Kleine vraagjes topic #8

Zippo87

New Member
Welk type zip is dit , geheel origineel zojuist aangekocht.

Zie verschillende varianten zoals type 1, 2 en 3. Graag hoor ik van de kenner welk type dit is. Volgens mij heb ik hier een vrij uniek exemplaar in topstaat?

Attachments

Sparky

Well-Known Member
Ik las in een ander draadje dat je de uitlaat wou vervangen voor een terugloper.
Niet doen joh, alles, zoveel als mogelijk, origineel laten.

Er is niks cooler dan zo'n originele oldtimer!

Zippo87

New Member
Thanks, ben inderdaad wel benieuwd of er uitlaten zijn die specifiek voor dit model geschikt zijn.

Verder hij rijdt prima en is geen noodzaak inderdaad :)

soester

Member
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?

luukdk

Member
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?
Ik heb hier ook last van. Je kunt er een middenbok opzetten zodat de scooter niet meer schuin staat. Of een paddock gebruiken.

Een benzine kraan helpt ook goed. Dan lekt hij nog wel alles wat in de carburateur zit eruit maar dan is de volgende ochtend niet je hele tank leeg.

Zelf probeer ik mijn scooter altijd met een stuur tegen een muur of pijl te plaatsen zodat hij mooi recht staat.

• Like
Reactions: Bas

Stutje

New Member
Dag,

Iemand die mij kan vertellen waar het knipperlicht relais van een aprilia sr 50 bj 2000, Lc en minarelli horizontaal zit?
En hoe ik die kan bereiken, en vervangen?

xJonas

Member
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?

luukdk

Member
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?
eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 liter in een keer tankt. maar ze doen er (bij mij) nooit moeilijk over. Dus die sticker kun je wel negeren

• Like
Reactions: Bas

xJonas

Member
eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 liter in een keer tankt. maar ze doen er (bij mij) nooit moeilijk over. Dus die sticker kun je wel negeren
Ahh da's duidelijk, bedankt. :) Bij mij hebben ze er ook nog nooit moeilijk over gedaan. (ben nog maar 2 keer gaan tanken :p )

Marwan

Member
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening

luukdk

Member
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening
Een 4takt scooter met een gy6 blok eronder kun je goedkoop aan sleutelen. Zitten onder menig chinese 4t scooter

Advertisement - register to remove this
Thread starter Similar threads Forum Replies Date
Lodewijk Kleine vraagjes topic #7 Quick Forum 1012
Lodewijk Kleine vraagjes topic #6 Quick Forum 1000
Lodewijk Kleine vraagjes topic #5 Quick Forum 1012
Anne Kleine vraagjes topic #4 Quick Forum 1008
Ben Het kleine vraagjes topic deel 3 Quick Forum 1020