This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
slangetje oliepomp sf2

Het slangetje van de oliepomp gaat er steeds af van m'n speedfight 2. Als ik hem er terug in druk heb ik niet echt het gevoel dat die goed vast zit en gaat er elke week wel een keer uit. Hoe zal ik dit slangetje goed vast kunnen krijgen? B.v.d
 
Welke lager type zit in het blok gedrukt waar je vertanding weer in komt? Die 2 kleine lagers. Weet iemand dat zo uit zijn hoofd? En welke kering? Kan ik ze bestellen bij josdijkman of euroscooters of zo.
 
Welke lager type zit in het blok gedrukt waar je vertanding weer in komt? Die 2 kleine lagers. Weet iemand dat zo uit zijn hoofd? En welke kering? Kan ik ze bestellen bij josdijkman of euroscooters of zo.

ze zijn meestal wel via scooter webshops en gewone winkels verkrijgbaar , maar ook via andere shops op internet , soms kun je ze daar goedkoper vinden!

voor Minarelli : de 2 kleine lagertjes in je carter zijn 6200 , die in het deksel is 6203 en de keering is een 17-28-5 , uigaande as lager , ofwel wiellager is 6304 als ik me niet vergis.

dit had je overigens met de search ook kunnen vinden.
 
@Melf #50 en @lodewijk sorry voor de niet zo goede uitleg maar ik bedoelde eigenlijk dat het koperen stukje (zie foto link) steeds uit de oliepomp gaat, en dat ik het voorste stukje van de slang niet verder in de oliepomp krijg dan dat goudkleurige stukje, volgensmij moet dat dikke koperen stukje er ook nog in? mis ik iets van de oliepomp? want als hij er steeds af gaat lijkt me niet zo goed..

http://s1095.photobucket.com/albums/i478/kay12342/?action=view&current=WP_000137.jpg

[ir]http://i1095.photobucket.com/albums/i478/kay12342/WP_000137.jpg[/ir]
 
Last edited by a moderator:
Ik herken dit specifieke geval niet, maar meestal zitten die nippels waar je een slang op aansluit vastgesoldeerd/gelast/gegoten aan hetgeen waar ze aan zitten. Ofwel het hoort niet te kunnen bewegen. Wacht even op reactie van anderen ..
 
hallo , ik heb een set chinese banden gevonden ,niet erg speciaal maar , de maten zijn namelijk 145/45-10 achterband en de voorband 100/50-10 ,erg Laag profiel dus.

Dat de voorband op een 3inch breed velgje past weet ik
maar past die van 145 breed op een 3,5 inch breed achtervelgje? waar nu een 130 breed op ligt.
 
Last edited:
AEROX PROBLEEM HELP AUB

Hallo
m'n aerox trekt egt niet goed op zou graag goed optrekken maar ik weet niet meer wat ik nog kan doen heb al van alles geprobeert, mag niet meer dan 55rijden :s
en tussen 30 en 40 blijft hij nu ff traag hangen

vario ring zit er nog
prop zit er nog in

tecnigas trek
Kelk
4.7 rollen
gele trekveren
gele drukveer

plz help me en sorry ask iets fout zeg fso ma ben ook ng maar juist bezig thx!
 
beetje debiele vraag vind ik dat..
wat versta je onder bevestigingsmateriaal?
als je je daar druk om gaat maken wat dat gaat kosten, dan zou ik die kit lekker in de winkel laten liggen
 
oke ff wat duidelijker aanfezien het op 2 maniere kan, ik heb ergens een prijs van 200 +- gehoord en dat je kan kiezen tussen een kraantje wat mij best raar leek, of een electrisch geschakelde set, met slangen kabels etc.

nu is mijn vraag, klopt dit? indien nee; waar kan ik dan aan een set komen en voor hoeveel?