This is a mobile optimized page that loads fast, if you want to load the real page, click this text.

Kleine vraagjes topic #8


Ik heb ooit een kapot voorlampje gehad die bij trillingen sluiting veroorzaakte en daardoor de ontsteking ontregelde. Het kan dus zelfs het stomste ding zijn. Kijk ook de massa van de grondplaat eens na.

Kabeltje van bobine naar blok trekken.


Mijn koplamp van mij Zip SP is kapot echt kapot en nu heb ik hem eruit gehaald.. maar is het legaal om bij dag licht zonder een koplamp te rijden?


H²O MHR

nee is illegaal, er moet ALTIJD werkende verlichting opzitten.,...

heb er al een x een boete voor gehad

Zullen ze moeilijk doen als je gewoon een tijdelijk zelfgemaakt 'lampje' in de plaats zet?

zolang die het doet niet.....

Lol?! Op m'n SR zat ook geen verlichting hoor en op me 14e reed ik er al vaak mee naar school of de stad.. Ook lang politie terwijl me koplamp er zelden in zat

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?

Nog even een vraaaagiieee als ik een racestuur op me scooter zet.. ik heb nu handvaten met gashendels maar moet ik ook nieuwe remhandvaten kopen? of kan ik die gewoon van mijn standaard stuur gebruiken?

Zip.


Ik heb het zelfde probleem gehad.. bij mij was het probleem een te kleine sproeier.. maar het kan ook een te grote staan!


Moet je maar even checken..


Silencer betekend demper...

wat is het motorische verschil tussen een zip type 3 snor en brom?
moet er veel gebeuren als ik mijn snor type 3 50 wil laten lopen?
ik weet dat snor tuning verboden is alleen 50 is niet echt heel hard vind ik zelf.


Maar het blijft snor tuning...
Maar om een indicatie te geven, 50 moet prima lukken.

Snor tuning is niet meer verboden!!!!

(?)

idd snortuning is niet langer verboden hier!
en idd 50 is met minimale aanpassingen mogelijk

Überhaupt nooit verboden geweest, althans heeft nooit in de regels gestaan... Gaat om principe's.

Ik kom denk als 10000e forum lid met de vraag hoe en hoelang je 70cc DR moet inrijden?
En wat er gebeurd als je het dus bijv niet goed doet.. dus gewoon gelijk planke met volgas..?

H²O MHR

Hier verder
 
Hadden geen micrometer die de zuiger kon opmeten. Heb wel de zuiger in de cilinder gedaan en dan met een voeler er tussen gehad. De enige voeler die er tussen kwam was die van 0.05. Kleinste die we hadden.
 
Zuiger even meesturen naar de tuner Dan kan hij goed beoordelen of het nog kan. Mooiste is even de cilinder laten poetsen met nieuwe zuiger. Heb je alles fris wat vaak positief voor het vermogen is.
 
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik bij mijn benzinevlotter kom om het een tikje te geven want mijn meter slaat niet meer uit. Baotian bt49qt12. Ps moet ik mijn tank eerst leeg maken om erbij te komen?
 
Last edited:
Wat moet ik doen als de achterrem van mijn aerox vreselijk hard piept als ik hem gebruik ? :s dit is nog al redelijk irritant

nieuwe remblokken waarschijnlijk , of je hebt de rem te lang in en de blokken verbranden of je hebt gewoon slechte blokken.

wat ook niet helpt is smerige blokken..
 
Kan iemand mij stap voor stap uitleggen hoe ik bij mijn benzinevlotter kom om het een tikje te geven want mijn meter slaat niet meer uit. Baotian bt49qt12. Ps moet ik mijn tank eerst leeg maken om erbij te komen?

ik weet niet hoe het bij deze zit , maar meestal zit de vlotter vanaf de bovenkant. als deze wel aan de onderkant zit moet er een draadje aan zitten.
 
dat klopt , maar dat moet je ook wel zien als die dicht zitten

ik heb inderdaad vaak zulke lompe lui gezien die gewoon de schijf vol met modder hadden , word je in het begin moedeloos van haha!
 
Hahaha dat is inderdaad erg vervelend Maar meeste mensen geven er gewoon allemaal geen zak om, de brommerzaak lost het wel weer op. Maar wel scheve gezichten als ze een hoge rekening krijgen
 
tja , that's the price you pay

ik doe er tegenwoordig niet moeilijk meer om , het moet goed klaar (anders trek je zelf aan het korste eind) en dat kost geld gewoon...

wel belangrijk iig om je remmerij schoon te houden!
 
Idd maar de rest is gewoon net zo belangrijk. Stond er gisteren gewoon van te kijken toen een klant met een chinese bamiscooter vroeg of er betere banden te koop waren Dat zo'n persoon uberhaupt merkt/weet dat er verschil in banden zit
 
Hee jongens,

Ik heb even 2 kleine vraagjes.

Mijn scooter heeft een stage6 verstelbare koppeling met rode trekveertjes en de drukveer die wordt geleverd bij een Doppler s2br variateur.

Mijn scooter trekt pas echt hard op als die 5-10 km/h rijdt en bij de 60km/h zakken de toeren in en gaat die wat langzamer naar de top.

Mijn setup:

Cilinder: Stage6 street race 70cc AC
Uitlaat: Yasuni R, ontgrensd
Carburateur: Dell'Orto 19mm PHBG DS
Variateur: Doppler s2br
Koppeling: Stage6 verstelbaar

Variateur gewichten: 5.5 gram
Koppeling trekveertjes: Rood, iets strakker aangedraait
Koppeling drukveer: Drukveer geleverd bij Doppler S2BR (ik kan zo niet bepalen welke drukveer equivalent is onder deze drukveer)

Edit van vraag: Welke trekveren en drukveer raden jullie mij aan?

Hartelijk dank!
 
Last edited:
0-5km/u is trekveertjes, mits de carburateur goed afgesteld is.

Dat hij op top inzakt ipv langzaam iets in toeren klimt heeft met je drukveer te maken, maar of die strakker of minder strak durf ik niet te zeggen. Ligt eraan hoeveel % je huidige drukveer is
 

Bedankt voor je reactie.

Ik bestel wel wat veren en ga van het weekend aan de slag.
 
Hi kent iemand in rotterdam een adres dus geen bromfietshandel waar ik mijn scooter kan laten opvoeren. Ik heb een baotian bt49qt12. Ik wil hem alleen iets sneller laten optrekken en max 70 laten rijden.
 
Onder uit je carterkap komt een draadje gelopen, volg dat draadje en trek hem los waar hij vast zit en je bent klaar. Kun je zelf ook nog wel doen dacht ik zo
 
Maat vn mij rijd al ganse dag met z'n aerox vandaag eerste dag dat hij mag rijden hij heeft een occasie gekocht en rijd al ganse dag perfect nu rijd hij naar huis belt mij een zegt dat zijn aerox precies van zelf afremd endan uiteindelijk stil valt om de 100meter ofzo HELP iemand? thx