Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

die moeten wel te vinden zijn op internet!

de sproeier is normaal met een standaard setup onbegrensd of met snelle uitlaat , standaard komt er meestal 88 sproeier in onbegrensd , de Dell orto meestal net iets groter.

verder , te grote sproeier is beter dan te klein natuurlijk , ik begin zelf ook liever iets groter en dan rustig aan steeds iets kleiner , dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat ;)

Hij vonkt nu dus helemaal niet meer. Na dat laatste ritje wou die niet meer aanslaan. Vonkt helemaal niet meer. Zijn die bobines snel stuk van die dingen? Of zal ik dat ergens anders moeten zoeken?
 
Hallo,

Is even een tijd geleden sinds ik wat heb gedaan met scooters.
Maar heb sinds kort een Aprilia Sonic gekocht, leuk dingetje maar moet nog even afgesteld worden.

Nu heb ik altijd met een Power1 vario gereden. (Voordat ze zo slecht werden).
Weet iemand of de kwaliteit al verbeterd?
Of heeft iemand misschien een alternatief, liefst eentje die niet snel slijt natuurlijk :)
 
toevallig een bruine?

ligt eraan wat je wilt , ga je goedkoper word de kwaliteit vaak ook minder. Wat er vaak gebeurd met een goedkope vario is dat de bus niet lekker schuift , alles slijt vaak sneller.

wil je kwaliteit ben je vaak wel 50 a 60 euro kwijt , maar dan is het ook langer goed!.
 
Een bruine, klopt helemaal.
Carburateur is inmiddels afgesteld, liep niet helemaal lekker.

Maar vario is aan vervanging toe.
Heb altijd P1 gehad, maar de laatste 2011 versie geloof ik, was ontzettend slecht afgewerkt. Maar reed wel goed.

Hoe zit het met de Malossi Multivar? Hoor dat die nogal snel slijt namelijk, weerhoudt mij een beetje om die te kopen.
 
volgens mij heb ik die wel te koop zien staan haha! voor heel weinig!

ja , de multivar wil nog weleens snel slijten , dat heb ik wel vaker gemerkt.

ik persoonlijk geef liever iets meer uit voor een vario , kwaliteit is vaak gewoon beter , maar ook beter af te stellen , blijft langer goed enz.

Ik heb overigens zelf nooit een multivar gebruikt , wel verkocht en gemonteerd veel , meestal Polini omdat dat goed werkte. Hebo was ook altijd erg slijtvast.
 
volgens mij heb ik die wel te koop zien staan haha! voor heel weinig!

ja , de multivar wil nog weleens snel slijten , dat heb ik wel vaker gemerkt.

ik persoonlijk geef liever iets meer uit voor een vario , kwaliteit is vaak gewoon beter , maar ook beter af te stellen , blijft langer goed enz.

Ik heb overigens zelf nooit een multivar gebruikt , wel verkocht en gemonteerd veel , meestal Polini omdat dat goed werkte. Hebo was ook altijd erg slijtvast.

Inderdaad heel weinig, 220 euro.
Beetje roestig op sommige plekken (uitlaat, standaard, schroefjes) maar dat is vervangbaar spul.

En dat idee snap ik helemaal en ben ik het ook zeker mee eens.
Dan gaat mijn oog uit naar een Polino of een Hebo, of misschien de Doppler, hier heb ik ook goede dingen over gehoord.

Alvast bedankt ;)
 
Kleine vraag: een 125cc/180cc origioneele subframe is een scharnierend hefboom object, hier komt een swing arm aan tepast.
is deze los tekoop? of echt alleen overtelassen van runner motorframe.
 
Korte vraag, ben bezig met een zelf-bouw projectje waar een MHR 50mm BIG BORE op komt. Eerste keer dat ik deze cilinder gebruik.

Het zuigerslotje komt door een poort heen. Is dit altijd zo? Gaat dit problemen opleveren?

Foto-U63XNBKB.jpg
 
dat gaat heel goed , er is ook geen andere plek overigens. Centraal tegenover de uitlaatpoort is het gunstigste.

belangrijk is dan ook de zuiger/cilinder speling maar ook de slotspeling van de veer!
 
Klein vraagje,

als mijn blok open trek hoor ik vonkjes en geknetter op me frame, mijn bobiene zit gemonteerd met 2x 2.5kwadraad massa en massakabel van 1cm dik ijzerdraad rvs gevlochten. kan komen omdat me bobiene draad naar mijn cdi tedun is? ( 1.5 kwadraad ). of zit er percee sluiting in me cdi?
want bobine is onlangs vervange 80euro -_-.

als er iemand is met compleete onsteking 180cc hpi of origioneel met cdi en bobine wil ik dat setje ook wel overnemen.

alvast bedankt heren.
 
Als je je rem inknijpt, en vervolgens loslaat maar je wiel wel stroef blijft voor een aantal meter (als je rijdt), zijn je remblokjes dan totaal afgesleten of klopt er iets anders niet?
 
Back
Top