originele vertanding van een aerox tegenover booster(mina verticaal)?

Scooter loopt nu nogal snel uit zn vertanding..
Zou mn booster langer doorlopen met een vertanding van aerox of is het verschil niet groot en kijk ik beter voor polini secundair 15-42 ofzo?

ik rijd trouwens met 10inch wielen met laag profielband (120/70-10)

setup is:
airsal T6 70cc
Stage 6 inlaat
dell'orto 21mm
hebo gara
malossi overrange

alvast bedankt!

hallo crosserke ik had eens dezelfde vraag , de originele vertanding van aerox is iets langer ,
ik heb 13 inch aerox velgen op m'n 50cc booster en zocht naar kortere vertanding want ik krijg em tot 96km/h maar niet tot 10k toeren kgeraak maar aan 9000 , dus ik ga nu 12inch met superlaag profiel banden gebruiken , de 96km/h zal ongeveer hetzelfde blijven maar m'n booster zal er sneller geraken.

on topic weer:
ik heb het getest : mijn koppeling van m'n booster draait 13 toeren als het wiel er 1 heeft gedraaid , vn m'n area 51 (die ik toen had om door te verkopen) was dit maar 11.75 toeren draaien ongeveer, en het wiel was 1 keer rond

dus om je een idee te geven , dat was mijn bevinding
 
Back
Top