Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Nee is niks en zeker niet gezocht. Vooral niet in deze staat

Okee dat is mooi, dan hoef ik mij geen zorgen te maken als ik de slijptol erin zet.

Als ik het pijpje zou verkopen zou ik 't eerst opknappen.

Tnx!



Wat is trouwens het pijpje voor de std 50cc cilinder minarelli horizontaal?
Het beste pijpje.
 
Last edited:
Samba 50cc is een heel goed pijpje , wil je gemiddeld een goeie uitlaat , gewoon een Yasuni R

Een Tecno Figaro was gewoon een goedkoop snel uitlaatje , kwaliteit matig en prestaties ook vrij matig , opknappen zou ik zeer zeker niet doen.
 
Samba 50cc is een heel goed pijpje , wil je gemiddeld een goeie uitlaat , gewoon een Yasuni R

Een Tecno Figaro was gewoon een goedkoop snel uitlaatje , kwaliteit matig en prestaties ook vrij matig , opknappen zou ik zeer zeker niet doen.

Die Samba 50, is die hoogtoerig of laagtoerig?

Die Tecno Figaro heb ik gehad van een maatje, daar gaat de slijpschijf in en gaat de pijp dingen als oefen-leer materiaal.
 
hey ik had een vraag over de hyosung rush ik heb hem vorige week gekocht van marktplaats maar hij wil niet lopen, hij krijgt lucht en als ik remreiniger in de carb spuit gaat hij wel aan maar hij heeft 6 jaar stil gestaan ik heb de carb helemaal schoon gespoten met de luchtpistool en de brandstoffilter ook.
zou het misschien de membraan zijn of iets anders? want hij krijgt geen benzine

dennis
 
die benzinefilter die onder de achterkap zit (uitlaatkant) is die doorzichtig? kan zijn dat hij zen benzine niet wil aanzuigen.

controleer al de slangetjes maar eens. als hij zolang heeft stilgestaan gaan die meestal stuk. (verduren)
 
Als ie 6 jaar heeft stil gestaan zijn er 2 dingen goed mogelijk , dat je carburateur echt ergens dicht zit , de benzine word oud en vies en koekt aan in de kanaaltjes. Dus misschien zit ie alsnog wel dicht of heeft een beperkte toevoer van brandstof.

Nieuwe benzine zal er in ieder geval in moeten.

Dan kan het ook nog zo zijn dat de zuigerveren niet goed afdichten , ik heb dit al vaker meegemaakt met brommers die lang sti stonden. Het kool wat vaak onder (en tussen) de veren zit word hard , hierdoor gaan de veren vast zitten , en door het proberen te laten lopen worden de veren nog verder de zuiger in gedrukt soms. Dan kun je remmenreiniger spuiten wat je wilt maar dan zuigt de brommer nooit genoeg aan om te blijven lopen..

en de staat van de cilinder is hier ook nog eens van belang , heeft ie bijv. 10 a 15.000 km al gelopen dan word het alleen maar minder.
 
Zo, dat is lang geleden :#

Vraagje: Ik heb een scooter gekocht die in de verzekeringsplaatjes-tijdperk is weggezet. Nu moet er een kenteken op komen, maar er zijn geen documenten meer aanwezig die aantonen van welk bouwjaar die scooter is. Hoe fix ik nu een kenteken ? Iemand die daar ervaring mee heeft ?

Thnx !
 
Thanx Danny. !!

Ik zie heel veel tekst onder het kopje keuren. Moet de scooter geheel origineel zijn of is het alleen nummers controleren (net als bij het invoeren van een motor ?)
 
Hi, ik heb een vraagje:
Ik heb voor m'n piaggio zip 2000 4t een extra set velgen gekocht. De voorvelg heb ik uit elkaar gehaald voor te poedercoaten en toen zag ik dat de afstandsbus er anders uitziet dan op de technische tekening. Er zit namelijk geen "ring" omheen zoals op de afbeelding. Kan het kwaad zonder die ring of moet ik een nieuwe bestellen?
 

Attachments

  • 564438.jpg
    564438.jpg
    20.6 KB · Views: 2
  • 20150716_112728.jpg
    20150716_112728.jpg
    127.9 KB · Views: 2
Hi, ik heb een vraagje:
Ik heb voor m'n piaggio zip 2000 4t een extra set velgen gekocht. De voorvelg heb ik uit elkaar gehaald voor te poedercoaten en toen zag ik dat de afstandsbus er anders uitziet dan op de technische tekening. Er zit namelijk geen "ring" omheen zoals op de afbeelding. Kan het kwaad zonder die ring of moet ik een nieuwe bestellen?

Niemand?
 
Back
Top