Kleine vraagjes topic #8

dion079

New Member
Op een Piaggio blok hoef je niets aan te passen om overrange poullies te plaatsen.

Okee kon al niet vinden wat ik moest aanpassen 8P
Nergens waar de snaar tegen aan loopt of waar de poulie tegen aankomt.
Maar nu weet ik het iedergeval zeker thanks melv !

StuntSnuiver

Slider Invasie!
die moeten wel te vinden zijn op internet!

de sproeier is normaal met een standaard setup onbegrensd of met snelle uitlaat , standaard komt er meestal 88 sproeier in onbegrensd , de Dell orto meestal net iets groter.

verder , te grote sproeier is beter dan te klein natuurlijk , ik begin zelf ook liever iets groter en dan rustig aan steeds iets kleiner , dan weet je zeker dat het daar niet mis gaat ;)
Hij vonkt nu dus helemaal niet meer. Na dat laatste ritje wou die niet meer aanslaan. Vonkt helemaal niet meer. Zijn die bobines snel stuk van die dingen? Of zal ik dat ergens anders moeten zoeken?

Is er een verschil in prestaties tussen een gewone dell'orto PHBG21mm en de black edition of is het enkel het gemak van snelle sproeierwisseling enzo die de meerprijs maakt?

Mafs

New Member
Hallo,

Is even een tijd geleden sinds ik wat heb gedaan met scooters.
Maar heb sinds kort een Aprilia Sonic gekocht, leuk dingetje maar moet nog even afgesteld worden.

Nu heb ik altijd met een Power1 vario gereden. (Voordat ze zo slecht werden).
Weet iemand of de kwaliteit al verbeterd?
Of heeft iemand misschien een alternatief, liefst eentje die niet snel slijt natuurlijk :)

melf #50

Well-Known Member
toevallig een bruine?

ligt eraan wat je wilt , ga je goedkoper word de kwaliteit vaak ook minder. Wat er vaak gebeurd met een goedkope vario is dat de bus niet lekker schuift , alles slijt vaak sneller.

wil je kwaliteit ben je vaak wel 50 a 60 euro kwijt , maar dan is het ook langer goed!.

Mafs

New Member
Een bruine, klopt helemaal.
Carburateur is inmiddels afgesteld, liep niet helemaal lekker.

Maar vario is aan vervanging toe.
Heb altijd P1 gehad, maar de laatste 2011 versie geloof ik, was ontzettend slecht afgewerkt. Maar reed wel goed.

Hoe zit het met de Malossi Multivar? Hoor dat die nogal snel slijt namelijk, weerhoudt mij een beetje om die te kopen.

melf #50

Well-Known Member
volgens mij heb ik die wel te koop zien staan haha! voor heel weinig!

ja , de multivar wil nog weleens snel slijten , dat heb ik wel vaker gemerkt.

ik persoonlijk geef liever iets meer uit voor een vario , kwaliteit is vaak gewoon beter , maar ook beter af te stellen , blijft langer goed enz.

Ik heb overigens zelf nooit een multivar gebruikt , wel verkocht en gemonteerd veel , meestal Polini omdat dat goed werkte. Hebo was ook altijd erg slijtvast.

Mafs

New Member
volgens mij heb ik die wel te koop zien staan haha! voor heel weinig!

ja , de multivar wil nog weleens snel slijten , dat heb ik wel vaker gemerkt.

ik persoonlijk geef liever iets meer uit voor een vario , kwaliteit is vaak gewoon beter , maar ook beter af te stellen , blijft langer goed enz.

Ik heb overigens zelf nooit een multivar gebruikt , wel verkocht en gemonteerd veel , meestal Polini omdat dat goed werkte. Hebo was ook altijd erg slijtvast.
Inderdaad heel weinig, 220 euro.
Beetje roestig op sommige plekken (uitlaat, standaard, schroefjes) maar dat is vervangbaar spul.

En dat idee snap ik helemaal en ben ik het ook zeker mee eens.
Dan gaat mijn oog uit naar een Polino of een Hebo, of misschien de Doppler, hier heb ik ook goede dingen over gehoord.

Alvast bedankt ;)

zipking

New Member
Kleine vraag: een 125cc/180cc origioneele subframe is een scharnierend hefboom object, hier komt een swing arm aan tepast.
is deze los tekoop? of echt alleen overtelassen van runner motorframe.

Fredzzz

Sprocatti Citta
Korte vraag, ben bezig met een zelf-bouw projectje waar een MHR 50mm BIG BORE op komt. Eerste keer dat ik deze cilinder gebruik.

Het zuigerslotje komt door een poort heen. Is dit altijd zo? Gaat dit problemen opleveren?

melf #50

Well-Known Member
dat gaat heel goed , er is ook geen andere plek overigens. Centraal tegenover de uitlaatpoort is het gunstigste.

belangrijk is dan ook de zuiger/cilinder speling maar ook de slotspeling van de veer!

zipking

New Member
Klein vraagje,

als mijn blok open trek hoor ik vonkjes en geknetter op me frame, mijn bobiene zit gemonteerd met 2x 2.5kwadraad massa en massakabel van 1cm dik ijzerdraad rvs gevlochten. kan komen omdat me bobiene draad naar mijn cdi tedun is? ( 1.5 kwadraad ). of zit er percee sluiting in me cdi?
want bobine is onlangs vervange 80euro -_-.

als er iemand is met compleete onsteking 180cc hpi of origioneel met cdi en bobine wil ik dat setje ook wel overnemen.

alvast bedankt heren.

Anne

mannelijke versie
Als je je rem inknijpt, en vervolgens loslaat maar je wiel wel stroef blijft voor een aantal meter (als je rijdt), zijn je remblokjes dan totaal afgesleten of klopt er iets anders niet?

Melv16

Gewoon Melvin..
Dan gaan je remzuigers niet goed terug de remklauw in, even heel goed schoon maken dus! Of als je pech hebt, reviseren.

Advertisement - register to remove this