Kleine vraagjes topic #8

Zippo87

New Member
Welk type zip is dit , geheel origineel zojuist aangekocht.

Zie verschillende varianten zoals type 1, 2 en 3. Graag hoor ik van de kenner welk type dit is. Volgens mij heb ik hier een vrij uniek exemplaar in topstaat?
 

Attachments

  • zip.png
    zip.png
    1.2 MB · Views: 23

Sparky

Well-Known Member
Ik las in een ander draadje dat je de uitlaat wou vervangen voor een terugloper.
Niet doen joh, alles, zoveel als mogelijk, origineel laten.

Er is niks cooler dan zo'n originele oldtimer!
 

Zippo87

New Member
Thanks, ben inderdaad wel benieuwd of er uitlaten zijn die specifiek voor dit model geschikt zijn.

Verder hij rijdt prima en is geen noodzaak inderdaad :)
 

soester

Well-Known Member
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?
 

luukdk

Member
Hier een klein vraagje waarschijnlijk een dom vraagje en geef ik zelf het antwoord :rolleyes:
Ik heb op mijn speedfight 2 een zijstandaard gemonteerd en nu lekt hij benzine uit de overloop
Hij staat ook extreem schuin dus ik denk dat de vlotter opent door het schuin staan
Is hier wat aan te doen ipv een andere standaard te monteren?

Ik heb hier ook last van. Je kunt er een middenbok opzetten zodat de scooter niet meer schuin staat. Of een paddock gebruiken.

Een benzine kraan helpt ook goed. Dan lekt hij nog wel alles wat in de carburateur zit eruit maar dan is de volgende ochtend niet je hele tank leeg.

Zelf probeer ik mijn scooter altijd met een stuur tegen een muur of pijl te plaatsen zodat hij mooi recht staat.
 

Stutje

New Member
Dag,

Iemand die mij kan vertellen waar het knipperlicht relais van een aprilia sr 50 bj 2000, Lc en minarelli horizontaal zit?
En hoe ik die kan bereiken, en vervangen?
 

xJonas

Member
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?
 

luukdk

Member
Heyyy! Vraagje uit interesse: Op de pomp bij het tankstation staat altijd "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter". Maar ik kan wel perfect 34 of 3.9 liter tanken, en wordt dat ook keurig aangerekend.

Ben al eens de shop binnengewandeld maar daar begrepen ze m'n vraag niet.

Waarvoor staat die "minimum afleverhoeveelheid: 5 liter" nu?

eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 liter in een keer tankt. maar ze doen er (bij mij) nooit moeilijk over. Dus die sticker kun je wel negeren
 

xJonas

Member
eigenlijk willen ze dat je minimaal 5 liter in een keer tankt. maar ze doen er (bij mij) nooit moeilijk over. Dus die sticker kun je wel negeren
Ahh da's duidelijk, bedankt. :) Bij mij hebben ze er ook nog nooit moeilijk over gedaan. (ben nog maar 2 keer gaan tanken :p )
 

Marwan

Member
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening
 

luukdk

Member
Hoi Ff een klein vraagje,

Ik ben nu druk bezig met mijn Ludix 2-takt, maar zou opzich ook wel een 4-takt willen kopen om daar even mee te stoeien zodra de Ludix loopt, is toch wel net een andere soort scooter.

Ik weet alleen niet welke dan relatief het makkelijkst/goedkoopst is om aan te sleutelen?

Zelf dacht ik aan Retro scooters of Peugeot V-Clic’s, je ziet ze heel vaak voorbij komen op MP en voor spotprijsjes. Ik snap dat ze niet helemaal in de trek zijn, maar heeft dat ook deels te maken met het feit dat het juist zulke probleemscooters zijn dat je constant tegen problemen blijft aanlopen?

Graag hoor ik jullie mening

Een 4takt scooter met een gy6 blok eronder kun je goedkoop aan sleutelen. Zitten onder menig chinese 4t scooter
 

spronkel

Well-Known Member
Iemand een idee wat het kan zijn dat wanneer scooter warm is hij niet meer verder rijd ...je kunt gas geven maar hij blijft staan...Zelf dacht ik de riem of de koppeling nog suggesties? Betreft een sym orbit 2
 

Marwan

Member
Een Speedfight 3 luchtfilter kan ook gebruikt worden op een Ludix. Nu heeft een Ludix luchtfilter maar 1 gat erin zitten en die zit vast op de carburateur. Maar de Sf3 luchtfilter heeft ook nog een tweede opening, waar dient deze op aangesloten te worden bij een Ludix?
 

4slaf4life

Well-Known Member
De ludix heeft er dus blijkbaar maar 1 nodig. Als dat 2e gat achter het luchtfilterelement zit moet je m afdichten zodat er geen vuil naar binnen gezogen kan worden.
 

Marwan

Member
De ludix heeft er dus blijkbaar maar 1 nodig. Als dat 2e gat achter het luchtfilterelement zit moet je m afdichten zodat er geen vuil naar binnen gezogen kan worden.
Dan weet ik dat ook. Ik ben dan wel benieuwd waar die opening bij de Sf3 naartoe leidt. Volgens mij niet naar iets anders op het motorblok.

Aan de andere kant er is geen poort die lucht inzuigt.

Nu tijdens het moment van typen besef ik me denk ik waarvoor die andere poort dient. Er zit ook zo’n langere buis op die voor zover ik weet naar niks leidt. Dat is denk ik gewoon de luchtinlaat maar die zit dan boven de Kuip en onder de treeplank.
 

Marwan

Member
Ik dacht er weer aan door een bepaalde topic hier, maar mijn Ludix maakt een ratelend geluid rond de 25-30 km/u op de teller. Op topsnelheid is het geluid weg. Het valt me altijd op dat zodra ik gas loslaat vanaf topsnelheid ik even een ratelend/tikkend geluid hoor, dit is weer weg zodra ik gas bijgeef en voorbij een bepaalde snelheid ben.

Het geluid lijkt een beetje alsof er wat kleppen snel open en dicht gaan.

Ja het komt van het blok, maar ik kan me niet echt iets bedenken wat echt vrij los zit en zo’n geluid zou kunnen produceren.
 
Advertisement - register to remove this
Top