This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Heeft een GY6 (2013, neem aan EURO 2)blok bij de tansmissie trouwens een overloop voor de olie daarin?
Ja, het vulgaatje is de overloop en geeft gelijk het maximum aan.

Maar inmiddels heb ik over de jaren heen 3 verschillende GY6 scoooters gehad en alle 3 lopen ze 60 + op telller met alleen een kabeltje aan de cdi los.
kan wel kloppen, de verschillende bussen heb ik van de kymco agility. de GY6 worden vaker begrensd door de CDI en misschien een ring?
 
Ja, het vulgaatje is de overloop en geeft gelijk het maximum aan.
View attachment 64175

kan wel kloppen, de verschillende bussen heb ik van de kymco agility. de GY6 worden vaker begrensd door de CDI en misschien een ring?
Duidelijk, dat is dus niet een officiele overloop waar het uitloopt wanneer je gaat rijden met het vulgat gedicht. Dankje!

Ik heb maar gezorgd dat er gewoon de juiste hoeveelheid in zit zoals jij benoemt. !
Post automatically merged:

Mijn AGM met GY6 loopt 35 GPs dmv de cdi. Ik had dit graag op 33 GPS willen zie i.v.m. wokmelding.
De 32 km/h CDI van Zandri is gewoon dezelfde als die elders met 35 km/h wordt geadverteerd. Daar heb ik dus helaas niks aan.


Ik zie dan deze varioring set.

De meegeleverd diktes zijn:
2MM / 2.8MM / 4MM / 5MM / 6MM / 8MM

Wat moet ik hierbij verwachten wanneer ik 2MM zou monteren?


De CDI begrensd de scooter op 35 kmh dmvv de sensor achter de carterkap.
Volgens mij werkt dit dmv omwentelingen van de koppeling.
Als ik een varioring er tussen duw dan zal deze scooter imo alsnog 35 lopen. Tenzij ik een hele dikke steek en de snaar nog amper omhoog gaat tussen de vario en halfpoulie.
Wat zijn de feiten?
En hoe zit dat met overtoeren en brandstof verbruik?


Het alternatief voor mij is een cdi met afstandsbediening. Ook al zijn de meningen verdeeld over de kwaliteit daarvan bij de 30 euro kostende setjes.
 
Last edited:
Zijn er nog helden hier die me een polijstpasta kunnen aanraden voor het windscherm?
Ik heb zelf geen ervaring met polijstpasta, maar ik zou zo fijn mogelijk gaan als het kan.
Verschilt voor het GY6 blok de varioblokkeersleutel bij 10 en 12 inch?
Gaat om 2013 blok.
je kan op de band zien welke maat het is.
de meeste GY6 blokken zijn 10", helaas weet ik niet het verschil in ophangpunten voor de blokkeersleutel
 
Je hebt speciale spulletjes om je vizier op te poetsen. Dat is hetzelfde of identiek materiaal dus kan ook op je windscherm. Let er wel op dat je doekjes vers uit de verpakking gebruikt zodat er geen vuil op zit en je scherm eerst helemaal schoonmaken met vochtige doekjes oid
 
Ja snap ik, maar de klepsteltool die ik ga bestellen luistert naar 1 maat.
Weinig behoefte aan om de scooter half uit elkaar te halen voordat ik het gereedschap in huis heb.
 
Hier hoef je alleen maar een plastic kapje en het klepdeksel voor af te halen. Maar misschien dat iemand anders het weet, dacht dat het een sleutel 8 was die erop past, en dan waarschijnlijk dus m5
 
Verschilt voor het GY6 blok de varioblokkeersleutel bij 10 en 12 inch?
Gaat om 2013 blok.
Inmiddels weet ik dat de volgende sleutel iig past op AGM 12 inch.

De afstand tussen boutgaten is ongeveer 116 mm.
Post automatically merged:

Ja, het vulgaatje is de overloop en geeft gelijk het maximum aan.
View attachment 64175

kan wel kloppen, de verschillende bussen heb ik van de kymco agility. de GY6 worden vaker begrensd door de CDI en misschien een ring?
Het is natuurlijk allemaal gelukt het verversen.
Overigens zag ik recent deze tuut.
Enig idee waar die voor is?

 
Thanks!

Hoe komt het nou eigenlijk dat er voor GY6 12 inch meerdere maten snaren te koop zijn, zelfs op een enkele website meerdere maten.

729x17.7x30
728.5x18x30

Wat voor een verschil geeft dit?
Ik zag dat in mijn tweedehands aangekochte scooter een snaar zit met de eerste maat.
Volgens Zandri is de Bando snaar met de tweede maat de enige echt goede en de andere 'goedkope imitatie'.
 
Dat is niet alleen met de 12 inch zo , ook ik heb gezocht voor mijn 10 inch blok , voor een service beurt , naar een snaar , ook meerdere maten worden dan aan gegeven. Dus eerst de oude maar gedemonteerd . Bij mij zat er een 669/18/30 in . Maar geen idee waarom er verschillende zijn ,misschien andere maat poelie's
 
Een kortere snaar kan ook minder hoog in de vario klimmen ook al zit de snaar op de koppelingspoulieop het diepste punt.
Dit kan dus een subtiele manier zijn van begrenzing.
Ik moet wel zeggen dat we praten over een halve mm verschil in lengte. Wel vraag ik me tevens af waarom dan t dikteverschil. !

Ik dacht zelf dat deze verschillen wss te maken hebben met goedkopere productie / niet geschikte apparatuur om die halve mm te perfectioneren.
 
Last edited: