Kleine vraagjes topic #8

Goeieavond,

Een vriend van mij heeft een Vivacity, en zit met het volgende probleem.
Als hij rijd wil z'n scooter nog al eens uitvallen en stotteren, ook doet de verlichting raar en de toeter doet het ook amper.

Mij lijkt dit een massaprobleem? Heb ik gelijk?
En zo ja, kan ik dit gewoon oplossen met een kabeltje van carter(bout) naar minpunt van de accu?

Alvast bedankt :)

Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.

goeden avond

ik heb een derbi hunter veelste lange tijd stil laten staan.
ik heb er weer 3 dagen op gereden en nou nam ik een drempel toen sloeg mijn motortje over en nu doet i alles wat i zou moeten doen behalfe weg rijden?
als iemand weet wat er aan de hand zou kunnen zijn zou ik het graag willen weten dus aub mail me als je het weet
mvg jan.

jvr1995@hotmail.com

Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.

Gewoon ff losmaken van je oud stuur en dan overzetten naar je nieuw stuurtje ;)

Ik zit met een irritant probleem.
Als ik mijn booster opentrek , trekt ie zonder probleem op maar eenmaal alsie wat terug gevallen is op zijn snelheid wilt ie niet meer optrekken.
Ik moet haast volledig stilstaan voor ie terug deftig wilt optrekken , weet iemand hiermee wat het probleem is ? alles is standaard behalve de carburateur , die is een matje 17.5 geworden met een sproeier van 94
uitlaat is een Gianelli silencer dacht ik ? +pippi+

Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..

stel eerst je carbu af, die is vermoedelijk ook te groot als je de rest standaard hebt maar als je de bougie mooi koffiebruin krijgt geen probleem...

als het dan nog niet goed is de druk en trekveren en vario rollen afstellen
zo te horen zou ik beginnen met iets lichtere rollen..

Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Rijd een kilometertje of 100 gewoon rustig (weinig toeren, niet vol gas rond knallen) en laat met koude motor de scooter rustig opwarmen.

Een cilinder heeft vanuit de fabriek nog wat kleine randjes metaal bij de poorten. Ga jij gelijk knallen, dan kunnen deze stukjes metaal in de cilinder komen. Ik hoef je waarschijnlijk niet uit te leggen dat dit je cilinder sloopt.

Daarnaast moeten de zuigerveer en de cilinderwand op elkaar inslijten. Een cilinderwand en zuigerveer zijn allebei nooit perfect rond, dus de zuigerveer zal de vorm van de cilinderwand aan moeten nemen. Dit gebeurt niet zomaar, dus vandaar dat je 100 km een beetje rustig moet rijden.

Ik ken er genoeg die na 10 km al vol gas vlammen zonder problemen, maar het is zonde als je na 50 km je cilinder of zuiger alweer kan vervangen.
Hier verder
 
Advertisement - register to remove this

Ik las in een ander draadje dat je de uitlaat wou vervangen voor een terugloper.
Niet doen joh, alles, zoveel als mogelijk, origineel laten.

Er is niks cooler dan zo'n originele oldtimer!
 
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?
 
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?

Ik heb hier ook last van. Je kunt er een middenbok opzetten zodat de scooter niet meer schuin staat. Of een paddock gebruiken.

Een benzine kraan helpt ook goed. Dan lekt hij nog wel alles wat in de carburateur zit eruit maar dan is de volgende ochtend niet je hele tank leeg.

Zelf probeer ik mijn scooter altijd met een stuur tegen een muur of pijl te plaatsen zodat hij mooi recht staat.
 
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?
 
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?

eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 liter in een keer tankt. maar ze doen er (bij mij) nooit moeilijk over. Dus die sticker kun je wel negeren
 
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening
 
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening

Een 4takt scooter met een gy6 blok eronder kun je goedkoop aan sleutelen. Zitten onder menig chinese 4t scooter
 
Iemand een idee wat het kan zijn dat wanneer scooter warm is hij niet meer verder rijd ...je kunt gas geven maar hij blijft staan...Zelf dacht ik de riem of de koppeling nog suggesties? Betreft een sym orbit 2
 
Een Speedfight 3 luchtfilter kan ook gebruikt worden op een Ludix. Nu heeft een Ludix luchtfilter maar 1 gat erin zitten en die zit vast op de carburateur. Maar de Sf3 luchtfilter heeft ook nog een tweede opening, waar dient deze op aangesloten te worden bij een Ludix?
 
De ludix heeft er dus blijkbaar maar 1 nodig. Als dat 2e gat achter het luchtfilterelement zit moet je m afdichten zodat er geen vuil naar binnen gezogen kan worden.
Dan weet ik dat ook. Ik ben dan wel benieuwd waar die opening bij de Sf3 naartoe leidt. Volgens mij niet naar iets anders op het motorblok.

Aan de andere kant er is geen poort die lucht inzuigt.

Nu tijdens het moment van typen besef ik me denk ik waarvoor die andere poort dient. Er zit ook zo’n langere buis op die voor zover ik weet naar niks leidt. Dat is denk ik gewoon de luchtinlaat maar die zit dan boven de Kuip en onder de treeplank.
 
Ik dacht er weer aan door een bepaalde topic hier, maar mijn Ludix maakt een ratelend geluid rond de 25-30 km/u op de teller. Op topsnelheid is het geluid weg. Het valt me altijd op dat zodra ik gas loslaat vanaf topsnelheid ik even een ratelend/tikkend geluid hoor, dit is weer weg zodra ik gas bijgeef en voorbij een bepaalde snelheid ben.

Het geluid lijkt een beetje alsof er wat kleppen snel open en dicht gaan.

Ja het komt van het blok, maar ik kan me niet echt iets bedenken wat echt vrij los zit en zo’n geluid zou kunnen produceren.
 
Een Speedfight 3 luchtfilter kan ook gebruikt worden op een Ludix. Nu heeft een Ludix luchtfilter maar 1 gat erin zitten en die zit vast op de carburateur. Maar de Sf3 luchtfilter heeft ook nog een tweede opening, waar dient deze op aangesloten te worden bij een Ludix?

Als je even iets van een afbeelding kan posten, zal denk ik vrij veel helpen.
 
Back
Top