Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

dat zijn de veren om ze rammelvrij in de klauw te monteren , zitten deze niet standaard bij de remblokken erbij ?
Ben ik niet van op de hoogte. Echter reageerde de scooterzaak hier gewoon op een gesloten dagje via whatsap. Hebben ze liggen naar hun zeggen.
Post automatically merged:

Volgende vraag:


Van Links naar rechts:
Wielbout
Telleraandrijving
Beugeltje tussen telleraandijving en wiel
-(Wiel)-
Afstandsbus
'Remklauwbeugel'

Deze afstandsbus donderde de eerste keer dat ik het wiel wilde demonteren al vrij snel er tussenuit. De fotos die ik pre-demontage maakte tonen helaas net niet de hoek om te zien welke kant dit dikkere deel op moet.

Vrij simpel gezegd is die bus aan beide uiteindes van dezelfde diameter, zit er alleen aan één kant een verbreding over de bus heen welke niet tot het einde doorloopt. Deze is gewoon vast.

Nu maakt het imo niet uit hoe ik deze bus monteer, hij komt verder nergens mee in contact over de lengte zijde gezien.
Ik heb hem dan ook gemonteerd met de dikke zijde richting het wiel.
Op zandri tekeningen is deze bus over de gehele lengte dezelfde maat en bij andere AGM scooters die ik op straat zag staan heb ik even gespiekt en daar zit ook gewoon een vlakke bus op.

Waarom is deze bus niet gewoon over de gehele lengte dezelfde maat?!

Voor het beeld toon ik ook nog even de volgende twee fotos.


 
Last edited:
Zon Bokstandaard beschadigd eigenlijk behoorlijk de stenen buiten wanneer ik de scooter parkeer.
Zijn er al middelen om deze bok af te schermen?
Als in rubber pads die om de standaard heen vallen.

Zo niet dan ga ik zelf maar eens langs de bouwmarkt iets zoeken.
Geniale ideeën zijn overigens welkom!
 
Ik heb het gevoel dat hij matig onderhouden is. Voor een scooter van 3 jaar oud zit er best veel schade op. En de bok zit helemaal onder de roest. Is dus warschijnlijk mee door de pekel gereden en nog nooit schoon gemaakt.
 
Hoi, ik heb een Vespa ET2, heb er nu zo'n 4.000 km op gereden sinds hij in mn bezit is. Ik heb net de bougie bekeken, en vraag me af wat deze kleur precies inhoudt.
index.jpg

Dit is de kleur van mijn bougie. Betekent deze kleur dat ik een warmere bougie moet kiezen? Qua afstelling heb ik niks aangepast en is alles gewoon standaard.
 
Hoi, ik heb een Vespa ET2, heb er nu zo'n 4.000 km op gereden sinds hij in mn bezit is. Ik heb net de bougie bekeken, en vraag me af wat deze kleur precies inhoudt.
index.jpg

Dit is de kleur van mijn bougie. Betekent deze kleur dat ik een warmere bougie moet kiezen? Qua afstelling heb ik niks aangepast en is alles gewoon standaard.
de kleur staat voor 'koop een nieuwe' ;-)
verder zou ik dezelfde nemen... werkte goed .. een nieuwe beter.
en je olie verversen.
 
Hey guys im new here i read a lot of the old school projects in here, i dont wanna use translator so i write english here i hope im not rude, i wanted to ask if someone has tested Hebo HR5 exhaust on dyno and what rpm i should be looking for, i have one now on my scooter with Athena Racing ported 198/134 and im a bit lost i dont have dyno to check where im making the most power. Non of the old members have wrote or posted dyno runs from the HR5, im running it 13 000rpm now but i think it feels weak.
 
Iemand misschien enig idee wat dit zou moeten zijn? Komt onder een Sym X-Pro vandaan maar kan via google niet ontdekken wat het is.
 

Attachments

  • 631B0425-1A5C-4CC5-83FE-AD4F2B726739.jpeg
    631B0425-1A5C-4CC5-83FE-AD4F2B726739.jpeg
    293.8 KB · Views: 11
  • 8A90D738-2A60-48EE-9F0E-C3328656DF89.jpeg
    8A90D738-2A60-48EE-9F0E-C3328656DF89.jpeg
    168.4 KB · Views: 11
Het aantal draden en de draadkleuren van de connecor zijn helaas niet zichtbaar.
Ik vermoed dat deze module maar 2 draden heeft, maar zeker ben ik er niet van omdat het niet echt zichtbaar is op de foto's

Misschien kun je aan de hand van de draadkleuren en het elektrische schema achterhalen waar deze unit voor is.

Mocht deze module inderfaad maar 2 draden hebben, denk ik aan een stabilisatie-unit voor de voedingsspanning van een ECU in geval het een Euro4 of 5 betreft.
Of een thermische schakelaar voor een carburateurverwarming als de X-pro deze uberhaupt heeft.

Ook zou het nog een knipperrelais kunnen zijn maar dit had je wel gemerkt omdat je knipperlichten het dan niet doen. ;)
 
Last edited:
Hierbij de draden, het is een rode en een zwarte. Ik heb zelf geen enkel verstand van het elektrisch schema maar zal het vanavond eens proberen te achterhalen
 

Attachments

  • A821C6EE-3987-4558-A211-C563BB30BDDB.jpeg
    A821C6EE-3987-4558-A211-C563BB30BDDB.jpeg
    102.8 KB · Views: 6
Back
Top