Kleine vraagjes topic #8

Nee is niks en zeker niet gezocht. Vooral niet in deze staat
Okee dat is mooi, dan hoef ik mij geen zorgen te maken als ik de slijptol erin zet.

Als ik het pijpje zou verkopen zou ik 't eerst opknappen.

Tnx!



Wat is trouwens het pijpje voor de std 50cc cilinder minarelli horizontaal?
Het beste pijpje.
 
Last edited:

melf #50

Well-Known Member
Samba 50cc is een heel goed pijpje , wil je gemiddeld een goeie uitlaat , gewoon een Yasuni R

Een Tecno Figaro was gewoon een goedkoop snel uitlaatje , kwaliteit matig en prestaties ook vrij matig , opknappen zou ik zeer zeker niet doen.
 
Samba 50cc is een heel goed pijpje , wil je gemiddeld een goeie uitlaat , gewoon een Yasuni R

Een Tecno Figaro was gewoon een goedkoop snel uitlaatje , kwaliteit matig en prestaties ook vrij matig , opknappen zou ik zeer zeker niet doen.
Die Samba 50, is die hoogtoerig of laagtoerig?

Die Tecno Figaro heb ik gehad van een maatje, daar gaat de slijpschijf in en gaat de pijp dingen als oefen-leer materiaal.
 
hey ik had een vraag over de hyosung rush ik heb hem vorige week gekocht van marktplaats maar hij wil niet lopen, hij krijgt lucht en als ik remreiniger in de carb spuit gaat hij wel aan maar hij heeft 6 jaar stil gestaan ik heb de carb helemaal schoon gespoten met de luchtpistool en de brandstoffilter ook.
zou het misschien de membraan zijn of iets anders? want hij krijgt geen benzine

dennis
 

491GT

Active Member
die benzinefilter die onder de achterkap zit (uitlaatkant) is die doorzichtig? kan zijn dat hij zen benzine niet wil aanzuigen.

controleer al de slangetjes maar eens. als hij zolang heeft stilgestaan gaan die meestal stuk. (verduren)
 

melf #50

Well-Known Member
Als ie 6 jaar heeft stil gestaan zijn er 2 dingen goed mogelijk , dat je carburateur echt ergens dicht zit , de benzine word oud en vies en koekt aan in de kanaaltjes. Dus misschien zit ie alsnog wel dicht of heeft een beperkte toevoer van brandstof.

Nieuwe benzine zal er in ieder geval in moeten.

Dan kan het ook nog zo zijn dat de zuigerveren niet goed afdichten , ik heb dit al vaker meegemaakt met brommers die lang sti stonden. Het kool wat vaak onder (en tussen) de veren zit word hard , hierdoor gaan de veren vast zitten , en door het proberen te laten lopen worden de veren nog verder de zuiger in gedrukt soms. Dan kun je remmenreiniger spuiten wat je wilt maar dan zuigt de brommer nooit genoeg aan om te blijven lopen..

en de staat van de cilinder is hier ook nog eens van belang , heeft ie bijv. 10 a 15.000 km al gelopen dan word het alleen maar minder.
 
Zo, dat is lang geleden :#

Vraagje: Ik heb een scooter gekocht die in de verzekeringsplaatjes-tijdperk is weggezet. Nu moet er een kenteken op komen, maar er zijn geen documenten meer aanwezig die aantonen van welk bouwjaar die scooter is. Hoe fix ik nu een kenteken ? Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Thnx !
 
Thanx Danny. !!

Ik zie heel veel tekst onder het kopje keuren. Moet de scooter geheel origineel zijn of is het alleen nummers controleren (net als bij het invoeren van een motor ?)
 
Hi, ik heb een vraagje:
Ik heb voor m'n piaggio zip 2000 4t een extra set velgen gekocht. De voorvelg heb ik uit elkaar gehaald voor te poedercoaten en toen zag ik dat de afstandsbus er anders uitziet dan op de technische tekening. Er zit namelijk geen "ring" omheen zoals op de afbeelding. Kan het kwaad zonder die ring of moet ik een nieuwe bestellen?
 

Attachments

Hi, ik heb een vraagje:
Ik heb voor m'n piaggio zip 2000 4t een extra set velgen gekocht. De voorvelg heb ik uit elkaar gehaald voor te poedercoaten en toen zag ik dat de afstandsbus er anders uitziet dan op de technische tekening. Er zit namelijk geen "ring" omheen zoals op de afbeelding. Kan het kwaad zonder die ring of moet ik een nieuwe bestellen?
Niemand?
 
Advertisement - register to remove this
Top